15. 06. 2017.

Don Karlos, Beogradska opera, Ivan Tomašev, Elena Baramova, Dušan Plazinić,Višnja Popov,Vladimir Andric....







14.06.2017.






RODRIGO, NEŽELJENA INTRIGO !

NEPOŽELJNI KLIMAVAC, ZAPRAVO DREKAVAC !

Don Carlo, večeras, 14. 06. 2017.  
Nakon podsećanja, a tokom kratkog putovanja, na HRANU ZA DUŠU, a naročito UŠI, dođoh radosna na moju omiljenu operu Don Carlo.
I  ????????
KAKO VAS BRE, NIJE SRAMOTA.... ili ste imuni na tu ČASNU pojavu?
Malo je sona kiselina, ili arsen......CIJANID!!!! Za onoga, ili one, koji su bezobrazno pustili  Vladimira Andrića da se pojavi u ulozi Rodriga!!!!!
Ko me zajebava, preti, posmatra i prisluškuje? Janko Sinadinović? Dejan Savić? Poznavaoci i velikoznalci opere?   Sram da Vas bude!!!!!! Htela sam da uletim u VAŠU SVETU LOŽU i da Vas pitam..... na šta liči ono dranje Vaše baritonske nakaze???? Znate li Vi ili ON, ili bilo ko od VAŠIH GENIJALACA, kako treba da se ponaša taj lik?  Ovaj mučenik, goluždrav, jadan, izgužvan u mozgu i telu, klati se kao strašilo na poljani. Imate li oči, ili bar oko? Uši? Zar niste  čuli zvižduke, glasan smeh i negodovanje dok se drekavac trudio da se što jače čuje? Ne, tapšali ste, po dužnosti....ali Vas pitam..... ČUJETE LI ?????? Kako se Vladica  nije USRAO na samu pomisao da kroči na scenu i da se usudi da peva ulogu sa kojom su se  proslavili svuda po svetu jedan Nikola Mitić, Bane Stanković....da ne spominjem svetske umetnike....Silvano Carolli, i td....
No...... ne želim da mi  minorni ljudi kvare bar deo predstave koji je zaslužio neke lepe reči. ZASLUŽIO !
Ivan  Tomašev.......večeras, po meni, najbolji u odnosu na sebe, u toku ove sezone. MOĆAN !!!!! Stasom, glumom, frazom, PEVANJEM!!!!!!!! Ogroman volumen i glas koji ima vibracije do „stomaka“, ogroman dah, predivna piano iznijansirana mesta, sve SVETSKI ! Bravo Ivane.... uživam do suza u tvojim likovima koje nam daruješ. Hvala Ti. Zato i imam želju  da slušam naše predstave. Zbog Tebe i Tebi ravnima. A ima ih.
Kako sada da nastavim.....?
Eboli...... Jako dobra Visnja Popov..... za malo odlična.....  samo su joj visine kratke i oštre, ali sve ostalo..... dah, fraza, ogroman glas, pažljivo kontrolisan, zapravo, večeras  celokupan lik..... odlično. Malo da poradi na detaljima.... da omekša neke prelaze,..... mezosopran kakav se želi i kakav nam treba.... u svim ulogama. Višnja, dobrodošla što češće !
Elizabeta...... Elena Baramova....... bugarska škola u bazi...... čuje se  velika razlika između naših neiznivelisanih tzv. soprana i ove  žene. Iako ponekad niska u intonaciji, to se odmah zaboravi, jer  je ujednačenost glasa,  lakoća pevanja i vladanje velikouzimanim dahom   primarna. Ne mislim  da je za pamćenje, jer je gluma  lošiji deo njene pojave, ali...... slušajući je, sedite mirno i uživate u ujednnačenom, moćnom i lakopevljivom glasu. A uloga zahtevna. A uzimanje daha ne vidite..... Kod naših.... em se čuje, em se vidi, a i nikako ne opstaje do kraja. U svakom slučaju..... prijatno donesen lik.
Inkvizitor.... Dragoljub Bajić..... nećete verovati da ovo ja pišem. Ali...... Dragoljub je večeras bio FANTSTIČAN. Iznenađena sam, PRIJATNO...... radosna..... jer se konačno pokazao kao bas koji može to da bude. Lik je Dragoljubu „legao“, bio je glasovno jako dobar, glumački isto... Bravo ! Srećna sam što ovo pišem, iako  mnogi neće verovati u moje reči. Njihov probleem.
Idemo dalje..... Don Carlo..... Plazinić...... bolji.... sve bolji.... glumački, da se razumemo..... pevački..... ista meta, isto odstojanje..... nepopravljiva nemoć, a materijal tu. Kao kod lošeg krojača.... doneseš lister za odelo, a on ti skroji bermude...... ali..... to je.....
Ostatak...... horor ala Hitchcock...... Tebaldo kao paž..... Dragana Tomić-Roksandić (!!!!!! setite se.....) jedan užasno vrisnut i napadan glas.... u duetu sa jako dobrom Eboli..... upad kao  napad, grozno.....,  Igor Matvejev.... na lakim ili teškim drogama, ili bolestan..
Hor..... kako gde...... ali vođa  se lakta i bori  da bude na prvoj liniji..... onako agresivno a mučenički.... vizuelno više nego smešan, a gura se u prvi plan, valjda kao vođa  diskutabilnog hora misli da je nešto..... NIJE !  Ništa! Čak ni Tarzan u pokušaju.
I tako......
Eh.... da ne propustim ...... davnih godina, kada su svi ovi novopečeni ZNALCI zvani kostimografi, koreografi, scenografi bili mala deca, ili još ne rođena....... a danas misle da su magovi........nije na odmet da se malo pozabave istorijatom opere, pa da naprave paralele sa svim dešavanjima u društvu tog vremena, muzikom, slikarstvom, književnošću, istorijom umetnosti..... da se OBAVESTE, samo to,  i da pokušaju da dočaraju to vreme. Ne može KRALJICI  glava  da bude pokrivena odgovarajućim detaljima, a  KRALJ da bude  „obezglavljen“, tj. bez ičega.... bar ne kao zvaničnik......
Da Vas ne bunim...... počitajte, ili ne..... vaš izbor...... meni smeta DILETANTNOST  kostimografa Ljiljane Dragović.... i molim bez objašnjenja kako nemate ovo ili ono...ili....NIŠTA OD TOGA. Ja sam došla na predstavu koja prikazuje 1560 godinu. Zašto ja, kao slušalac, moram da znam išta o tome.....dočarajte mi ! To vam je posao! Primate platu za TO.  Spavate li mirno? Ako spavate mirno, blago vama....ja bih se  zabrinula..... možda ćete i vi, nakon ovog pisanja..... Ma  sigurna sam da ćete....i treba...... Želim vam nemirnu i tešku noć. Zaslužili ste je..... nakon skoro cele sezone bezobraznog divljanja u dovođenju šljama, u premijerama gde su se pojavljivali NEUKI ili IZVIKANO IZRABLJENI.....u promašenim  scenografijama i koreografijama, a najviše u KOSTIMOGRAFIJAMA...dakle  u SVEMU, znate i  vi dobro u čemu sve još......
Orkestar delimično dobar, delimično loš.... uobičaajena naša opersko-orkestarska priča. Šteta..... Može da bude odlično.... ali.... koga još to zanima, sem mene i meni sličnima.....
Još malo..... izdržite me..... ide nova sezona.....  a do nje.... još po koje blaćenje, jer nam tako nešto plasirate......
Šta nudite, istrpite i kritiku..... sve je javno !
O oblačenju vratara, razvodnica, njihovom ponašanju .....a tek o pravilima oblačenja koja HITNO treba da se uvedu za publiku.....ubrzo.....spremite se .....








O istoj temi, ali iz malo drugačijeg ugla:










Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.