03. 10. 2017.

52. Mokranjčevi dani u Negotinu 2017. , Bojan Suđić, Beti Đorđević, Renata Đurđević Stanković






02.10.2017.





SREĆNA NOVA SEZONA!
OPERSKA, KONCERTNA… MUZIČKA… 
2017./2018.
Vama i Nama

Ali….Uvek postoji i  predsezona….
NEMUS, ili BEMUS ?

52. “Mokranjčevi Dani” u Negotinu, koji su sasvim  opravdano mogli da se zovu NEMUS (NEGOTINSKE  MUZIČKE SVEČANOSTI) !
A Počeću i završiću sa RENATOM !!!!
Renata…… lepa, neposredna, energična, umna, puna ideja….. oraganizator, “devojka za sve”,  spremna svakome da ugodi, da napravi najbolje što može ….i   ???? USPELA JE !!!!. Bravo!!!! 
Program tokom ovih dana svetkovine je veoma dobro osmišljen, organizovan i  realizovan.
Jedna veoma suluda misao mi je prostrelila umom…… ovo je bio NEMUS, pred minorni BEMUS.
Iako nisam pratila  sve dane svetkovine, dovoljno mi je bilo da poslednja četiri dana  uvrstim u pisanje o jako lepim koncertima. 
Veče evergrina…… bez obzira ko i šta voli……. uspelo veče. Neodoljiva Beti Djordjević, iskusna Ana Sofrenović…..za  publiku i tamo, a i ovde……odlično.
Balet Narodnog Pozorista sa dve predstave: Žene u d-mollu  (Dejan Kolarov) izvrsno,  Duga božićna večera (Aleksa Jelić, osrednje),  iako bi Dejan Kolarov  MORAO da igra u obe predstave, neizostavno!, Ali, i ovo je bilo jako, jako dobro.
Hor RTSa…. Dela Duhovne Muzike….. Liturgija…… Fantastično! Sama atmosfera u Crkvi Svete Trojice, odabran program, kvalitet izvodjenja…… DOŽIVLJAJ!!!!  Da li znate da je jedan bas u horu (samo sam njega primetila, jer je bilo  upečatljivo ) ceo program pevao NAPAMET? I da je jedna dama u altovima dala sve od sebe,  svaki damar u njenom biću, svaki dah, frazu, melodiju….. i da se sve to VIDELO  na njenom lepom  licu?  Ima divnih muzičara, umetnika…… IMA !  A Bojan Suđić  je tu bio samo kao “mali putokaz”….. ovi divni muzičari mogu to i bez njega, ili bilo kog drugog dirigenta. I sta će nam Glinka, po milioniti put, na otvaranju ovog jadnog  BEMUSa……???????
I za kraj svetkovine…… Orkestar RTSa i OPET Bojan Suđić kao dirigent.,a  Aleksandar Serdar kao solista.
Serdar  KAO solista. Baš tako. Kao!  “Kao” svira koncert, ali ga ne zna . Predstavlja se KAO pijanista, a nije VIŠE. O profesuri da ne govorim, jer koga, čemu i kako da nauči,….. ako ovako svira? Prljavo, brljavo, promašeno stilski…… a danima se šetao po Negotinu…..KAO sprema se……KAO, folira se. Eeeeeeeee, nema to ni smisla, a ni moje reči ga ne štede. Sram ga bilo! One divne publike, željne da čuju nešto što ne mogu da priušte  sebi tako lako.  Ali ….. veoma dobro poznaju i osećaju…. .Drugi deo koncerta… odičan! Simfoijski okestar RTSa je mnogo, mnogo napredovao…. Sasvim pristojno izvođenje Prokofieva… Publika je uživala. Publika, koju čine …..ljubitelji….. Uživanje…  A važnije od toga  je….  sve pre toga.
 LJUDI! GRAD! Svečarska atmosfera. Sveopšta Ljubaznost. Poštovanje  FESTIVALA… (neko  će  da mi zameri na reči FESTIVAL)…. briga me.
Pa i ja zameram  selektorima i  delu programske komisije mnogo toga….. Od lazljivih hvalospeva ZA SVE koncerte, do nevaspitanja, tj. osnovnog poznavanja BONTONA……da ne umeju da kažu: Dobar Dan.  MENI! Ne u Negotinu, ali Da u Beogradu. A kako to kod mene “zvuči” ????? Kao prazna kanta…… bačena, šutnuta niz padinu… NEMA VIŠE !!!!!!
Pa NEGOTNSKI OBIČNI LJUDI mogu da ih zasene svojim ponašanjem. Ali, to nije tema mog pisanja, iako je tesno vezana za  ove dane.  Jer, sve dok  dotični “ljudi”…. selektori, savetnici, članovi komisija i BLA..BLA.. BLA… kroje kaput tj, šešir i nameštaju frizure... i još hvale MAESTRALNA IZVOĐENJA... (a moj gazda, u čijem sam apartmanu bila), koji nema profesionalno veze sa muzikom, sem da je VOLI i POZNAJE!!!!!!!! I koji se SLIKAO sa Bojanom Suđićem, jer  ga ceni….. ipak kaže……”pa…..nije bilo lose”……
Ali…  uvek ima “onih koji su se tu…..” Ju, ODAKLE VI?”.... stvorili”….
DJAVO NIKADA NE SPAVA !!!!!!  
Mog gazdu je  bilo sramota da prizna da  nije dobio očekivnano.. Mene nije.
Ali ja pišem  SVOJE  IMPRESIJE, kao i do sada, a i od sada.
Za mene su ovo bili sasvim pristojni koncerti i predstave… mnogo bolje i kvalitetnije nego u “radnim stanjima” i pod moranjem, u Beogradu..
Jos da dodam da je tu bio organizovan majstorski kurs solo-pevanja koji je održao operski pevač Zoran Todorović….  sjajan umetnik, divan i pozitivan čovek……. i da je, što se videlo na završnom koncertu…… bio vidljiv pomak tokom kursa…….
Eto lepote……. u par dana… Lepota druženja, ambijenta, hedonizma……
Jedinu “senku” na ove divne ,dobro zamišljene i  ponuđene koncerte je ,  kao i uvek kod nas, bacio UMETNIČKI  KORPUS…….. Naši selektori,  muzikolozi, teoretičari i neznalci……. LJUDI KOJI NISU KROČILI NI NA JEDAN KONCERT, OPERSKU ILI   BALETSKU  PREDSTAVU IZ  ZADOVOLJSTVA ILI LJUBAVI, LJUDI KOJI  NA SVE IDU “PO ZADATKU”….. a o uživanju???? Šta je to? UMETNIČKI KORPUS,…  a uz njih,  sva lažljiva “pisanija” i hvalospevi , gde  nije bilo niti osnove ,niti  traga o tome… hvalospevi nečemu, promašenom.
Ipak, živi ljudi, sve je dozvoljeno….. ali…. AVAJ!!!! KORPUS ….. Sam sebi skače u ….. ??????.. kao korpa sa praznim sadržajem….. za bacanje…

Eto… uvertira, čudna, ali realna……. Od mene koju ne prepoznaju.... ahahhahaha… Zanimljivi neki ljudi…… spremni za igru?
I da sevratim na poćetak  RENATA, HVALA!!!!!!!!!!     Vidimo se sledeće godine .
A mi….. idemo dalje…… koliko sutra, tj. danas…. večeras……

Zadovoljstvo  mi je da sam opet sa vama…..

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.