20.03.2019.
OČAJNA
KARMEN (kao predstava)
Diletantizam u expanziji
Publika u iluziji
Pevači u
konfuziji
A ja u stotoj dimenziji
I
tako.....
Sve
već odavno poznato. Ipak, uvek se iznova čudim nekim stvarima koje se
ponavljaju, na njih NIKO ne reaguje, a
loše su, zapravo ZLO. Ili, najbolje opisano..... BEZOBRAZLUK.
Večeras
je skoro svako pevao onako, proizvoljno.
J. J., ili Karmen, peva kako joj se ćefne. I svi je čekaju. Već viđeno. Kad će da
udahne, ili ispusti po neki krik, čekamo.... Pauze su napisane, ali ih ona ne
poštuje. A i što bi, kad ne poštuje ni napisane note, ni ritam. I ne samo ona,
već i drugi.
Haj,
hoj družina amatera, pevucka, igrucka, mrmucka..... šta ih briga, ionako
pubilka aplaudira. A deo (skoro trećina) su bili neki neandertalci, koji su
dovedeni, a ne znaju ni gde ni zašto, pa su od početka do kraja sve vreme pisali poruke, šaputali, igrali igrice...
naravno na mobilnom telefonu. I ništa. Niko ne reaguje, a svetle kao maloumni, dok je na
sceni drama. Kakva drama? Preteška. Ali ne po libretu, već zbog pevača.
J. J. (Karmen),
rekoh, peva kako joj se ćefne, Janko Sinadinović (Don Hose) koliko može, a ne
može, Vuk Zekić (Eskamiljo) koliko zna, a ne zna, a Marija Jelić (Mikaela)
koliko su joj pokazali, a nisu.
I šta sad? Jedna iznemogla predstava, sa
neverovatno neumesnom glumom glavnih protagonista.
Karmen
diže noge. Karmen diže haljinu, Karmen se valja po sceni..... Ok. Ali ne u ovoj
postavi, ne Karmen pred penzijom, ne Karmen koja je shodno godinama degutantna,
jer joj „ne stoji“ da bude Karmen, Karmen cepa košulju Don Hoseu, ali nikako ne Janku, jer onako razdrljen, i „napaljen“
bio je najsličniji unezverenom pacijetnu na gerijatriji, koji je spreman za EKG,.... a pevanje na nuli, sem
povremenog dranja iz petnih žila, valjda misli da se tako peva. Eskamiljo, sem
arije Toreadora koja je bila mlaka, ostalo je bilo još gore. Ređanje nota,pogrešno
upadanje u duetu, dinamika, šta je to,
gluma, ah pa ko će još i to.... I ? Čemu sve to? Ljudi (vrsni poznavaoci opere)
su na pauzi oplakivali Janka, čudili se
raskalašnoj Karmen koja neumoljivo diže noge gde god stigne, a vrhunac
je bio njen veoma diskutabilan pokušaj da nogom opkorači i preskoči horskog
mučenika koji nije znao da li će ona uspeti, jer u protivnom bi ga tresnula po
glavi. Ali, pokazati formu dizanja nogu u
tim godinama.... Vežbajte, bićete kao J. J. ali ne zaboravite, ova akorbatika je
bila veoma mizerna. Gluma kod svih još mizernija, a pevanje... jel' su
pevali?
Sve
u svemu, tuga.
Sve
u svemu, sramota.
Sve
u svemu, bezobrazluk.
A
mladi?
Mladi
da, ali ne ovakvi diletanti.
Jedini
solidni likovi su bile Nevena Matić (Fraskita), Željka Zdjelar (Mercedes) i
Dankairo (Pavle Žarkov).
I
na kraju, nekoliko pitanja....
Ko
je dopustio i doveo Mariju Jelić , polaznicu operskog studija, da peva ovako
zahtevnu ulogu, a da nema ni malo škole za to? Tehnika na nivou početne srednje
škole, daha nigde, fraze nezavršene, INTONACIJA? Mislim da ima mnogo boljih u O. S. od nje, ali
su u zapećku. Voditelj studija... zatajio, pustio lošeg polupevača. I čemu taj
studio uopšte, kad uglavnom pevaju samo
određeni i uvek isti... i uvek loši? Tu i tamo se neko drugi pojavi u
najmanjim ulogama.... a neki, kao večeras, dobijaju solidne uloge, a nisu
sposobni da ih otpevaju ni u sobi, a ne na sceni.
Neko
je spominjao audicije za uloge? Polagali svi? Ili neki da, neki ne.... Naša
posla. Žalićemo mi za pokojnikom....
I
da li ću dobiti odgovor na ova pitanja? Ne.
Kao
što rekoh na početku.... večeras je Karmen bila u znaku diletantizma.
To
bi bilo isto, kao kada bi neko svirao Čajkovski koncert za klavir ili violinu,
ali na „svoj neuk, prljav i amaterski način“, preskako delove, grešio, a
orkestar lovio imbecilne misli i vizije nazovi umetnika. Ili kada bi neko čitao
poznate stihove, ali preskakao reči, rečenice, sricao bez dikcije, dodavao i
oduzimao, ma onako, kako mu se sviđa???? Večerašnji pevači su izostavljali
note, ritam je bio proizvoljan, o francuskom jeziku i da ne pričam. Dakle, nije
se ispoštovao MINIMUM. BEZOBRAZLUK.
Sledeći
je Nabuko. Radujem se, ja volim operu.
O istoj predstavi, ali iz
drugog ugla:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.