Ljubavni
13.01.2019.
Ovo
nam je Naša borba dala
Da
ovako počne veče Gala
Valcerčiću
budi drug,
odigraj nam sve u krug….
odigraj nam sve u krug….
Naučiću
korak, dva, dok direktor budem ja…
Toliko
o ličnosti i delu durgarice Jasmine.
Dajte nam novu, pametniju, sposobniju i pismeniju!
ili
Janko,
vrati se!!!!!
I
poče Bal…. ali “senza maschera”….
Scena:
Slična Onjeginu…. da ne objašnjavam…. mašta radi svašta, ali ne i u našoj
Operi…..
Muzika
teče, pojavljuju se horisti, a potom i večerasnji protagonisti…. ali ne svi????
Neki dolaze, neke dovode, šarenilo,…. ali….. na prvoj borbenoj liniji….
DOMAĆINI.
Tako
su se predstavili….. Domaćin Milenko
Pavlov, dronjav od glave do pete, izgužvan, sa preširokim i predugačkim
pantalonama, prljavim cipelama i belim šalom obmotanim oko torzoa veoma čudno,
zapravo, onako, tek da ga smota….. i Domaćica
Jasmina Trumbetaš (Petrović nije rekao), u apsolutno neprimerenoj
haljini….. Da pojasnim na početku pisanja, za koje sam mislila da će biti
kratak osvrt na uobičajenu Gala ujdurmu…. Ali…. Potrajaće…. Da sve lepo
objasnim. Dakle, zamisao je bila da svaka rola bude u kostimu iz opere u kojoj
se peva… što je SJAJNO, obzirom da naše trećerazredne i drugorazredne, a i
poneka prvakinja koja se tu zatekla, (GALA), ahahhahaha….. dokazano nemaju
ukusa o kojima mora da se raspravlja, te
je došlo do ove ideje….. ali….
Dakle,
Domaćica je bila, apsolutno loše “skockana”…. Loše… da ne ulazim u opaske oko
neprijatnih detalja… to je posao
kostimografa i frizera…..
I
loše je počelo. Domaćin zgužvan i oronuo, za glavu niži….a Domaćica već
opisana…. U odnosu na njega…. Zaštitnica, a ne dama….. Par koji NE IDE. A na to sve…. Igraju
valcer U KRUG…. Možda
neko i zna kako se igra valcer, pa je za sve koji znaju, ovo bila
groteska sa čemernim ukusom, a GALA nije ni počeo…. zapravo….
Neko
bi rekao, znam unapred…. Nema veze, slavlje je…. Slažem se. Ali ako mi naplate kartu za GALA NOVOGODIŠNJI
KONCERT…. Očekujem TO. A ne dronjke. Vizuelne, pevačke, igračke.
Idemo
dalje….. Domaćica se nije više pojavila… sem kada je pevala ariju. Dakle, nije
domaćica, već … učesnik.
Pre
nego što ospem paljbu…. Da pitam…. Ko je sastavljao i pisao program koji smo,
KONAČNO, besplatno dobili pri ulasku u salu? I zašto se nije oglasio NEKO, da
kaže da “jedan od” neće da nas muči?
I
ko je odredio šta će i kada ovaj nesretni Milenko da sriče već napisano, ali
nije stigao da pročita, pa kada se zbuni, maše krilima (rukama) kao petao… jer…. Sricao je o Mozartu (trebalo je da se pojavi
Stamatović sa arijom Leporela), a pojaviše se Leonkavalci…. Ili… najavio Rosinija, a ide Valcer cveca…. I
tako…. Seoska priča. Domaćica ne reaguje, a Gospodarica u loži tapše…. Beše li
generalna proba sa svim učesnicima, ili su neki (Milenko) bili pošteđeni…. A
publiku…. ko j…., što zna više nego što sme?
Ojha,
ojha…. Igre bez granica….. A iza scene…. ima li ikoga…. Nova Godina…. Al’sam
zahtevna…..
I
poče odmotavanje čekrka….
“Slepi
miš” uvertira…. Dirigovala Zorica Mitev…
Nadovezala
se “TRAVIJATA “…. Sa horom cigana i matadora
A
onda je zapevao Ljubodrag Begović, Bega s’brega…. Greota, ima lep glas, ali
nije za solistu….
Onda
se pojaviše dve konkubine iz hiljadu i jedne noći…. Onako, zabrađene, drusne,
neujednačene i stasom i glasom, naročito glasom……. Pitala sam se čitavih dva
minuta ko su I šta pevaju? Jer sam zaboravila redosled programa, a do sada sam bar glasove prepoznavala … i…. ništa…. Nisam
imala pojma ko su, sve dok IPAK nisam
pročitala i pala u nesvest…. Sofija Pižurica i Aleksandra Angelov…. Koma-koma.
Koma!
Don
Bazilio, Nenad Jakovljević…. To mu je, izgleda, postala uloga za
predstavljanje…. Ali neka se mane toga,
sve dok ne bude usaglašen sa orkestrom,
a ne da se jure, kao po pijaci….. GALA
JURNJAVA!
Onda
se opet pojavio ovaj dronjavi Pavlov,
mleo nešto o Mozartu, rekavši kako je i
“koncentrirao”….. Gospode Smiluj se….
Nakon
toga…. Duet iz Pajaca, Vladimir Andric i Aleksandra Stamenković…. Prošlo,
oduvalo se samo….. On se drao, ona se trudila….
Domaćica
večeri se vratila i otpevala solidno ariju iz Adrijane Lekuvrer. Bar nešto
pristojno od nje.
E….
sad dolazi na red ptanje NO. 2…. Kako rediteljku, Ivanu D.M. nije sramota da
pravi onakve katastrofalne greške, ili… neka mi objasni poentu režije….. Sledi arija Kavaradosija iz
Pučinijeve Toske, peva je Janko Sinadinović, arija iz zatvora…. A na sceni SVI!!!!
Pri tom, za neke druge arije, scena je bila prazna…. (Don Bazilio) a trebalo bi
da bude bar nekoliko “ljudi” oko njega, u okviru uloge…. Ali, da ne bunim
ženu…. ne zna, pa ne zna…. Jedino me čudi da joj NEKO nije rekao koliko greši????? A i ko da kaže? Direktorka? Pa ona ne zna koja
je numera iz koje opere….. Zemljo…..
progutaj ih. Odmah!
Ilija
Marinković, violina….. Naša Opera voli violine. Već treću godinu za redom,
gosti su “taj instrument”. Prvo iz Tirane, blagi horor, potom Jovan Kolundžija,
blagi užas, i sada Ilija Marinković, trgovac instrumentima. Mashala! Zamazao
uši onoj jadnoj publici, ali ne sasvim…. Iako je iskasapio Sarasatea, a o
Krajsleru da ne pričam, (na sajtu pise
da je svirao dva stava iz sonate belgijskog kompozitora EŽENA ISAJA?????, pa
dokle BRE ne znate šta vam se dešava na sceni i dokle mislite da će iko više da
ćuti, ili da vas štedi, nepismeni, NEPISMENI I NEOBRAZOVNI I BEZOBRAZNI operski
uposlenici ) škripao je i zujao kao
poludela osa, nekada mali vilonisita, sada ostario violinista,
prljavo svirao i tada i sada. Toliko.
Žalosno. Ako već naša Opera toliko voli taj instrument, neka sledece godine
pozove nekog sasvim pristojnog studenta sa naše Akademije….. to će biti
osveženje i sasvim, sasvim solidno sviranje u odnosu na ove prethodne jadnike, gubitnike, a dobrim delom svirački blizu
Lešća. Lako im sviranje. Ali ne ovde i ne više.
Pauza….
Preduga. Publika pila, šetala, pušila, pišala, pričala i vratila se na svoja mesta, a naznake
za početak drugog dela nigde. Rupa prazna. Orkestar se tek posle dovukao,
svetla utihnuše kada su svi izgubili nadu da će ikada početi drugi deo.
Ali…
čuda se dešavaju.
U
najavi ovako (još jedna ludost)… Štraus, Slepi miš, tercet…. Ajzenštajn, Adela,
Orlovski, Aleksandar Dojkovic, Ivanka R, K, Željka Zdjelar…..
A
da li je biće, ili dvoje, troje ili tim, ili bilo ko, ko je ovo sastavljao,
ikada video da se OVAJ DEO zove “Šampanj pesma”, ili (tečaj jezika nije
neophodan, postoji google translation, za one najugroženije) CHAMPAGNE SONG, ili Champagne Trio…. Ali ovo
ovako….. nikako…..
Balet,
kao ideja, osveženje. Kao realizacija najednostavnijeg predstavljanja, jadno, kao
i obično. Jedni tamo, drugi onamo, usaglase se na svakih dva minuta, ali za
kratko. Pitam se, čemu im služe ona silna ogledala u Sali za vežbanje? Nećemo biti zahtevni. Srećni smo da niko nije
pao. Bravo ! Jedino je TUBA u orkestru bila u haosu, intonativnom, mentalnom,
svakakvom…Jadan čovek, možda mu nije bilo dobro?
Rosinijeva
Pepeljuga sa Miodragom.D. Jovanović i dve
neme creature, I.R.K I I.Ž….. totalni promašaj kao numera. Ko je
shvatio? Niko. Aplauz. Ništa. Ali naša “Opera” voli duete. A oni su bili
promašaj.
Rebus?
Koji dueti “pale”…. Eci, peci, pec, pitajte direktorku, njoj stoji u rukavu…. kec.
A
keca je i dobila od mene večeras. Opisana kao idejni tvorac večerašnjeg koncerta, oooo…. Pa Gospođo….
mnogo ste omanuli. Sažaljevam situaciju.
Sledi
Ofenbah, Barkarola i dve nečujne. Ljubica Vraneš i (OPET) Sofija Pižurica.
Ljudi će pomisliti da je Nadine Sierra,
peva dva puta. Možda i jeste, ali se nije čula, Ne čuje se godinama, a otvara
usta. Čudna neka pevačica. Kao i sapatnica joj. Amin.
Dejan
Maksimović…. Pevao u zagrljaju nepoznate…. Statistkinja, horistkinja, solistkinja,
debitantkinja, …. inja…. Pitajte režiju ko je ona. Vrti se, glumata, smeje se….
Molim objašnjenje njene uloge…. Dejan je pevao, ali ona me muči…. Ne znam ko je
i šta hoće….
Onda
malo osveženje…. Rosinijev Figaro i Dragutin Matić. U sporijem tempu nego što
ide, Ana, ili Zorana, šta je tu sporno….. Dragutin ume to mnogo
temperamentnije, ali …. Pitaćemo obe, šta bi sa tempom, da bi bilo sjajno, ON
može, a vi? Tempo vivo….dajte nešto živo….
I
idemo ka kraju….
Hor
cigana iz Trubadura i potom arija Karmen i nezaobilazna Dragana Del Monako….
Večeras
su svi bili u kostimima u kojima pevaju uloge. Jedino je Karmen bila u starom
haljetku. Što? Sramota je da obuče mantil, u kome inače peva, nego vadi
starudiju, da bi bila riba? Ma dajte…… A pored nje Don Hose i Eskamiljo…. Jedan
kršan, drugi žgoljav…. Sve je moguće. Jedni mogu sve , drugi ne. Kako da da,
ahahahhahaha…… Kao što nije jasno zašto se zove GALA, a pevaju drugorazredni
pevači. Valjda na Gala koncertima učestvuju najbolji (da li su, nije bitno, ali
imaju takav status), A kod nas je moguće
da prvači NEĆE da pevaju, pa se program popunjava ostalima….. Naša posla.
A
pred kraj, opažanje…. U jednom prethdnom pisanju, spomenula sam Gavrila Rabrenovića
kako divlja u horu…. Večeras se potvrdio i ženski Gavrilo….. pratim je (jer mi
uleće u vidokrug) već duže…. Jedna usplahirena tetka iz altova, uvek “prva”
kao mamac, exponira se, trči, igra, PRIČA sa koleginicama, ali ne u okviru
režije, (dovoljno poznajem i razlikujem jedno od drugog), neumesna u
svakom pogledu, čak je i kolege “posmatraju”….
Tako da imamo 1:1…. Horske “lude”…. A mislim da nam uopšte nisu potrebne…. Smirite
se…. i drugi vas vide i komentarišu…. smešno je….
I
za kraj….
Ćočečka
igra i Marš na Drinu. Prave “poslastice” uz prethodne arije. Kombinacija za
onesvešćivanje.. Uz kolce pojedinih
solista. I onesvestismo se. Od sreće. Zbog kraja do jaja.
Srećan
Uskrs (kad spomenuh jaja), I on će uskoro, pa da ne promašim.
O istoj temi, ali iz drugog ugla:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.