10. 02. 2019.

Đuzepe Verdi, Nabuko, Nabucco, Narodno pozorište, Opera Beograd, Krum Galabov, Boris Lukov, Dimitrinka Rajčeva, Borislav Ivanov, Nenad Jakovljević, Željka Zdjelar,.... Laura i mizika. Napisala Laura Miletić.










09.02.2019.



Oh miline, oh divote, oh lepote, oh…
 Šalim se…..
Oh strahote, oh sramote, oh golgote, oh !!!

Nabuko  je PUK’O
Ismail ... i on,
Opaska u detalju….
Krče za medalju,
Možda im je  pokloni,
(NE)svrgnuti  ČEONI
A u  igri toj, Jasmina bije boj
Njih se sada setila, kad ih je posetiila…
U boj, U boj….
Ma niste za boj, nemate taj naboj….

Večeras senzacija. Vanzemaljci  u našem gradu. U Operi.
Došli, zaposeli scenu, navalentni, beskrupulozni u nastupu….. Plašiili nas. Krče, kriče, šušte, urlaju…. Horor.
Dođoše tri TANTUZA, iz Varne….. tako kažu.
Četvrti nešto i zna…. Dirigent Borislav Ivanov…
Varna… divno mesto na Crnom moru. Sjajni hoteli, klopa fenomenalna, predustretljivi kao domaćini, zabave na svim nivoima,…. ali i ozbiljno muziciranje….. Međunarodni Muzički Festival “Varna Summer”…. da ne tupim…. Ovi, a ni mnogi koji “ne čitaju blog”… to nikako nisu zasluzili……
Mene samo zanima dokle će Jasmina da se ponaša kao punjena ptica, koja ne okreće glavu ni levo, ni desno, koja nema POJMA šta se, zapravo dešava u gledalištu, sem kada joj dojave da su “ovi i oni, tamo i onamo” ali to su njeni sapatnici…. A ne vidi da joj publika  na svakoj pauzi odlazi….. ODLAZI!!!! Nezadovoljni, smoreni, razočarani, prevareni…… O tim postupcima  mora Jasmina da vodi računa…, a ne da samo  gleda  orkestar i  scenu. Pa da zna nešto, već bi reagovala…. Napisala bi pismo i  orkestru… obavestila ih šta MORAJU… Ipak ništa od toga…….  A u pauzi  ode u svoje “zaključane odaje“…. I tamo …. REBUS!!!! Pa tamo neće videti ništa, niti ikada išta. To je gluvonemi salon, sa ogledalima iluzionista. A kada se vrati u salu.... aplaudira. Mora, kao direktor??? …  Ne mora…. Ali…. što si ih dovela, Jasmina….?????? Ili je to ostatak od Savića… ili je dodatak ????
Publika je ta koja održava u životu  scenu u  Operi, Baletu, Drami, potom Upravnike, Direktore, a najpre… UMETNOST!
Ja sam imala dovoljno kućnog vaspitanja da NE aplaudiram večeras, ali i da ne zviždim gostima. A bilo je razloga za masakr. Ja sam samo još kod nas čula pevače na ovom nivou….  ispod nivoa.
Ali…. Kad bolje razmislim, sve je jasno. Oni nama šljam, mi njima šljam. Ili obrnuto, nije važno ko je počeo. Važno je da su svi zadovoljni.  Putuju, spavaju, jedu, šetaju, druže se,  dobiju lovu. Mini travel. Sve ok.
A, vas…. Ma…. Publiko, ko vas j….. Nama (upravi) je dobro.
A što smo imali  na sceni kurzchluss…. pa šta?
I… evo ovako je to bilo….
Nabuko, Krum Galabov…. I na prošloj predstavi (Toska, 23. januara) on je krčao,…. ali sada… jasno da tako peva…. Pobrkani megaherzi, loše namotana stanica, glas krči…. koji vam je da slušamo to?  Nije mu dobro…. Nije ni meni dobro…. Od toga….  
I?????
I???????
I?????????
Ismail, Boris Lukov, BLED…. Iako u svojoj “bledosti” osta postojan, t.j., nečujan. Bled u svemu…. Tanak, fizički, glasovno, umetnički, pojavno…. Zapravo…. Ništa. Ali,….. bolji od naših VELIKANA!!!!!!!!!!
Zaharia, Nenad Jakovljević….. Večeras… Krumov brat.  Krčali su zajedno kao na pulmologiji na kojoj rade spirometriju…. Ali ja nisam u bolnici, već u Operi. Gospode…. Bilo je nepodnošljivo.
Pitanje, bilo koje…. iluzorno…
Abigaila, Dimitrinka Raicheva…. Bila već ovde, bila očajna…. večeras sam se pitala da li je pevački hermafrodit?  Malo duboki mezzo, malo visoki sopran? Multi ? Bi? Fi? Ci ? Keto? Ko? Kako ? Zašto ovde? A glas ogroman, Od Boga dat,.... ali nenaučena, skaradna, užasna.... KRIVAC??????.... Ma dajte….. osvešćujem se...  jedan diletant prve vrste. Sramota…. pevačka, glumačka, a najpre umetnička.
Ko je doveo…. Sram ga bilo! SRAM!!!!!! Pa čak i mi imamo za nijansu bolje. 
Fenena, Željka Zdjelar…. Željna pevanja, nismo je imali godinama…. Može…. Umetnički jedva podnošljivo…. Ali mora da se potrudi da uspostavi harmoniju sa samom sobom i ulogom, da odstrani tremu, da UDAHNE kako treba, a ne da diše kao da je sa kolegama, gore pomenutim…. Ipak…. Na granici  solidnog, i u perspektivi, ako nastavi da radi na svom tehničko-umetničko-scenskom nastupu…. Bilo bi ok….. Meni lično, glas  i pojava sasvim ok… I mislim da je trema večeras učinila svoje,… a nema razloga…. Dakle…. Željka, samo napred… uz rad… i samo pod tim uslovima…. sigurna sam da će, za ovakve uloge, sve  biti sasvim ok….
Orkestar... živnuo, dao celinu, energiju i kompaktnost.... Ivanov je dobar, večeras da, ali ume da ga omete mnogo stvari,... elem,.... dobar, ali nije stigao, ili nije mogao da uradi detalje.... i bili su preglasni,... ali,... možda neki drugi put, ako bude prilike.... 
I za ovo, hvala .... 
E sad... da pojasnim, po ko zna koji put….
Sve je to je samo moja impresija….. da se razumemo…. Da mi ne pretite, kao prethodnici, da mi ne šaljete loše vibracije (uzalud),  da me ne gledate ispod oka… Da ne ucenjujete druge, vama dragocene i kvalitetne, dugogodišnje saradnike, samo  zato što dele moje mišljenje…. Da….. da…. Demokratija? Ah, da…. ali ne “u mojoj kući”…. Jadno, primitivno….
Sve se čuje, sazna i obelodani u roku od najviše deset minuta….. ahahahahhaha….
Dakle….. neke ćemo slušati često, neke retko, neke po nekada, neke stalno…. Od koga zavisi…. Od pulena koji su lojalni operskim “moćnicima”…. A oni su “moćni u svojoj nemoći”…. Ali sveća..... sveća je moćna... moćnija od svega.... 
Beše večeras neka opera…. mislim Otelo, ili nešto slično…. Užasno….
Pa čak su i “tapšači iz partera levo pozadi” a znamo ko su, pobegli posle druge pauze…. Da se ispričaju sa dovlakačima ovih mučenika, da kuju nove  planove…. Da jedni drugima…. BLJUC….. BLJUC….. BLJUC…..
Razočarana što neke samo površno poznajem…. Ali…. Sve je to život….
Svakako, ne samo u Operi, ne u ovoj, ovakvoj….
Ima mnogih stvari koje  više oplemenjuju život ljudi koji vole umetnost…. Ali…. svako neka ostvari ono što zamišlja, ili želi… Ja želim, što se tiče Opere…. Da nam NIKADA VIŠE ne dovedu ovakve i slične kreature. Dovoljno ih je bilo…. ne treba nam još takvih… iako sam, šokirana pojavom,  večeras videla neke “moguće “ koji su se šunjali po parteru, a koje smo već slušali kao najveće gubitnike…. Ahahhahahaha….. dakle….
Ja sam otpimista !  

I od loših ima  gorih…..

O istoj temi, ali iz drugog ugla;




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.