24. 03. 2019.

Verdi, Nabuko, Beogradska Opera, Dragutin Matić, Aleksandar Dojković, tenor, Dragoljub Bajić, Sanja Kerkez, Aleksandra Angelov, Mihajlo Sljivić, Tatjana Mitić, Mihajlo Otasević, Dejan Savić...







23.03.2019.



Neko je pravi NABUKO
A neko je uvek NAPUKO
ili
predstava sa jednim pevačem
i nekoliko karikatura

Dešava se, eto i to. Uvertira večeras više nego dobra. Odlična, bez obzira na neke sitne zamerke tipa, nisu sva tempa bila ujednačena, ali..... da ne trazimo pogaču, ako imamo lebac. Treba biti zahvalan i na tome, jer sve posle uvertire, što se tiče orkestra je, kao i uvek pod ovim okolnostima, ista priča..... Preglasni, bezobrazno preglasni. Kome se svete, koga bojkotuju, kome se ulizuju..... publika pati od glavobolje zbog previše decibela.... Ali... ko j... publiku? SVI sa one strane dvorane i bine.
E..... sad malo o tome....
Prvo hvale, iako ih je malo....
Muški hor, odličan, precizan, živ, sa izvajanim frazama.... ne znam šta im je bilo..... ali, bilo je lepo.....
Zato je hor Jevreja zakazao..... Umesto da nas dirne svojom toplom zvučnom aurom, ošamario nas je gromoglasnim pevanjem kao na sletu. A da mogu, mogu, a da nisu, nisu.
A sad.... ono manje dobro.....
Aleksandar Dojković, Ismail, prvi na udaru. A nije za udar, već za jedan nezaustavljiv verbalni  udarac. SRAM TE BILO, dno jedno pevačko, glumačko i vizuelno. SRAM TE BILO! Ljudi su kupili karte da, između ostalog, čuju i Ismaila (to je uloga u ovoj operi), a dobili smo iskašljavanje propalog horskog pevača i vizulenu karikaturu koja otvara usta i zeva kao riba na suvom, a..... nema tona. SRAM TE BILO! A sram bilo i onoga ko te postavio da ćutiš.....  a primaš platu za pevanje.... I ? Jel će iko da ti oduzme od plate zato što nisi pevao, već samo zevao? Ne. E zato..... idemo dalje..... u nadi da se nećeš skoro pojaviti na ovom mestu. Mislim, ne bi smeo, posle svega.... NE BI SMEO.
Sledeći je Dragoljub Bajić, Zaharija. I tebe da bude SRAM! Veći nego Dojkovića. Prodaješ se po netu i šarenim emisijama kao neko ko je imao „ovacije, ogroman uspeh, bio srpska alijansa, leteći tanjir, vanzemaljac i bla, bla, bla“ tamo negde, a ovde nisi makao dalje od falsch intonacije i falsch intonacije.... ili tamo propevaš i zablistaš (utopija, jer NIGDE  NEMA SNIMKA) , a ovde te uši ne služe, iako nemaš ni kapu, ni  šlem, ni krunu, a ni ostalo..... samo jedan štap, e taj štap je veoma bitan..... čemu služi i šta treba da radiš sa njim, pitaj velikog maga obnovljene režije.....
 O Ivane, O Ivane..... vrati se, dođi, O Ivane..... čuješ li moj vapaj ....Tomašev, naravno!
Ništa manje ne zaostaje Aleksandra Angelov.... Beskrvna, bela, siva, providna, dosadna u pojavi, užasna u pevanju. UŽASNA. Mag obnovljene režije je „bacaka po sceni tamo, amo“ i to je to..... TO je lik i uloga Fenene.... Bravo....  „Duboko obrađena rola“..... I da li iko može da shvati ili da se zapita (postavljam pitanje odbegloj direktorki koja  je otišla posle I čina, nije joj se dopalo ono što je čula, a to je sama aminovala,) dokle će da nas, PUBLIKU, omalovažavaju i misle da „će sve da prođe kod njih“.....
Ahahahah, ništa neće proći. Možda će jedan deo publike da istrpi, drugi da odustane, treći da se ljuti, ali PROĆI OVO NEĆE !!!!!!
Posle one užasne Karmen, poturate mi ovaj SKORO užasni Nabuko..... skoro samo zbog glavne role, koja je bila sjajna..... ali nije opera samo jedna uloga.... ako ste zaboravili.... Operska predstava je SVE.... ne mogu da objašnjavam, ne vredi.......
Tu su za odstrel bili još i Tajana Mitić, SRAMOTA koja blati prepoznatljivo i u operskom svetu, SVETU, veoma cenjeno prezime Mitić.... (toliko sam tužna i ljuta)..... potom nepopravljivi u falschiranju Mihajlo Šljivić i uplašeni, nesposoban za scenu, mučenik Mihailo Otašević.....(još jedan promašaj iz čuvene Jasminine Jenejart kolekcije nesposobnih, a beskrupulozno poturanih pod "parolom mladi pevači". Koješta. Jad I čemer. Zato je, moźda, gospoja i pobegla,... plašljiva je... sa razlogom....
Gospodo iz Uprave, prvog reda, drugog reda, trećeg reda, celog karavana....... da li ZAISTA mislite da ovakve predstave mogu da prođu? Znam ja da ste vi zadovoljni aplauzima koje započinju udovice i ulizice..... priklone se đaci, potom uvlakači, pa tapšači.....
I?
Zavaravate najpre sebe, pa sve ostale, ali im se broj smanjuje..... Sve je manje prave publike, sve više rodbine i đaka.... ali za kratko......
I sa kojim pravom (nema opravdanja) je majka otišla posle prvog čina...... Ne može da sluša, ima malu decu, boli je glava?
POSAO je u pitanju, za koji prima novac. Dakle, ko će to da reguliše zakonski? Ahahhahaha.......
Dobro mi je, jer sam posle predstave bila na piću i kvalitetnom druženju sa divnim, divnim, ljudima..... to mi je ulepšalo veče, a vi..... pobegulje, foliranti, prevaranti i falschiranti..... eto me ubrzo, opet, postojano i uporno, da vas lagano satirem, jer moram da se spasem...... volim operu, ali ne i vas.... dakle.... morate otići, morate otići i ustupiti mesto mladima koji mnogo više od vas i znaju i mogu i žele.... vi ste kao larve.... učaureni, trulite polako..... ja bih da taj trulež odstranim što pre. Ako ovako nastavite, a hoćete, jer ne umete drugačije.... smeši mi se ostvarenje ideje.... da nam Opera opet bude Opera, a ne poselo, naravno, bez svih vas, ima drugih, divnih, ne boljih, nego sjajnih, ne brinite ko će da vas menja, vi ste u svom tom neznanju i sranju nezamenljivi  ......


O istoj predstavi, ali iz drugog ugla:



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.