22. 10. 2018.

Koncert “Žive strune, ”Jana Cvetković, Mina Gligorić, Marija Poljanski, Anastasija Minjević, Mihailo Otašević, Sara Stefanović, Maja Dabović, Biljana Jovanović, vodjstvo Jelena Vlahović mezzosopran, reditelj Aleksandr Nikolić, korepetitor Nevena Živković, Klub književnika Srbije, Umetničko udruženje Jenejart, Beograd 21. 10. 2018.















21.10.2018.



Visi jagoda, a kolača nigde

Radost male Radojčice i malog Radojice
ili
Podrum kao mesto uživanja

Sve može. Čak i kada ne može.
Danas smo prisustvovali nečemu što se retko sreće u Beogradu. Desio se jedan neobičan  koncertni čas.
„Krivci“ za ovo su Jelena Vlahović, naš ugledni mezzosopran,  prvakinja Opere Narodnog Pozorišta i Aleksandar Nikolic, docent na Institutu za umetničku igru u Beogradu.
Sve je poteklo od ideje da se pokrene  majstorska radionica pod veoma maštovitim nazivom „Žive Strune“, da se mladi pevači uvedu, ne samo u puko pevanje, već da se udube u kompletno saznanje o ulogama za koje se opredele, da prošire znanje van samo notnog teksta, da uđu u srž operskog lika i svega što se celokupno dešava u jednoj operi, od dobrog upoznavanja libreta, epohe, života i ponašanja u istoj, preko izgovora, glume,mimike, raščlanjivanja lika do tančina i spoznaje o psihološkom stanju i toku događaja u operi, o scenskim kretnjama, višku, ili manjku nepotrebnih primesa.....
Veliki zalogaj, odlična zamisao preko potrebna svim budućim operskim pevačima.
Sastav današnjih pevača šaren. Od godina, do kvaliteta.
Koncertni čas nam je oplemenio Aleksandar, fantastičan u svakom pogledu. Od ogromnog znanja, sposobnosti da dočara šta je zamislio, do toga da to ilustruje, uz veliku dozu humora, opuštenosti, ali i vrlo ozbiljnog pristupa i rada,... maštovit, moderan, sjajan. Svojim sugestijama, podsećanjima šta su radili  na časovima, i na šta treba da obrate pažnju, nepresušnom maštom i energijom, davao im je podršku koja je bila neophodna. Tome se može dodati  i nesebična, ali ne i dovoljno svirački sigurna i preko potrebna  podrška  klavirskog saradnika Nevene Živković. Prvi (tonovi) mačići.... kako ono beše...
Ipak, divno je bilo slušati sva ta  znalački  do tančina obrađena i upućena objašnjenja ovim pevačima, mnogo detalja koji su veoma značajni, ali..... moj utisak je bio da sve reči koje Aleksandar upućuje njima, sav žar koji ima, sve ideje koje ima.... ne mogu da dopru do njih u celosti, ne zato što im se ne dopada, već zato što je većina daleko od bilo kakve mogućnosti da realizuju sve to, jer  su im tehničke mogućnosti na jakom  lošem nivou.
Jagodu imamo, kolač nije još gotov.
Ne. Nije ovo kritikovanje mladih. Oni rade predano, imaju želju, volju, odriču se mnogo čega.... kritika je upućena njihovim profesorima (danas, na sreću, ili žalost, nisam znala ko su???) a koji ih nisu osposobili ni u osnovnim zahtevima... čisto pevanje, dikcija, DAH, fraza, jezik.... a o finesama i da ne pričam.... I zavaravaju ih da su „sjajni“, sve dok se ne desi „zvezda padalica“, kada odu tamo negde, tamo daleko i dožive surovo otrežnjenje o stanju u kome su. Ipak, ako ova radionica uspe da nastavi sa istim ljudima malo duži kontinuirani rad... tada bi svakako videli pomak na bolje, jer su svi ovi pevaći željni napretka, željni znanja, željni da se dokopaju dasaka koje život znače, željni da budu pod sjajem reflektora, žejni aplauza, cveća, pohvala. Zato su tu i zato treba da nastave  ovako da rade. Jer njihova lica nam to pokazuju.
A preko potrebna podrška tim istim pevačima  danas u publici, od koje svi umetnici  strahuju, nadaju se, žive? Samo od „dvoje surovih“ i jednog jedinog profesora.... A   kolege mladih pevača, kolege profesora, operski pevači i njihova surevnjivost, zloba, ljubomora, nemoć..... Bogu Hvala... danas nisu bili gosti na ovom koncertu.
Iako se sve dešavalo u podrumu Kluba Književnika, u jednom neobičnom, ali prijatnom ambijentu, sa udobnim foteljama i starim pianinom, svi su bili raspoloženi, radosni i puni elana. Ovo je bila  jedna vrsta „probe“ pre budućeg javnog istupanja na nekoj od beogradskih  koncertnih scena, ili u operi. Neka se kale i na ovaj način, biće spremniji i za sjaj ali i  za surovost scene i svega oko nje.


.
.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.