07. 02. 2019.

Đuzepe Verdi, Rigoleto, Narodno pozorište, Beogradska Opera, Dragutin Matić, bariton, Dejan Maksimović, tenor, Snežana Savičić Sekulić, sopran, Aleksandar Stamatović, Filip Vučić, Marija Jelić, sopran, Pavle Žarkov, Siniša Radin, Mihailo Šljivić, Željka Zdjelar, mezzosopran, Mina Gligorić, sopran, Katarina Čolaković, Filip Vučić, Ana Zorana Brajović, dirigent, Jasmina Trumbetaš Petrović, Direktor Opere. 06. 02. 2019.
















06.02.2109.


Nije nežno, ali je od mene neizbežno

Rigoletto
Dragutin Matić
Rigoletto
Dragutin Matić


Znate, to je onaj fenomenalni bariton koji u nasoj operi drži prvi operski baritnoski fah i sve  vodeće predstave, ali nije zaposlen.
Nije zaposlen !!!!!!
Nacionalna sramota. Skandal.

Zakon... i upravnici.... dvojac  za odstrel...

Rigoletto, Dragutin Matić. Sve.
Jedna umetničko-pevačko-glumačko-scenska gromada.
Neko ko na evropskim scenama dobija ovacije, neko ko ima takav  glas i sve uz glas, neko ko  mnogima izmami suze.... meni i gospođi Branki Radović, uglednom i uvaženom muzičkom kritičaru, uvek.
Još? Da! Najbolji, najveći, skromno i nezahvalno ću reći da je na domak da nadmaši neke najbolje baritone za kojima čeznemo, koji su „harali“ našom, i operama Evrope, nekih davnih i ne tako davnih godina, i kada nam se učinilo da se neće skoro pojaviti takvi glasovi  i sve uz te glasove,  pojavio se Dragutin. Na svakoj predstavi dobija  duge i frenetične aplauze, iako ja tu istu publiku režem u svemu i svačemu, ali kod ovakvih rola koje su pevački i glumački donete na izuzetno visokom nivou,   ta ista  publika i te kako ume da reaguje, ume da prepozna.  Dakle.... Hvala Dragutinu na večerašnjem Rigolettu. I na Renatu, i na Jagu, i na Figaru, i na ...... na svim ulogama koje nam nesebično do izgaranja daje.
Nezaposlen.
Zato neke druge treba protnuti uz slogan, „moramo mladima da damo šansu“. Da, ali kome i u kojim rolama?
Teška tema, ali  je zgodno da baš večeras to nekako nabacim i komentarišem, kroz uloge.
Pričali su neki veoma ugledni ljudi, a umetnici, a i  priznati i pravi poznavaoci opere i kulture uopšte kod nas, samnom. Da, i to se desilo, da pričaju samnom. Ponavljam zbog zluradih. Da ukopčaju dugme u rupu i da shvate da nisu toliko moćni koliko misle. Tek da se zna, jer mi je muka od svih tih istih.
Čudno, gorepomenuti, složiše se samnom,  sto posto (100%).
I čude se šta se dešava.... pitaju mene.... a ja nemam odgovor, jer ne znam. Ja samo pišem o svojim impresijama i svom viđenju svega što je vezano za operu, vezano lancima koji su već izlizani od dugogodišnjeg rabljenja. Ali, još se nisu dovoljno istanjili da PUKNU. E ja radim na tome.... da, na pucanju od rabljenja.
Nemam želju da se vratim na predstavu.
Meni je bio dovoljan Rigoletto.
Ostali su bili...
Indisponirani, novi, stari a novi, stereotipni, navalentni, neki  dobri.... neki očajni,... neki slučajni
Ipak, nije fer da, zbog onih manje dobrih, preskočim neke koji su bili pristojni, a znače im reči pohvale, jer ih niko drugi, sem nas, ne spominje.
Red hvale, red kuđenja.
Dejan Maksimović, Vojvoda od Mantove, večeras izuzetno poletnog glasa, ali ne  tokom cele predstave, što je bilo za žaljenje. Rasoložen, svež i inspirisan (moj utisak), većim delom je bio jako solidan, ali se u nekim momentima glasovno gubio i „ljuljao“.... Zašto? Odgovor potražite kod njega. U svakom slučaju, bio je bolji nego do sada u ovoj ulozi.
Đildu nismo imali, (S.S.S.) bila je indisponirana, tako su najavili, a ja poštujem najavu, iako nisam videla veliku razliku u pevanju večeras i kada nije ovo stanje... Visine imamo, sredinu nemamo.... uvek, pa i sada,... ali.... poštujem....
Aleksandar Stamatović, Grof Monterone, bio je i  pevački i naslovni višak, daleko od svega,  prenapadnog, ali neukog glasa. U tu grupu neukih, bez obzira na godine,  spada  i Marija Jelić, kao gorfica Čeprano,  ali u suprotnom utisku, ovakvu groficu nismo  ni primetili, a ni čuli. Imamo novu  NEČUJNU? Pa imamo ih već, šta će nam još? Ove „naše“ su bar scenski uigrane, ova ni to. A neće ni biti, jer joj ovo nije prva uloga. Dakle, NE. Sledi  grof Čeprano.... po libretu groficin   muž, pevački,.... groficin sapatnik, loš kao i ona.... dvojac (još jedan) nečujnih. Pa dokle????? Ili se sprema novina u Operi.... opera za gluvoneme...? Katarina Čolaković, kao paž, ili puž.... nije joj ovo prva uloga, bila je OČAJNA. Izgubila se, nije znala gde je, nije ništa otpevala, surovo, ali je bila smešna i očajna. Sram vas bilo da joj dajete uloge u ovako zahtevnoj operi, ona je, mučena, za „tacne i poslužavnike“ bez pevanja. Čak ni to. Ovoj plejadi neuspešnih dodajem i dobro nam znanog Mihajla Šljivića.... nema ritam, večito kasni, nema sluh.... peva falsh, nema školovan glas. Ima samo glas, od boga dat. I? Nije na planini. I niko ne može da me demantuje da nisam u pravu. Dajte suprotne dokaze... ja ću  se povući. Ali....
Ah, da.  Sem Šljivića, svi  su mladi pevači iz operskog studija. Mislim skoro svi loši. Imamo dve solucije.... Ili ne znaju da pevaju, a  tu su  zalutali preko veze, ili nemaju dobrog pedagoga u studiju, ili ih sve boli ona stvar, nego se ređaju kao na internom času, pod sloganom, rekoh već, MLADIMA se daje šansa.... Ja pitam KOME? Jer ima tu  mnogo boljih, kvalitetnijih i predanijih.... E sad, kako se ko bira, pitajte Operski Studio.....
Jedni od tih mladih, a veoma vrednih pažnje su Siniša Radin, kao Borsa,  jedan divan tenor, glas koji pleni svojom bojom i  lepotom tenora i Mina Gligorić kao Đovana.... iako mala, ova uloga joj sasvim pristaje, a i nama je zadovoljstvo da čujemo neke lepe i sveže glasove....
Naravno, Pavle Žarkov, kao Marulo, ili kao bilo koja druga uloga koju peva.... uživanje za slušanje. Divan glas, topao, uvek dobar, što je retkost.
Željka Zdjelar kao Madalena...  KONAČNO da čujemo šta nam peva Madalena. Naročito sam srećna, jer sam „kvartet“ prvi put, posle jako dugo vremena, čula kako stvarno treba da zvuči. I tercet. I ona sama. I gluma. Preporod u odnosu na prethodnice koje ne želimo više ikada da slušamo.
I tako.....
Orkestar živ, ali preglasan, Ana nije baš načisto  šta treba da radi u „Cortigiani“ sa orkestrom, ali, šta je, tu je.... A ni u „Si, Vendetta“..... tu je stretta samo na kraju, nema acceleranda tokom arije, tj, dueta, .... ali, što ja da je učim... ionako sam na listi za mogući odstrel kod nje... što nema nikakvog opipljivog i dokazanog rezona, sem ljutnje što ukazujem  na njeno neznanje.... Ukazuju i drugi,.... dakle,... isto za sve,... kako da ne, ahahahhaha....
Ali ja nemam ništa sa svim tim „demonima“ koji opsedaju  ove pomenute....
I...  veoma interesantna pojava..... deo publike večeras.... Podrška kolega.... za mlade... Podrška civilizovana i krajnje kulturna..... Bravo... a to su sve mladi ljudi iz Opreskog studija ili sa redovnih studija,... još jednom  bravo,... ali.... tu nije kraj.... Neke druge kolege, iz istih muzičkih studija, istih  kretanja, druženja, ili scene, večeras nisu bili. Sreća. Nisu VIKALI i bili deca koja navijaju.... Ima razlike. U svemu. U jednima iz operskog studija, i nekim drugim.... iz istog studija. Nisu ovi bili gori od onih. Ali nisu imali onu neumesnu i gadljivu podršku, počevši od kolega, pa sve do pedagoga. Bravo za VEČERAS.
Bravo za predstavu. Bravo i za ložu „ustoličenih upravnika“ koja je bila šarena... sad me vidiš, sad me ne vidiš.....   gosti su tu.... predstava ide, nema veze.... Posle se pitamo zašto Dragutin nije zaposlen? Ko da ga čuje.... Delimicno, nekada, ikada, KADA? Pitamo sada direktno.... ZAŠTO?  Ostajemo na milosti, a naročito nemilosti, uprave, i molimo Gospoda da nekako reši ovo stanje neizvesnosti..... kako bismo slušali Dragutina. Sve dok se nešto ne promeni.
A objašnjenje o zakonima i  nezapošljavanju..... BLA, BLA, BLA.... Prošle godine je bilo toga, ali ne i za Dragutina. Nego za lovu, slavu i za pokojnika.
Sigurna sam.... dolazi novi talas kvaliteta..... Odakle i kako znam.... čuće se. Ozna sve dozna.

A vi me i dalje mrzite. To je jedna jako loša osobina. Žalim vas takve. NEUMETNIKE.


O istoj temi, ali iz drugog ugla:


https://umetnickihel.blogspot.com/2019/02/uzepe-verdi-rigoleto-narodno-pozoriste.html

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.