24. 12. 2018.

Makedonisimo, Kolarčeva Zadužbina Beograd, Beogradska Filharmonija, Simon Trpčeski, Aleksandar Krapovski, Aleksandar Somov, Hidan Mamudov, Vlatko Nušev, Pande Šahov, ... Laura I muzika. Laura Milerić. 23. 12. 2018.



















Makedonisimo !!!
Bravissimo !!!


Sama reč, a naročito poznavaocima šireg interesovanja, govori dovoljno.
Ja dodajem..... BRAVISSIMO !
Veoma mi je teško da počnem pisanje o utiscima, jer su mi misli uzburkane i raštrkane zbog osećaja ushićenja, lepote, intenziteta koji su ostavili u mojoj duši, a koji sam ponela nakon koncerta, a to mi se jako dugo nije desilo.....
Zvuci meni dobro znanih melodija, dočarani tapanom i klepetušama, kavalom.... instrumentima mog detinjstva.....
Slike koje se neumitno pojavljuju, mirisi, treperenje, isprekidan dah od uzbuđenja zbog sećanja......
Sve je to bilo večeras. Ne samo meni..... već  celokupnoj publici, čak i onoj koja se večeras prvi put srela sa nečim ovakvim.
A meni su dali SVE..... najprofesionalnije.... najtoplije.... najmuzikalnije.... najvirtuoznije.
Simon Trpčeski - pijanista svetskog renomea, bravurozan, opušten,  topao, prijatan, nežan.... divno peva, svira harmoniku, veseo, muzikalan do krajnjih granica.... i krajnje upućen i stabilan tokom sviranja i angažovan oko ansambla.... vodja, prijatelj.... ma  SJAJAN !
Aleksandar Krapovski – violinista evropskog ranga, iz njega curi muzika, ritam, želja da svira i u tome uživa..... bravo Saša..... 
Aleksandar Somov – solo čelista Filharmonije iz Strazbura...pouzdan, muzikalan, veliki znalac... kolega..... umetnik....
Hidan Mamudov – klarinetista koji muzicira širom Evrope.... opčinio nas je svojim umećem.... harizmom, zvucim na različitim instrumentima.... angažovanjem i ućivanjem tokom koncerta.....
Vlatko Nušev – Maestro za udaračke instrumente..... Oh, lepote.... ritma i plesa u ritmu, što zvučnog, što vizulenog, ali potkrepljenog  kvalitetom....
A te klepetuše.... dušu su mi uzele.... uz kombinaciju kalrineta i tihe violine.... eto .... bravo .....
Ne mogu na tu temu dalje da pišem.... previše ste me dirnuli....u svemu.... tokom cele večeri.... 
A svi okupljeni zbog radosti muziciranja, ljubavi prema muzici, srećni dok su na različitim podijumima i binama i dok daruju svoje umeće publici širom sveta, zajedno ili odvojeno...
I šta da se očekuje od ovako visoko profesionalnih i priznatih muzičara koji vole to što rade, koji žele da i drugi uz njih budu radosni i srećni.... i koji to nesebično i neumitno prenose ????
Uživanje!
Strast koju poseduju, opuštenost kojom zrače zahvaljujući vrhunskom umeću na svojim instrumentima, toplina koju imaju kao umetnici, a sami tim i kao ljudi, profesionalnost i nesebično poklanjanje svega toga, doveli su do euforičnih reakcija na večerašnjem koncertu.... zasluženo i uzajamno radosno.
Raznorodni ritmovi, makednoski melos, fenomenalna obrada koju je uradio Pande Šahov..... doprineli su neobičnom doživljaju u Kolarčevoj Zadužbini.
Publika je sve pratila, osecajno, temperamentno, zajedno sa  umetnicima disala, razumela i uživala.
Posebno fascinantno je bilo njihovo muziciranje. Tehnički i muzički veoma zahtevno. Iako je kompozitor bio raskošan u obradama, kombinovanju i stapanju melodija i instrumenata, trebalo je sve to i prikazati kao napisano i zamisljeno . A ovi divni muzičari i „muzikanti“ u najpozitivnijem smislu reči su to uradili na veoma visokom nivou. Prelivanja  iz jednog u drugi instrument, dinamika koja opčinjava, sklad koji donosi mir tokom izvodjenja i ludilo dok se sve rasplamsava..... Dinamika  u udaračkim instrumentima, muziciranje..... Oh, da...ali samo ovde sa  njima.... A sve neosetno, nekako lagano.... a to znači ... VRHUNSKI !
A tek izrazi lica muzičara dok sviraju....
Pa oni su u tome. Oni žive te melodije. Oni su melodije.   Oni uživaju u sopstvenom i muziciranju svojih kolega.... podržavaju se, nadovezuju.... oni su jedan dah. Lahor ili tajfun. Zajedno u svemu. Vole se, osmehuju, prate. Celina. Genijalci. Genijalni Makedonisimo.....
Ko je bio virtuozniji.... ne može se reći. Svako sjajan, raskošan, temperamentan, nezan i strastan  u svom muziciranju. Neporedivi, unikatni. Vrhunski.
I tako..... neću pisati o programu. Nije bitan. Tehnički i muzički težak.... raspamećujući.... sa svim  vrtoglavim kombinacijama....  u ritmovima za razludjivanje.... Ali.... Bitan je utisak. Ljudi su svirali najpoštenije i najradosnije. Uz mali deo naratorstva, koncert se završio oko 23 sata. (počeo u 20 sati)
Treba li išta dodati? Da! Toplinu kojom su uputili želje  za nastupajuću godinu, opuštenost, najiskrenije muziciranje, profesionalizam, kvalitet, poštovanje svega što rade i kome daruju, .... ah, da.... ima jedna reč, sad mi se ukazala..... LJUDI !
Hvala im za ovo predivno veče koje je mnogo potrebnog  pokazalo.
Hvala im i za onaj deo moje  neskrivene intime, gde su mi izvukli nešto davno zaboravljeno, a sada obnovljeno. I dirnuli me... od praporaca do prozirnog zvuka kavala.... u mojim sečanjima u magli.... i huka istog tamo negde.... hej, umetnici.... uznemirili ste me, ako ste.... to je poenta.... uzburkati osećanja.....
Hvala im za one mirise i slike koje su mi izmamili.
Hvala im zato što su kvalitetni muzičari.
Jednom rečju.... 
UŽIVANJE !!!!!
Makedonisimo za svako poštovanje.




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.