23. 09. 2018.

53. Mokranjčevi Dani 2018. Negotin, Dom Kulture Negotin, Bojan Suđić, Dragutin Matić, Aleksandra Jovanović, Vlatko Stefanovski, Iva Mrvoš Anukić, Snežana Savičić Sekulić, sopran, Mokranjac, koncerti

























Sve je pošlo naopačke
za tačke predugačke,
da probamo da vratimo,
makar naglavačke…


A onda ću i ja da krenem istim putem…..
Prođe leto, lenčarenje i opuštanje….. uživanje bez trzavica, obaveza i moranja…..
I… nekako spontano, tradicionalno, ali  i opet željeno…. stigoh u Negotin…. na poslednja tri koncerta  “Mokranjčevih dana”.
Lepotu i radost tokom boravka je teško opisati… jednostavno….. volim te svečarske dane, iako su najmanje to, ali ….. i mrvice  istih su dovoljni za radost….
Iako to svečarenje sve manje svetli….. tri poslednja  koncerta su svakako zaslužila osvrt i moje razmišljanje o tome.
Hor dirigenata? Da li ste čuli za tako nešto? Dođite u Negotin da čujete kako dirigenti pevaju i diriguju….. Fantazija. Neki dobri, solidni, neki bolji, neki sjajni (mlada Mina Bošnjak, temperamentna, pouzdana, profesionalna… divna)…. ali svi kompaktni, radosni i pozitivni…. Mozda bi mogli da zasluže salu za koncert, umesto hola Doma Kulture…. ali…. to nije moj deo….. Ja sam u tom koncertu uživala, a to je sasvim dovoljno za osećaj lepote i ispunjenosti. A onda, nakon desetak minuta….
Koncert Tria Vlatka Stefanovskog! Šta reći, a biti drugačiji…. Utisak… previše emotivan, jer je naboj tokom koncerta narastao do granica izdržljivog, ali ne i preteranog, ili napadnog, što može lako da se desi takvom sastavu, ali ne i ovom! Ekipa trojice muzičara…. Vlatko Stefanovski gitara, Đoko Maksimovski bas gitara i Dino Milosavljević bubnjevi. SAN. Na čelu sa Vlatkom. Gospodin muzičar, intelektualac, emotivac, poseban poznavalac muzičkih žanrova, epoha, različitih kultura, kompozitor… i veoma  erotičan muzičar u imrpovizacijama na  svoj način, sugestivan, ali kulturan i  umeren koliko može u tom žanru, a da ne pređe u “rokanje” i bljutavost. A ume da  zapali publiku. I to BAŠ. Bravo…. Bravo i za bas gitaru i za bubnjeve…. Sjajno, vredno svakog sledeceg slušanja.
I dođe treći, završni koncert i Carmina Burana.
Monumentalni sastav koji zahteva ova kompozicija u kome Bojan Suđić dominira, a to mu i leži, kao dirigentu. Da ima ispred sebe milion protagonista, da ih sve pokori i usmeri kako on misli da treba, a za takve megalomanske poduhvate misli dobro, da vlada scenom, a naročito na kraju, kada se poklanja…. ali…. ume. Ume da napravi atmosferu. I veoma je precizan i siguran kao dirigent.  A Carmina jeziva za rad. I onda….. Bravo za sve izvođače i soliste (hor i orekstar RTS… Aleksandra Jovanović, Dragutin Matić, Aleksandar Tolimir) i dečiji hor iz Negotina. A zapravo je Dragutin Matić dominirao…. pevački, scenski, sugestivno, izražajno, glasovnomoćno. Bravo Dragutine za ovako tešku rolu koju smo doživeli kao prirodnu, laganu priču…. (a pevački pakao!) bravo za tebe Baritone Grande, uvek.
Ah, da pojasnim…. Mogla sam da slušam još jedan koncert, bila sam tamo….  koncert “Pesmo moja” (veče solo srpske pesme u izvođenju  soprana SSS i mezzosoprana Ive Mrvoš Anokić (žao  mi je što nisam smogla snage da opet čujem taj divan Ivin glas)…. ali avaj….. kafana je moja sudbina, a naročito ako moram da biram između ove i ove… tako da…. biće pošteđeni mojih impresija. Neka se opuste. Ko može. A ko ne… neka vežba…. ako vredi….
I tako….. put putujem… nazad za Bg…. da stignem na poseban doživljaj OPERE POD VODOM (kamo sreće da je bio takav naziv, sve bi bilo lakše)
Ali nije. Ni pod vodom, ni lakše.
O tome…. sutra….. moram da sakupim energiju za satiranje pre početka sezone…. nekako…. prebrzo je došlo ono loše i još gore… a nismo ni počeli. Jedino je jedan izanđali autobus GSBa bio nadahnut…. o tom... potom....
Nastavak…. eto me za par sati…..



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.