27. 12. 2018.

Beogradska Opera, G. Puccini Tosca.... Toska, Sanja Kerkez, Dušan Plazinić, Vuk Zekić, Jasmina Trumbetaš Petrović, Dejan Savić,



















26.12.2018.


Toska ispod svakog nivoa !!!!


Ruska salata, novogodišnja rolada sa piletinom, brusketi...
Maslinke, malo kavijara, ajvar....
Papazjanija.... ko šta voli.... ima još pikanterija, ali nisu za javnost.....
Pečenje, samo se još nismo dogovorili koje, rešićemo to već...
Razne salate....
Rozen torta, Gizela torta, ili Reform torta, tu sam u dilemi....
Vanilice, urmašice i baklava.... podrazumeva se....
Piće imamo....
Moram da upakujem poklone....

Ijao!!!!!! Trgoh se....

Pa već neko vreme se odvija TOSKA !!!!!
Odvija se kao pokvareni  čekrk,... ili  klupko vunice, dok neka baš stara baka plete džemper za svog unuka, ali sporo,.. stare su ruke.....
Odvija se, a mene zavija u ogroman šal koji me steže,.. steže... Ne mogu da dišem.... gušim se.....
Toska? Upravo takva.
Nemam redosled pisanja, u haosu sam nakon predstave, pa ko razume, ok.... ko ne, ok....
Nisam imala nameru da spominjem dotičnu, ali.... namestilo se,.... sa njene strane....
Dakle, da li je gospodja JTP, kojoj je dužnost da sedi na predstavama, jer mora da zna kako se i šta dešava na sceni...., da li je ikada čula, ili, možda doživela, ako je ikada slušala operu na velikim, pa i manjim, operskim scenama širom Evrope, ili sveta, da publika NEGODUJE, ako nešto nije dobro, ili da VRIŠTI OD SREĆE, ako je nešto dobro?
Gospodjo, NE SMETE NIKOGA U PUBLICI DA STRELJATE POGLEDOM, da okrećete glavu (na pogrešnu stranu, btw) jer ste čuli zvižduke.
Da, to sam bila ja. I imam sva prava da, kada kupim ulaznicu za predstavu, imam sva prava da, ako mi se nešto ne sviđa, zviždim, negodujem, vičem UA, ili BU.... a ako mi se nešto sviđa, da aplaudiram i vičem BRAVO!
Šta Vama nije jasno po tom pitanju, te  tražite po Sali KO ZVIŽDI? (ponoviću, na pogrešnoj strani, vidim Vas, i toliko o Vašem sluhu!)
Ja Vas vidim, Vi mene možda, ali to nije važno. Važno je da NE SMETE da streljate pogledom. Ne kao UMETNICA, ako ste? Ovo nije ratište, već pozorište,... ili   opera,... ili balet....
Ja sam došla, kao ljubitelj i poznavalac  opere, da slušam nešto. A Vi me progonite.... Da li je to u redu?
Ali je u redu da Vam publika dolazi kao sa pijace.....
Jeste li čuli za DRESS CODE? E .... to je sledeća tema....
Ako je iko dobronameran da se nešto promeni.... to sam JA.
Odrasla sam u operi.... našoj i onoj  nekoj drugoj... mnogo sam iskustva stekla, a tek znanja... Ja SVE OPERE ZNAM NAPAMET.... OD PARITURA, svih uloga, pa sve  DO LIBRETA.... A VI?....
1:0 za mene, zauvek !
Ostavljam Vas  sada.... niste   Vi tema, ovo je  bilo napisano, tek da znate da ja imam dvadeset očiju, milion nota, nerealnu  memoriju i sve vidim..... a tek što čujem.....
I jedno pitanje.... Ko je napravio podelu za ovu operu, i na debi Sanje Kerkez  dao DOZVOLU da peva propali Plazinić? Nemamo tenore, trenutno.... Valjda imate plan? Kao i ko je namestio da se u isto vreme daju Toska i Novogodišnji koncert polaznika operskog studija? To je ista kuća, zar ne? Pa iz tog istog operkog studija staju na scenu razni.... od  sasvim dobrih do najužasnijih.... Ili je smišljeno da bude u isto vreme, pa da se NEKO spase,.... ili ovi, ili oni..... Jadno.
Veče teče, ali prvi čin nikako.....
Sledece pitanje: Koncertmajstor..... kod nas ni šustermajstor....
Koja je uloga? Da se obuče kako hoće i da svira koliko može.... a da NE NAŠTIMUJE ORKESTAR???? Da li ste normalni?
Kako je zvučao orkestar celo veče? Kao da je skupljen sa poljana i sateran da svira nešto..... OPERA????? Pa članovi orkestra primaju platu za svoj posao.... a obavljaju li ga? Mnogo im je nota? Neka daju otkaz, ima drugih koji bi radili pošteno za te  „nikakve“ pare..... Kako za koga.... za operski orkestar nikakve, (na žalost, slično je kod nas u svim državnim segmentima ove vrste), ili neka idu TAMO NEGDE, pa neka polože audiciju i neka se zaposle..... Ahahhahaa....... Sa takvim  ponašanjem i sviranjem, a potkrpljenim smlaćenim i bezživotnim Savićem,... koji je kao na prekinutoj infuziji,.... neće stići nigde.... A Savić se, srce naše dotrajalo, izmorio na putu..... Pa neka se odmori.... i neka neko drugi stane  da diriguje.... a ne ovo večeras..... GROBLJE.... Solo čelista? Nema instrument, prste, mozak, uši, ili gudalo, pa skiči na čemu može? Sramota!!!!!!
Ali zato klarinet i harfa mogu da MUZICIRAJU.... njima ništa ne nedostaje, oni su posvećeni poslu i uvek, UVEK su odlični. Pronađi razliku, hajde? 
I tako, nismo imali orkestar, nismo imali Te Deum, (čitaj orkestar), nismo imali II čin, (čitaj orkestar), a ni III.... čitaj šta hoćeš.....
Pevači?
A da idem da spavam,.... bolje je po sve?
Ali..... ja ipak uvek idem do kraja, kada već nešto počnem.... pošteno je.
Sporedni likovi su sporedno i pevali... ISTO.... Šljivić, Đordjević. Rabrenović, Lalošević.... neko poznat, neko nov.... NIŠTA. Svi nikakvi.... falsh, nedorađeni....ali,  ipak, ima jedno ime koje uvek obećava dobru ulogu.... Vuk Matić. Lep glas, lepe fraze, jako dobar. 
Glavni protagonisti.....
Osoba A.... najgora....
Mario, Mario, Mario..... niko te ne bi ovakvog svario!!!!
Dokle ćeš da nas mučiš svojom zgrbljenom, neočešljanom pojavom i najužasnijim stenjanjem i kenjanjem, umesto pevanja, na sceni? DOKLE ?????? Kako te nije sramota da se pojaviš i pokušaš da otvoriš ta usta bez zvuka?
Dušan Plazinić. Katastrofa beogradske opere....
Osoba B....
Vuk Zekić.... Veoma solidan, VEOMA..... Najsvetlija tačka u večerašnjoj tročinki nerazgovetnog dešavanja.... ne znači i odličan, ali svakako solidan.... nešto je radio na glasu (nije mogao da se šprica, kao neke naše pevaljke), ali mu se glas „otvorio“, ne bi smeo više.... Dobio na nekim lepim frazama i vajanjima istih,... rekoh, solidan.... Dajte ga .... rabite ga, ako možete i one nesreće, onda tek Vuka dajte..... Glumački..... za naše prilike.... Skarpija..... Baš!!!
Osoba C
A da ja  ipak odustanem od pisanja?
Jer, ovo se neće mnogima dopasti.....
Ali, idem......
Florija Toska.... Debi Sanje Kerkez... Šta će joj to? Ima ime, ima renome..... bio je promašaj sa ulogom Norme.... sad ovaj? Ne razumem čemu težnja za nekim ulogama koje u startu nisu primerene ni glasu, ni... svemu ostalom.... Moram da pitam..... da li je Sanja Kerkez razumela ulogu Toske?   Toska je operska pevačica. Umetnica. Dama. Excentrična. Hirovita. Ljubomorna. Nadmena, a nama u publici,  Sanja je  nije  uopšte  predstavila kako treba.....
Pevački... onako, moram da naznačim  da tekst nisam razumela jedan posto, a Tosku znam napamet,.... ali glumački, tj, u tumačenju heroine.... nikako.... "Vissi d'arte" bleda... neuverljiva...  Toska nije piljarica koja se „rve sa Skarpijom“ u drugom činu (tu je uloga osobe koja ima zvanje reditelja veoma bitna.... jer je PROMAŠENA TEMA!!!!), ali čak i da je tako..... zar sama TOSKA i sa njom SKARPIJA... nisu mogli da se usaglase kako da izvedu scenu ucene, odbijanja i pomirenja, nego imamo scenski cirkus, gde Tosku Skarpija diže na sto, a njoj noge vise kao kod krpene lutke..... HAJDE, igramo se opere i scene......
Žao mi je, ali meni lično, Sanja Kerkez nije dala Tosku kakvu bi trebalo.... Da li je to sam debi, ili udenut Plazinić, kao moranje, malo proba, prašina, jer još uvek majstori  krkljaju oko pozorišta.... ne znam.... znam da ovo nije bila Toska.
Znam da ovo sve nije bila jedna normalna operska predstava.... samo pokušaj..... Suma sumarum.... Orkestar NULA, pevači.... sedi jedan, Scena .... utisak ništa....
Ruska salata je preovladala, za njom rozen torta.... Dođite.... vrata našeg doma su otvorena za sve..... 



O istoj temi, ali iz drugog ugla:







Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.