28. 03. 2019.

Beogradska opera, Rigoletto, Dragutin Matić, Gabrijela Ubavić, sopran, Dejan Maksimović, Ljubica Vraneš, Mihajlo Šljivić, bas, Ana Zorana Brajović, dirigent,...



























27.03.2019.


Ko to tamo …. peva?
Ko to tamo…. igra?

Ima li išta gore od mlakog piva?
Ima!
Večerašnji Rigoletto... propast živa...

Ovo je trebalo da bude predstava koja garantuje dobar doživljaj. Solisti dobri, a to je reper za „uspeh“ predstave.... ali.... čuda se dešavaju i kao pozitivna i kao negativna....
Krećem bez reda, jer nije ni bilo reda... ni u čemu.....
Ni ENERGIJE..... zapravo to je bio najveći problem u večerašnjoj predstavi, a kada se na to nadograde druge stvari.....
Beše Rigoletto..... beše, eto......
A.Z.B.    Pojava čudna (mislim umetničko-stvaralačko-dirigentsko) POGUBNA...... Za sve. Za soliste, hor, orkestar, a naročito publiku. Dakle..... problem je nerešiv..... Sujeta, neznanje, netalenat, inat, gramzivost, nekultura, i osionost..... tako zrači ova osoba kojoj je zvanje dirigent, a  koja je upropastila predstavu, samo zato što ima nehumano-neuračunjlivu potrebu da dominira... nije bitno gde, nad kim i zašto..... Finale..... jedna histerično neuravnotežena predstava u kojoj ista, pomenuta, kada se popne na dirigenstki pult, pošto ne čuje apaluz, jer ljudi ne znaju šta da rade, jer nisu svesni gde su došli..... a niko ih nije NAUČIO..... dakle, ne čuje aplauz, onda baci šake na pliš i prstima palaca, ne bi li iko krenuo da tapše.....
Toliko o VODEĆOJ LIČNOSTI U SVAKOJ OPERI.... Dirigentu....
Važno je da joj tapšu.... a da prati soliste?.... NE.... Zacrtala tempo i.... piči.... ko diše, koja je fraza u  pitanju, liriski deo... ma daaaaaaaaaaaaaaj...... samo piči, vojnik je to.... ali palaca da dobije aplauz,... a da li je zaslužila.... publiko, ko vas j...e.... Ja sam dirigent.... (a publika misli.... i reaguje,  u pokušaju, ili u nemoći).... Carevo novo ruho.... menjate ga.... otrcalo se..... izlizalo.... propalo..... postalo staro, nekrpežno....
I tako je upropašćena predstava, pre nego je i počela. Sreća da se brzo završila... pauze su činile svoje, jer smo na pauzama delili sa poznavaocima i ljubiteljima opere, sapatničke impresije o prethodnim činovima....
Ali, zalud..... Vratiš se u ložu... i potoneš.....
Rigoletto..... Dragutin Matić....
Vojvoda od Mantove..... Dejan Maksimović.....
Đilda.... Gabrijela Ubavić....
Ostali..... šta reći.....
Cela predstava bez energije, bez impulsa, bez emocija, bez doživljaja....
Gošća, Gabrijela Ubavić..... ispod svog nivoa, mnogo..... pevački nezanimljiva i veoma tiha, zapravo nečujna, glumački, jel glumila?.... bleda u svakom pogledu..... dosadna, neupamćena... beskrvna,..... a divan glas..... kultivisan, školovan, lep..... leeeep..... i ....NIŠTA.... sa žaljenjem ovo pišem, jer je pamtim u mnogo boljim izdanjima..... Ali.... predstava nema drugu šansu.... A to mnogi zaboravljaju.....
Dejan  Maksimović..... uobičajeno na ivici marice..... hoće-neće-hoće-može li..... Večeras može, uobičajeno riskantno, ali.... pretekao....
Dragutin Matić.... postojano i iskusno veoma dobar, iako je  umeo, (što svi znamo)  i mnogo bolje..... ali je okruženje bilo više za sahranu, nego za predstavu.... pa hajd ti budi pevačko-glumački  ludak, a oko sebe imaš žabokrečinu.....
Žabokrečina nije samo na sceni..... svuda se raširila..... osvaja teren..... i misli da je to dobro..... Eh,.... ne bežite od istine, pod opravdanjima da imate neke VAŽNE stvari..... Važne stvari na mestu direktora, ili nekoga iz uprave, a za vreme predstave? A šta je vaš posao, na tom mestu? Telefon, ugovaranje frizera, vozača, ili ..... Ah... ne,..... smešni ste..... Vaš posao je da sedite na predstavama od početka do kraja. Kraj.
A kraj je početak mojih opisa u daljem odvijanju predstave.
Balet, balerine, baletanke, baletsko posrnuće.....
I ne samo baletsko i pevačko, već, veoma važno.... marketinško.....
Da li je IKO primetio da na glavnom ulazu, sa strane gde stoje plakati.... i dalje imamo Polunjina, koje je odjezdio odavno.....
Ko to tamo igra? Ili  misli da izigra publiku? Ili izigrava nekoga ko nije sposoban da ukloni bajate objave?
Ko to tamo kuca najave za predstave, sa pogrešnim imenima, pa posle ispravlja?
Ko to tamo cupka na predstavi kao haj-hoj družba Pere Kvržice? Ko kako hoće, može, ili pokušava? Balerinice koje su zaboravile šta treba da rade? Treba da IGRAJU..... evo, da ih podsetim.... A ko će da im ukaže na to? Dirigent?, Koreograf? Stenograf? Poligraf?  Graffff.....
A publici..... PAF!
E taj „paf“ je bumerang..... vraća se odakle je stigao, a stigao je  sa „one strane tuge“, pevačke tuge, orkestarske tuge , baletske tuge.... (ipak, sve pohvale za obou, večeras, a engleski rog neka odjaše na neku poluvisoravan, i neka tamo duva.... ne nama, ne ovde....) 
Tuga preovladala večeras. Publika traži utehu u piću.... ali avaj..... sem onih dečijih limenki.... Ha, kada ćete da promenite mesto Muzeju i Bifeu? Prvi da ode gore, drugi da se vrati dole? I da publici prodajete vino, kao u svetu? I da zaradite nešto, ionako ste bedni, ne samo finansijski, več statusno, vizuelno i kvalitativno......
I, idemo dalje....
Imli smo još nekoliko veoma diskutabilnih likova..... Grof Moterone.... Aleksandar Stamatović.... možda životna uloga, jer nje ni za šta bolje. I ovo je premija.
Grof Čeprano.... Filip Vučić, šta je to?
Grofica Čeprano.... Biljana Jovanović.... u te tri muzičke rećenice, pristojna.... ali glumački nije, valjda, ukapirala o kom se liku radi..... Svi misle, mala uloga, daj da otpevam i ćao...... Ahahhahahahaha...... naša nečuvena neškola..... Čeprano je veoma važna uloga,.... ali.... ko to tamo peva?
Marulo (Pavle Žarkov)  i Borsa (Siniša Radin) ODLIČNI, prijatnih glasova, spontani, sigurni, pružaju osećaj lepote, u svakom smislu.....
Sparafučile .... Mihajlo Šljivić..... Ooooooooooo, Ivaneeeeeee....... vrati se, ovaj „profesor“  falschsira bez premca... Madalena (Ljubica Vraneš), večeras baš inspirisana za glumu..... A vojvoda od Mantove iskoristio, pa vaćari li vaćari.... a ona odbija li odbija,... a rediteljka nasadila šešir na glavu, i ide svojim putem, kroz holove Opere.... briga je šta je na sceni....
U celom haosu, Djovana je opet bila Mina Gligorić..... za sada, njem maximum što se tiče opere..... I na kraju, malecna uloga Paža vojvotkinje (Katarina Čolaković)... kao prolećna muva..... tamo, amo, nešto je prcnula i... otišla..... sramota.....
Svaka je uloga važna i čini celinu.... mislim da to ne shvataju čelnici koji oblikuju opersku predstavu.... Grešni ste, jer ste neuki.....
Da dodam skandalozni duet violončela i kontrabasa..... ko je gde, kada i zašto onoliko bio van intonacije.... Znamo.... Čelo visoko, Bass šta će? Ko je kriv? REBUS?
I tako.... aplauza na otvorenoj sceni minimalno,... tu i tamo, a bolje da nije..... Tercet u poslednjem činu..... A.Z.B. da je imala tomahavku, malo bi joj bilo..... gruvali su kao maloumni, ne bi li dobili na dramatici, a dobili smo dramoseranje bez kraja, a solisti se nisu čuli.... Dirigent? Čemu? Kod nas, da uropasti soliste.... da rasturi predstavu..... večeras dotična NE SLUŠA soliste, tera svoj tempo, misli.... JA SAM DIRIGENT. Jeste, ali gde? U ovoj Operi? Pa to je blam. Nije za pohvalu. Da se na kraju čuvene Vendette ne pojavi aplauz? O..... završi se i ovo..... Iako nije bilo tragično, bilo je problematično....
I jedno pitanje? Od kada se na kraju predstave pojavljuje grofica Čeprano, kao lik ( bez obzira na debitovanje, jer i drugi su debitovali, pa se nisu pojavljivali)? Onda je trebalo da se pojavi Grof Čeprano, i.... SVI.... ali....  mnogo pitam....
Eto gde mi idu misli,..... a neki pevaju jer vole, umeju i uživaju u tome, a i publika sa njima.
Beogradska Opera.... nekada sam je ludo volela, a sada me  mnogo zabolela....
April u Beogradu...... gde će da nas operski umetnici odvedu?  


O istoj temi, ali iz drugog ugla:



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.