13. 05. 2018.

Đuzepe Verdi, Moć sudbine, Narodno pozorište, Beogradska opera, Marija Papajoanu, Miodrag D. Jovanović, Dušan Plazinić, Jadranka Jovanović, Nebojša Babić, Ivan Tomašev, Jakopo Sipari Di Peskaseroli





Maledizione,

ili

Na trgu fešta, 

u operi koješta


12.05.2018.

Iiiiiiiii....... poče ludilo, a nismo bili svesni.....
Osvestiše nas odmah.....  na samom početku dizanja zavese.....
Ali.... pre svega..... uvertira...... i divni, molto simpatico Jacopo Sipari di Pescasseroli..... pokušao je SVE što može, ne bi li prodrmao uvošteni orkestar, kleči, diše, maše, skače, čuči, peva..... OLIMPIJADA..... a tantuzi u rupi..... haj-hoj... po starom, od Savića utabanom marifetluku...... Ojha, idemo dalje.......
Diže se zavesa, meni pade mrak na oči.... i tako do kraja.....
Prva slika, druga slika, treća slika, četvrta slika, peta slika...... ide tako karavan .......
Pustinja... i sve žuto pred mojim očima.... onaj dim.... upotpunio moju fantazmu...... u trenu sam pomislila..... ovako izgleda kada poludiš.... ali..... avaj..... trgoše me neki neartikulisani zvuci sa scene...... i ... hop..... eto me nazad u Operi..... slušam Moć Sudbine.... nikada ništa gore i očajnije......
Ali Bog se smilovao, i nagradio me sa još malo života, za moju beznadežnu ljubav prema OPERI..... Ali ne i prema  pevačima, večerašnjim.
SRAM DA IH BUDE !
Ha..... ma nije ni čudo...... od glave sve počinje, i miris i  smrad, a glave mlitave, kao na koncu..... klate se, okreću kao suncokret... a nisu.... presahle su, vonjaju....
A na trgu fešta...... Grčka muzika..... u operi, grčka tragedija.....
Da pišem malo o pevačima..... nemam želju.... ali... poštujem čitaoce mog bloga..... Dakle....
Vredni pisanja....
Ivan Tomašev..... plakalo mi se, od lepote glasa, izvajanih fraza, topline shodno ulozi, a najviše  zbog profesionalizma..... Da sam ja bila na mestu Tomaševa..... duet, tercet.... a ostatak    drobi i raspada se, van tempa, intonacije, detonacije i kalkulacije..... bilo bi sranje..... na sred scene..... A Tomašev stabilan, sjajan. SJAJAN. Dirljiv u ulozi, topao, izmamio mi suze koje sam želela.....
O Maledetti....... ne znate šta imate ? Vaša korpa je bušna..... zadržava samo KOMBINACIJE:.....
Eto vam.....
Nebojša Babić.... učinio me opet presrećnom i HVALA! Čovek koji  pleni svim kvalitetima koje ima, a to je  SVE...... Divan, uvek zanimljiv, uvek potpun, uvek sjajan. Sjajan. Ah da, mislim da za njega nije bilo mesta u BO..... ipak su M.V.LJ... i ostali inicijali bili bitniji.... za  transakcije.... koga briga za pevanjem....
E sad..... od goreg ili od najgoreg..... razlika je minorna.....
Gošća.... a domaća..... nepotrebna... a tu je..... JADNA!!!!! Toliko. Jadna u svemu..... od pojave, preko nekog neizjednačenog poluglasa, polutehnike, poluglume, POLUTKA. Ali ne ona.... Iako veoma dobro  „krešti“ gde joj nije mesto. Tako da..... Na trgu je bila feshta. Možda bi tamo bolje prošla, bar kod ulične publike. Ovde..... nikako.
Miodrag...... niti je mio, niti je drag, jer je sve po starom, već opisanom. Proredite ga, ako imate milosti prema publici, večeras pretežno stranoj, ali su  ljudi masovno posle prve pauze odlazili, nezadovoljni, ali usrećeni.... otišli su.
I ja sam htela, posle deset minuta predstave, ali me čovek koga obožavam ubedio jednim sexy osmehom i dodirom... ostaćemo do kraja. I tako je bilo. Ja svog čoveka poštujem i slušam. Ali glavu BO ne moram. I neću.  Jer GREŠI i to prebacuje na VELIKOG BRATA.....  a brat sluša sestru....... ili....
Osta još dvojac snova.... moram da napravim pauzu.... i sakupim snagu.... za njihov slučaj..... TEŽAK.... NEIZLEČIV.... a tu sam veoma ranjiva..... pred svakim krajem.... tužna i potresena.....
Ali, fenix u meni se brzo povratio, tako da.....
J. J.    Karikatura. Pevačka, glumačka, scensko-igračka.....
Setih se njene izjave pred premijeru, vezano za „cev od 6 cm“..... malo joj.... večeras.... ni 6.....  
"Mala cev, mala cev,
a želela veću,
Joj da sam majstor,
imala bi sreću."
 Dokle će se „dvoglavi oronuli zmajevi“ igrati..... ? Dok se čuju neartikulisani glasovi po holovima.... ili....
Dušan Plazinić.... plazio se i stenjao celo veče....
Kao i obično. I .....
Pitam se...... Jednu jadnu Simonidu Miletic (komentar za njeno pevanje je sa moje strane... ) i nedopustivo za bilo koji operski teatar, ili opersku kuću, makar bila i naša, najbednija od svih ..... sigurno......... amputirali su nakon jedne, ili dve probe?????
 A Plazu držite? Zbog one stvari? Nikako da ga amputirate pod "hitan slučaj"!!!!! .... Hej, publika ima bolju onu stvar, dokazano, jer većina odlazi nakon prve pauze..... Nikome ne treba „njegova ona stvar“..... "onakva" ...... mislim na GLAS..... NIKOME....
I?
Da  ukrasim kraj...... Aleksandar Manevski.... narcisoidno-neutemeljen pevač....... moj drug sa studija..... meni simpatičan  van operske scene.... ali..... Kakav Šenije, zapravo Žerar?    Saša......  neka se zapita..... ne može da odpeva male uloge, puca na velike? Ma hajde..... ovo nije igraonica u dečijem klubu......
I tako dođe kraj......
Dirigent za lovorike... koliko se trudio..... duet Plaza i Marija, prva slika...... ne znaju uloge,, staju, prave pometnju.... dirigent PEVA, MAŠE, spašava stvar..... Bravo!!!!! Voli operu.... ali nema kome da pokaže to.... Nama su dovoljni ....Pavlović, Zekić, Brajović, ..... i  još neki, ne znam im  ni imena ni prezimena, jer nisu bitni.... a u toj „lošoj“ grupi i Savić.... Dobiće ovo uz graktanje i čitanje......
Ponavljam.... Glava koja „ima neugodan miris“ ne može da pravi stvari od UKUSA i kvaliteta. 
Idemo dalje....
još samo malo.....
Živela Grčka



O istoj temi, ali iz drugog ugla:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.