04. 03. 2022.

Žil Masne "Don Kihot", Đorđe Stanković, Ivana Dragutinović Maričić, Miraš Vuksanović, Aleksandra Angelov, Ivan Tomašev, Ale4ksandar Stamatović, Sara Ristić, Anastasija Stanković, Stefan Živanović, Siniša Radin,...

 




BRAVO

BRAVO

Premijera opere

 DON KIHOT (Žil Masne)

 Za naše uslove

 ODLIČNO !!!!

 

A bio je i koktel posle predstave. O da, na jednom mestu  za umetnike, na drugom mestu za publiku. Staklom odvojeni. Ali je bio. 

Ne dešava mi se često, bolje reći, dešava mi se retko, da ne znam odakle da počnem, a da je celokupno dobro.

Pokušaću, po redosledu dnevne liste, možda mi olakša pisanje.

Žil Masne, opera Don Kihot.

 Premijera u beogradskoj Operi.

 02.03.2022.

 Dirigent Đorđe Stanković, kod mene ima pseudonim Big Lale.

 Ali, Big Lale je doveo, na prvom mestu, orkestar u jako dobru formu. Dakle….. MOGU DA SVIRAJU VEOMA PRISTOJNO.

 Kompaktan zvuk, gustina, kultivisana jačina. Solo violina, Edit Makedonska, sasvim dobra, a solo čelo, Siniša Jovanović je konačno pokazao da ume  da svira. (Do sada sam ga sto puta “krpila”, večeras ga hvalim). Dakle, orkestar za svaku pohvalu, iako, da se razumemo, ima tu primedbi, ali celokupan utisak je jako, jako dobar. Bravo Big Lale. Bravo i za kompletno vođenje opere, naravno. A orkestar se zaista veoma potrudio. Kada bi nam ovako izgledale sve predstave, kako bismo uživali. Nadamo se da će ovakvi utisci pomoći da nam i druge predstave budu kvalitetnije, ali, naravno, sve zavisi od dirigenta. Nećemo sada o tome.

 

Reditelj, I.D.M.  Skromno, ne mnogo maštovito, ali…. polupristojno. Bilo je tu solidnih ideja. Popravlja se.

 Scenograf, Miraš Vuksanović…. Loše. Previše jednostavno, od toga da mu binski radnici pomeraju praktikable tamo, amo, do siromašne scene koja se ponavlja kroz činove.…. Ipak nema potrebe za tim. Mogao je da se napne, ali nije. Primiće platu.

 I onda kreću likovi.

 Pre glavnih, moram da pohvalim sporedne, a važne, koje su pevali mladi, iz operskog studia, Sara Ristić, Anastasija Stanković, Stefan Živanović i Siniša Radin koji je već zaposlen, svakako svi, SVI dobri, odlični. Bravo za pomak davanja šanse mladima.

 Dulčinea…. Aleksandra Angelov, na žalost, najlošiji lik večeras. Pevački, glumački, govorno (fransuski užas, a ni drugi nisu bili bolji….) kako god hoćete.  Mislim da uopšte nije shvatila ulogu koju peva, kao ni druge uloge koje peva. Jedna bleda osoba na sceni, peva nešto, loše, glumi loše…. Prepada me nekim nekultivisanim glasom…..  Ne treba nam.

 Don Kihot, Ivan Tomašev. Upravo kako je komponovano, tako je i izvedeno. Tomašev kao Tomašev. Dirljiv, melanholičan, manje komičan, a ima i tog dela, u svakom slučaju, odličan.

 Sančo Pansa, Aleksandar Stamatović…..

 Za mene…. ŠOK. Ali izuzetno prijatan. Dakle, Stamatović ume i zna da peva, glumi, doživljava ulogu. Zašto ga krijete od publike kroz neke sitne uloge. Ovo je uloga za njega. Doživela sam spektar glasovno-glumačkih emocija, potpuno izvajan lik.  Koliko sam ga puta “kudila” do sada, večeras samo jedno VELIKO BRAVO.

 Lično, ovu operu večeras sam doživela kao jedan Masneov promašaj, haos od neusklađenosti lika Don Kihota, sa muzikom. Ništa za pamćenje, a ako u jednoj operi ne možete da upamtite bar jednu melodiju…. ništa ni od opere. Možda je za to kriv Štraus i njegova poema Don Kihot, koja vrvi od oprečnih muzičkih momenata, od muzičkog ludila i ushićenja,  do krajnjeg smirenja, od euforične tenzije do laganog odustajanja od života. Mozda me to buni, pa sam zato ovu operu doživela kao melanholičnu, jednolinijsku, nezanimljivu. Meni uglavnom dosadnu, sa malim muzickim iskoracima. Sigurna sam da je neći slušati drugi put, bez obzira ko bude pevao, bez obzira na večerašnji solidan kvalitet cele predstave. Ne volim ravnolinijska dešavanja, uopšte, a u ovoj operi upravo to preovladava, ili je tako izvedena.

 Bilo je tu još uposlenih na ovoj predstavi, ali nisu, za mene, značajno ništa uradili. Samo odradili. Kostimi nikakvi, potpisan asistent kostimografa Sara Bradić, valjda je kostimograf nestao, kao sto nismo imali ni ime inspicijenta, ali je zato vođa statista (Zoran Trifunović) jako bitan…. svetla na sceni obična (Miodrag Milivojević), efekata nema, scenograf, rekoh, lenj, sem što je postavio, jadno drvce u četvrtom činu, na panou, umesto vetrenjača dizalice kao pozadina, ok, moderna vizija….. klavir i čelesta (Nevena Živković i Tatjana Ščerbak Pređa) uobičajeno grešne, kažem, ostali uposleni, a svi “majstori”, nisu značajni, iako su neophodni. I oni će primiti platu. I na kraju predstave, pojavi se većina njih,”pozadinaca”, ali nismo znali ko je ko. I skoro svi dobiše cveće, sem DON KIHOTA I SANČO PANSE. Kućo, bila jedna domaćica, bile dve, loše se pokazale. Sad je na redu domaćin. A za domaćina, popravni. (Bilo je tu malih buketića, tzv. kitica, i jedan veliki, “premijerni”, ali je lepo, šareno i time iskazano poštovanje umetniku. Na samo 50m od ove kuće, prodaju te iste a i veće bukete, pa što je teško da se UVEK oficijelno, bar glavnim protagonistima obezbedi cveće. Ili da se sklopi dogovor sa nekom cvećarom… da vas ne učim, imate dovoljno godina. Dakle, domaćin -zapravo ima ih 2 komada- na vama je potez, a nije skup.)

 Čekam Trubadura. Više mi prija.

 

Laura Miletić

Tekst je prenet sa portala P.U.M.

https://pravoumetu.com/2022/03/02/don-kihot-premijera/


O ISTOJ TEMI, ALI IZ DRUGOG UGLA

Trend koji se decenijama neguje za Zapadu,

a kod nas samo u P.U.M. Magazinu

https://pravoumetu.com/2022/03/03/od-kikota-do-kihota-ivan-tomasev-aleksandar-stamatovic/





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.