24.01.2019.
Weber na kratkom štapu
Dvorak na taktove
A Mahler na rezanca i to „quadrettini“
Ciklus Unterhaltovanje, na paus papirusu,
pausirusu, bez slika solista, samo puke reči.... ok.... krećemo ....
Beogradska Filharmonija nije „brend“, već „trend“.... a ko je sve u trendu.... Na
zdravlje! Tu ste,.... na pola koraka....
Idem
od kraja, koji sam jedva dočekala.
Mahlerov
Adagio iz desete sinfonije, počinje nastupom grupe viola.... ah
Kazna Božija..... za sve.... za njih, za dirigenta, za publiku.....
violisti u grču i skupljneog zvuka..... istražujuće
intonacije, pokretanja prstiju kao posle teških lomova ruku, ali... zaboga, viole sviraju...... gde to ima.....
A onda kreće.... golgota.... skrnavljenje muzike, rezanje fraza, toka misli, nota, uopšte smisla napisanog..... Puko klepanje i taktiranje nota u FORTE do NAJFORTE i dalje, do besvesti..... uz vrhunac trube koja je zvučala kao pokvaren alarm na kolima (bez vibrata, ali je zato crevnilo na licu bio ogroman alarm za zvanje Anlave klinike, tu dodajem doprinos gudača koji su se intonativno pronalazili tek na pola treće notea... a dotle klize po žicama tražeći intonaciju, pa piccolo flauta koja je kao bonsek, ravna, jednako užasna kao i oboa, vibrato, šta to beše... o hornama.... kako kad, uglavnom, od četiri, jedna svira na granici da posustane, ostale se mole), ..... jedno muzičko mučenje, da skratim. Zahvalnost za ovu muzičku lakrdiju, a svirajući ozbiljnog i jednog od najgrandioznijih kompozitora, pripisujem dirigentu, Hansu Grafu. Nisam čitala njegovu biografiju, ne treba mi. Čula sam. I videla. Dovoljno. I najlošiji orkestar, (a tu ste, ne zavaravajte se, jer mislite da, ako ste se oznojili na koncertu, umete da svirate.... ) uradio bi bar pola od onoga što dirigent zamisli.... a ovaj ne ume da zamisli. Vi ne umete da svirate. Dakle. Tacet. Došao, otišao. Sledeći....!!! kao kod lekara u Domu Zdravlja.
A onda kreće.... golgota.... skrnavljenje muzike, rezanje fraza, toka misli, nota, uopšte smisla napisanog..... Puko klepanje i taktiranje nota u FORTE do NAJFORTE i dalje, do besvesti..... uz vrhunac trube koja je zvučala kao pokvaren alarm na kolima (bez vibrata, ali je zato crevnilo na licu bio ogroman alarm za zvanje Anlave klinike, tu dodajem doprinos gudača koji su se intonativno pronalazili tek na pola treće notea... a dotle klize po žicama tražeći intonaciju, pa piccolo flauta koja je kao bonsek, ravna, jednako užasna kao i oboa, vibrato, šta to beše... o hornama.... kako kad, uglavnom, od četiri, jedna svira na granici da posustane, ostale se mole), ..... jedno muzičko mučenje, da skratim. Zahvalnost za ovu muzičku lakrdiju, a svirajući ozbiljnog i jednog od najgrandioznijih kompozitora, pripisujem dirigentu, Hansu Grafu. Nisam čitala njegovu biografiju, ne treba mi. Čula sam. I videla. Dovoljno. I najlošiji orkestar, (a tu ste, ne zavaravajte se, jer mislite da, ako ste se oznojili na koncertu, umete da svirate.... ) uradio bi bar pola od onoga što dirigent zamisli.... a ovaj ne ume da zamisli. Vi ne umete da svirate. Dakle. Tacet. Došao, otišao. Sledeći....!!! kao kod lekara u Domu Zdravlja.
Ja
sam zdrava, i ne želim da posećujem nikakve domove... pa ni ovaj, vaš.... dom
za skrnavljenje muzike. Pitajte publiku kako je bilo..... Pobegli su odmah.
Kažu.... dosadno, sem lepog klarinetiste. Možda smo bili na modnoj reviji? Raspitaću
se.
Gospodo....
zapravo ljudi koji svirate.... da li ste ikada čuli ovo delo, sem što ste ga
iskasapili? Neki snimak? Neka zvučna informacija?..... Smorili ste i uništili
božansku i velelepnu muziku..... Dakle.... beogradska filharmonija (namerno
malim slovima) NE RAZUME Mahlera od davnina (kada su još tu svirali veliki
umetnici i poznavaoci muzike, gostovali virtuozni solisti i vrhunski dirigenti sa svih strana sveta, jednom rečju - gospoda muzičari) ..... i.... nemojte više.....
zar nije bilo dovoljno da je publika, koja uvek histerično aplaudira, kod
drugog dizanja orkestra, dok ste još stajali, prekinula aplauze i pošla
kućama...... Za nauk, osvrt, pamćenje, da, vama iz BORDA.... (jer uz „bordeaux“
i niste mogli da smislite prikladniji program.... niti da sagledate megalomanske vizije
glave kuće i vas uz njih, koje su
nastale i namnožile se usled pomagala.... ljudskih, igračkih, kafanskih,
raznih)..... bude jasno šta vam je.......
Nije
sve tako kako ste napisali o ciklusima, umetnicima, delima, a u programima.... vi ste Filharmonija, trebalo bi i da čujete to,
onako, više da osetite šta možete, a ne šta želite..... Ali, neću ja da dajem
savete. Ja samo pišem o svojim impresijama nakon vašeg koncerta. Dakle,
iskasapljeni Mahler je jedna ogromna tuga. Ogromna. Pustite bilo koji snimak
ovog divnog "adagia".... za plakanje je. I ja plačem, ali zato što sam slušala
vas. Onakve. Taktirante u forte... i srećne jer ste „oduvali“. Hvala. Nemojte
više.
A pre
toga, Dvorak, Uvertira Otehllo....
Kao
Mahler. Greota za tako dobru muziku.
Pre toga, Weber, koncert za klarinet, nije bitan broj i opus. Sviruckao Andreas
Ottensamer. Bitno je da sam se
dosađivala i prisećala naših klarinetista, sjajnih, vrhunskih. I onda a i
sada. Uvek smo ih imali i imamo ih. Sjajne. Dakle, lepotan nije „upalio“. Osatli smo bez
bisa, opravdano, jer niko i nije tražio.
Pre
toga, Weber, uvertira za operu „Čarobni strelac“. Da je taj strelac bio ovakav,
poginuo bi na početku.
I
tako.... delovi „umetničkog borda“ i najuži saradnici..... pa.... kako
izgledaju, takva nam i Filharmonija.... estradno-planinska.
P.S.
A
tek izgled muzičara... od baletanki "na
bose noge", preko majica sa bretelama koje vire, pa sve do helanki i fruzira „a
la kupanje u kadi“... Farba, šminka, salonke? Psujem..... Muškarci ujednačeni,
manje-više, ali biti žena u BF.... nedostižno je. Ali ko pa da kontroliše, ili
uniformiše, ili transformiše? Dakle... “
tehnički dojam 3,24.... umjetnički 2,11“...
Pozdrav
iz (muzički) ledene dvorane.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.