14. 01. 2019.

Novogodišnji gala koncert 2019., Beogradska Opera, Narodno pozoprište, Ljubodrag Begović, bariton, Sofija Pižurica, sopran, Aleksandra Angelov, mecosopran, Nenad Jakovljević, Aleksandar Stamatović (nepostojeći), Vladimir Andrić, bariton, Aleksandra Stamenković, sopran, Jasmina Trumbetaš Petrović, sopran, Direktor Opere, Janko Sinadinović, tenor, Ilija Marinković, Aleksandar Dojković, tenor, Ivanka Raković Krstonošić, Željka Zdjelar, mecosopran, Miodrag D. Jovanović, Ivana Živadinović, Ljubica Vraneš, mecosopran, Dejan Maksimović, Dragutin Matić, Dragana Del Monako, mecosopran, Ivana Dragutinović Maričić, reditelj, Milenko Pavlov, Molina Udovički, Dejan Savić, dirigent, Ana Zorana Brajović, Zorica Mitev Vojnović, Đorđe Stanković,… Laura i muzika... Laura Miletić.



















Ljubavni 
13.01.2019.


                              Ovo nam je Naša borba dala
Da ovako počne veče Gala

Valcerčiću budi drug, 
odigraj nam sve u krug….
Naučiću korak, dva,  dok direktor budem ja…

Toliko o ličnosti i delu durgarice Jasmine.
 Dajte nam novu, pametniju, sposobniju i pismeniju!
ili
Janko, vrati se!!!!!


I poče Bal…. ali “senza maschera”….

Scena: Slična Onjeginu…. da ne objašnjavam…. mašta radi svašta, ali ne i u našoj Operi…..
Muzika teče, pojavljuju se horisti, a potom i večerasnji protagonisti…. ali ne svi???? Neki dolaze, neke dovode, šarenilo,…. ali….. na prvoj borbenoj liniji…. DOMAĆINI.
Tako su se predstavili….. Domaćin  Milenko Pavlov, dronjav od glave do pete, izgužvan, sa preširokim i predugačkim pantalonama, prljavim cipelama i belim šalom obmotanim oko torzoa veoma čudno, zapravo, onako, tek da ga smota….. i Domaćica  Jasmina Trumbetaš (Petrović nije rekao), u apsolutno neprimerenoj haljini….. Da pojasnim na početku pisanja, za koje sam mislila da će biti kratak osvrt na uobičajenu Gala ujdurmu…. Ali…. Potrajaće…. Da sve lepo objasnim. Dakle, zamisao je bila da svaka rola bude u kostimu iz opere u kojoj se peva… što je SJAJNO, obzirom da naše trećerazredne i drugorazredne, a i poneka prvakinja koja se tu zatekla, (GALA), ahahhahaha….. dokazano nemaju ukusa  o kojima mora da se raspravlja, te je  došlo do ove ideje…..   ali….
Dakle, Domaćica je bila, apsolutno loše “skockana”…. Loše… da ne ulazim u opaske oko neprijatnih detalja…  to je posao kostimografa i frizera…..
I loše je počelo. Domaćin zgužvan i oronuo, za glavu niži….a Domaćica već opisana…. U odnosu na njega…. Zaštitnica, a ne dama…..  Par koji NE IDE. A na to sve…. Igraju valcer  U KRUG….  Možda  neko i zna kako se igra valcer, pa je za sve koji znaju, ovo bila groteska sa čemernim ukusom, a GALA nije ni počeo…. zapravo….
Neko bi rekao, znam unapred…. Nema veze, slavlje je…. Slažem se.  Ali ako mi naplate kartu za GALA NOVOGODIŠNJI KONCERT…. Očekujem TO. A ne dronjke. Vizuelne, pevačke, igračke.
Idemo dalje….. Domaćica se nije više pojavila… sem kada je pevala ariju. Dakle, nije domaćica, već … učesnik.
Pre nego što ospem paljbu…. Da pitam…. Ko je sastavljao i pisao program koji smo, KONAČNO, besplatno dobili pri ulasku u salu? I zašto se nije oglasio NEKO, da kaže da “jedan od” neće da nas muči?
I ko je odredio šta će i kada ovaj nesretni Milenko da sriče već napisano, ali nije stigao da pročita, pa kada se zbuni, maše krilima (rukama) kao petao…  jer…. Sricao   je o Mozartu (trebalo je da se pojavi Stamatović sa arijom Leporela), a pojaviše se Leonkavalci…. Ili…  najavio Rosinija, a ide Valcer cveca…. I tako…. Seoska priča. Domaćica ne reaguje, a Gospodarica u loži tapše…. Beše li generalna proba sa svim učesnicima, ili su neki (Milenko) bili pošteđeni…. A publiku…. ko j…., što zna više nego što sme?   
Ojha, ojha…. Igre bez granica….. A iza scene…. ima li ikoga…. Nova Godina…. Al’sam zahtevna…..
I poče odmotavanje čekrka….
“Slepi miš” uvertira…. Dirigovala Zorica Mitev…
Nadovezala se “TRAVIJATA “…. Sa horom cigana i matadora
A onda je zapevao Ljubodrag Begović, Bega s’brega…. Greota, ima lep glas, ali nije za solistu….
Onda se pojaviše dve konkubine iz hiljadu i jedne noći…. Onako, zabrađene, drusne, neujednačene i stasom i glasom, naročito glasom……. Pitala sam se čitavih dva minuta ko su I šta pevaju? Jer sam zaboravila redosled programa, a  do sada  sam bar glasove prepoznavala … i…. ništa…. Nisam imala  pojma ko su, sve dok IPAK nisam pročitala i pala u nesvest…. Sofija Pižurica i Aleksandra Angelov…. Koma-koma. Koma!
Don Bazilio, Nenad Jakovljević…. To mu je, izgleda, postala uloga za predstavljanje…. Ali neka se mane  toga, sve dok ne bude  usaglašen sa orkestrom, a ne da se jure, kao po pijaci….. GALA  JURNJAVA!
Onda se opet pojavio ovaj dronjavi  Pavlov, mleo nešto o Mozartu, rekavši kako je i  “koncentrirao”….. Gospode Smiluj se….
Nakon toga…. Duet iz Pajaca, Vladimir Andric i Aleksandra Stamenković…. Prošlo, oduvalo se samo….. On se drao, ona se trudila….
Domaćica večeri se vratila i otpevala solidno ariju iz Adrijane Lekuvrer. Bar nešto pristojno od nje.
E…. sad dolazi na red ptanje NO. 2…. Kako rediteljku, Ivanu D.M. nije sramota da pravi onakve katastrofalne greške, ili… neka mi objasni  poentu režije….. Sledi arija Kavaradosija iz Pučinijeve Toske, peva je Janko Sinadinović, arija iz zatvora…. A na sceni SVI!!!! Pri tom, za neke druge arije, scena je bila prazna…. (Don Bazilio) a trebalo bi da bude bar nekoliko “ljudi” oko njega, u okviru uloge…. Ali, da ne bunim ženu…. ne zna, pa ne zna…. Jedino me čudi da joj NEKO nije rekao  koliko greši?????  A i ko da kaže? Direktorka? Pa ona ne zna koja je  numera iz koje opere….. Zemljo….. progutaj ih. Odmah!
Ilija Marinković, violina….. Naša Opera voli violine. Već treću godinu za redom, gosti su “taj instrument”. Prvo iz Tirane, blagi horor, potom Jovan Kolundžija, blagi užas, i sada Ilija Marinković, trgovac instrumentima. Mashala! Zamazao uši onoj jadnoj publici, ali ne sasvim…. Iako je iskasapio Sarasatea, a o Krajsleru da ne pričam,  (na sajtu pise da je svirao dva stava iz sonate belgijskog kompozitora EŽENA ISAJA?????, pa dokle BRE ne znate šta vam se dešava na sceni i dokle mislite da će iko više da ćuti, ili da vas štedi, nepismeni, NEPISMENI I NEOBRAZOVNI I BEZOBRAZNI operski uposlenici )  škripao je i zujao kao poludela osa,   nekada mali vilonisita, sada ostario violinista, prljavo svirao i tada i sada.  Toliko. Žalosno. Ako već naša Opera toliko voli taj instrument, neka sledece godine pozove nekog sasvim pristojnog studenta sa naše Akademije….. to će biti osveženje i sasvim, sasvim solidno sviranje u odnosu na ove prethodne jadnike,  gubitnike, a dobrim delom svirački blizu Lešća. Lako im sviranje. Ali ne ovde i ne više.
Pauza…. Preduga. Publika pila, šetala, pušila, pišala,  pričala i vratila se na svoja mesta, a naznake za početak drugog dela nigde. Rupa prazna. Orkestar se tek posle dovukao, svetla utihnuše kada su svi izgubili nadu da će ikada početi drugi deo.
Ali… čuda se dešavaju.
U najavi ovako (još jedna ludost)… Štraus, Slepi miš, tercet…. Ajzenštajn, Adela, Orlovski, Aleksandar Dojkovic, Ivanka R, K, Željka Zdjelar…..
A da li je biće, ili dvoje, troje ili tim, ili bilo ko, ko je ovo sastavljao, ikada video da se OVAJ DEO zove “Šampanj pesma”, ili (tečaj jezika nije neophodan, postoji google translation, za one najugroženije)  CHAMPAGNE SONG, ili Champagne Trio…. Ali ovo ovako….. nikako…..
Balet, kao ideja, osveženje. Kao realizacija najednostavnijeg predstavljanja, jadno, kao i obično. Jedni tamo, drugi onamo, usaglase se na svakih dva minuta, ali za kratko. Pitam se, čemu im služe ona silna ogledala u Sali za vežbanje?  Nećemo biti zahtevni. Srećni smo da niko nije pao. Bravo ! Jedino je TUBA u orkestru bila u haosu, intonativnom, mentalnom, svakakvom…Jadan čovek, možda mu nije bilo dobro?
Rosinijeva Pepeljuga sa Miodragom.D. Jovanović i dve  neme creature, I.R.K I I.Ž….. totalni promašaj kao numera. Ko je shvatio? Niko. Aplauz. Ništa. Ali naša “Opera” voli duete. A oni su bili promašaj.
Rebus? Koji dueti “pale”…. Eci, peci, pec, pitajte direktorku, njoj stoji  u rukavu…. kec.
A keca je i dobila od mene večeras. Opisana kao  idejni tvorac večerašnjeg koncerta, oooo…. Pa Gospođo…. mnogo ste omanuli. Sažaljevam situaciju.
Sledi Ofenbah, Barkarola i dve nečujne. Ljubica Vraneš i (OPET) Sofija Pižurica. Ljudi će pomisliti da je Nadine  Sierra, peva dva puta. Možda i jeste, ali se nije čula, Ne čuje se godinama, a otvara usta. Čudna neka pevačica. Kao i sapatnica joj. Amin.
Dejan Maksimović…. Pevao u zagrljaju nepoznate…. Statistkinja, horistkinja, solistkinja, debitantkinja, …. inja…. Pitajte režiju ko je ona. Vrti se, glumata, smeje se…. Molim objašnjenje njene uloge…. Dejan je pevao, ali ona me muči…. Ne znam ko je i šta hoće….
Onda malo osveženje…. Rosinijev Figaro i Dragutin Matić. U sporijem tempu nego što ide, Ana, ili Zorana, šta je tu sporno….. Dragutin ume to mnogo temperamentnije, ali …. Pitaćemo obe, šta bi sa tempom, da bi bilo sjajno, ON može, a vi? Tempo vivo….dajte nešto živo….
I idemo ka kraju….
Hor cigana iz Trubadura i potom arija Karmen i nezaobilazna Dragana Del Monako….
Večeras su svi bili u kostimima u kojima pevaju uloge. Jedino je Karmen bila u starom haljetku. Što? Sramota je da obuče mantil, u kome inače peva, nego vadi starudiju, da bi bila riba? Ma dajte…… A pored nje Don Hose i Eskamiljo…. Jedan kršan, drugi žgoljav…. Sve je moguće. Jedni mogu sve , drugi ne. Kako da da, ahahahhahaha…… Kao što nije jasno zašto se zove GALA, a pevaju drugorazredni pevači. Valjda na Gala koncertima učestvuju najbolji (da li su, nije bitno, ali imaju takav status),  A kod nas je moguće da prvači NEĆE da pevaju, pa se program popunjava ostalima….. Naša posla.
A pred kraj, opažanje…. U jednom prethdnom pisanju, spomenula sam Gavrila Rabrenovića kako divlja u horu…. Večeras se potvrdio i ženski Gavrilo….. pratim je (jer mi uleće u vidokrug) već duže…. Jedna usplahirena tetka iz altova, uvek “prva” kao mamac, exponira se, trči, igra, PRIČA sa koleginicama, ali ne u okviru režije, (dovoljno poznajem i razlikujem jedno od drugog), neumesna u svakom  pogledu, čak je i kolege “posmatraju”…. Tako da imamo 1:1…. Horske “lude”…. A mislim da nam uopšte nisu potrebne…. Smirite se…. i drugi vas vide i komentarišu…. smešno je….
I za kraj….
Ćočečka igra i Marš na Drinu. Prave “poslastice” uz prethodne arije. Kombinacija za onesvešćivanje..  Uz kolce pojedinih solista. I onesvestismo se. Od sreće. Zbog kraja do jaja.
Srećan Uskrs (kad spomenuh jaja), I on će uskoro, pa da ne promašim. 


O istoj temi, ali iz drugog ugla:



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.