26. 06. 2018.

Umberto Giordano, Andrea Chenier, Andre Šenije, Beogradska opera, Janko Sinadinović, Dragutin Matić bariton, Jasmina Trumbetaš Petrović, Ljubica Vraneš, Tamara Nikezić, Đorđe Pavlović, Giandomenico Vaccari, Kuzman Popov, Asja Stojmenova, … 25. 06. 2018.




















25.06.2018.



APEL
ili
 ZAHTEV
ili
MOLITVA
ili
vratiću se na ove reči,…
a pre toga….

Idem od samog početka

Premijera na reprizi

Andrea Chenier… večeras Janko Sinadinović….
BRAVOOOOOOOOO!!!!!!!
BRAVOOOOOOOOO!!!!!!!
Ko ne zna…. Neka sazna….. Andrea Chenier je tzv. David ”tenorska” i “muška” opera….. I večeras je TO BILA!!!!!
Iako ja  Janka  često “krpim i blatim”, da ne kažem “urnišem”…. i uvek sa razlogom, verujte... večeras je Janko bio IZUZETAN!!!!!
Ok. Za naše prilike, da naglasim…. Ali…. IZUZETAN!!!!!
Konačno smo ČULI tenora…. Dobili, tj. čuli i doživeli  opis lika koji je tumačen….. ZVUK!!!!
Da se razumemo…. ima mnogo zamerki za to pevanje,…. ali….. nije to tako važno, nije uopšte važno, ako sam ja, kao slušalac i ljubitelj opere…. imala jedan dirljiv i veoma  upečatljiv osećaj lepote, dinamike i drame koja se dešava…. Tok dešavanja, iščekivanje, kulminaciju…. A sve to je “meni lično”  darivao večeras Janko. Hvala….! Hvala….
Možda???? …. Ipak, da ne kvarimo doživljaj…. O “možda” nekim mojim snovima…. 
APEL,
ili
ZAHTEV,
ili
MOLITVA
Idemo dalje
Carlo Gerard…. Dragutin Matić.
Tacet! Tacet! Bariton! Pravi Gerard.
Sam početak opere veoma nezahvalan za baritone. (slična “nezahvalnost” u Mendelsohnovom violinskom koncertu) Opera bez uvertire… Samo nekoliko taktova i kreće ogromna i teška arija… ”T’odio casa dorata”. Dragutin je bio sugestivan i raskošan i stvarno je  “mrzeo”… Bravo….
“Nemico della patria”…. Šta je lepše i grandioznije od ove arije? Ok. Stvar ukusa, da,… ali… Večeras “dočaran” lik,  glumom, najsitnijim (kod mene uvek primećenim) detaljima…. A nadasve PEVANJEM….. PEVANJEM….  Bariton KLASSE!!!! Toliko lepote u frazama, nijansama… dinamici, doživljaju… ?  Glas …. Baritone…. Grande!!!!!
Dragutin Matić ….. HVALA!!!!  To je TO!!!!
Odavno nismo slušali Dragutina ….
Znači li vam, O UPRAVO, to nešto….  Upravo, upravnici, otpremnici, samozvanci…… gurate mi neke druge,…. neke bez glasa,…. nikakave…
Ali veliko ime će uvek naći svoj put!!!!

I onda….. nešto što se neće mnogima dopasti. Žalim. Moj utisak.

Maddalena di Coigny…. i J.T.P….. “madame”… ali samo u libretu. Večeras…. Vojnik u akciji. Sve otpevano, SVE NOTE poređane, glas veoma postojan i ustoličen u diskutabilno-falsch intonaciji. Gluma primerena vojnoj akciji. Promašaj teme i glume…. Kao i uvek. O epohi, operi, ponašanju u tom  veku…. Neeeeee……
Nema veze. Ukupno,….. u odnosu na druge… odlična…. Stabilna i  vojno-odrađena kreacija. Svakako bolja nego ponuđena opcija na tzv. premijeri.  Meni se nije dopala, daleko je to od uloge.
Moram da “provučem” kroz pisanje nešto što sam sve vreme osećala i čega sam se sećala,... a i mnogi će…
Milka Stojanović, kao Maddalena di Coigny….. “La mamma morta”….. Prepuna sala …. Publika ćuti, uzdiše, čuva se da ne explodira….. ipak, na kraju arije….. SALVE aplauza…. Koje traju po nekoliko desetina minuta…. DESETINA MINUTA…..
A mi večeras slavimo po koji ubod intonacije, gromko militarno  pevanje, stabilnost,… ne znam čega…..
O dajte…… dajte mi slobodu da iskažem ono što doživljavam…. A da mi NIKO ne preti…..
Imam li prava na svoje utiske?

Bersi….. Ljubica Vraneš…. Posle premijere…. i večeras…. složiše mi se  utisci…. Lepa…. Jebozovna služavka (treba li tako )? Prija.  A pevački veoma solidna…. sem, meni neshvaćeni pokreti ruku….  Nije bitno…. ode reditelj…. nečemo saznati istinu,… a nije ni važno…. Ljubica ima svoj tok …. Samo napred…..
La comtesse di Coigny…. Tamara Nikezić
Evo objašnjenja za toliko puta napisan
APEL,
ili
 ZAHTEV,
ili
MOLITVA,
MOŽE LI UPRAVA, MAJORDORM, SVEŠTENIK, ili NEKO KO IMA UTICAJA NA slučaj BO da ukloni…… UKLONI….. ODSTRANI, ili UDALJI na bilo koji način
DVOJE NAJGROZNIJIH “PEVAČA”… bez obzira na njihove “moći” da opstanu…..
DUŠANA PLAZINIĆA
i
TAMARU NIKEZIĆ???????
Treba li da pišem ono što znam…. Koliko su je puta UKLONILI sa predstave,….. ali,…. Vratila  se, kao ptica Fenix….
Ali ne vole svi Fenix rouls….. Ima onih koji se na to gade…..
Tamara večeras…. Ovako:
Naučila ulogu 80%
Scenski donela 20%
Gledala u dirigenta 19000%
Pevala užasnih 100%
Širila ruke do iznemoglosti.... to je sve od glume.... od režijskih zahteva????
Čemu takakv pevač?
Ah, da….. dodatno… to nije pevanje. To je užas. 100000% Užas. Tamara nema glas….. NEMA GLAS!!!!
Ali je NEKO održava !
Ako nakon ovog posta nestanem….. ”Tamara, Tamara….   Koga si noćas varala….”…. Grupa Magazin….
Znajte….. uhitili su me NEKI…. Ja znam koji…. A vi ne znate, ali  ipak…. Saznaćete… ubrzo…. i eto meni spasa….
A za neke druge…. REBUS!!!!
A ja se radujem nekim drugim životnim događanjima….
Opera je moja Ljubav, ali ne i SVE…..
Hajde….. kraj sezone…..
Da završim pisanije……
Neke nisam pomenula povodom premijere….
Večeras…. pošto su isti…. Moram….
Marko Pantelic…. Ok… za ovakve uloge….
Mihailo Šljivić….. mani se ćorava posla…. Pevaš falsch, UŽAS!!!!! I još ne znamo šta treba tvoja uloga da predstavi….. Pijan si,…. ćopav si…. Ko si?   Drži se svoje škole i postojane plate…. Dalje..
Nekoliko likova….. beznačajnih… tako su se predstavili,…. a ja odbolovala… jer nemam doživljaj….. NISTE MI DALI…..
Ali moram da ih ….. pomenem….
Kao POMEN
Sinisa Radin….. odlican  3
Darko Đorđević…. GOSPODE POMILUJ!!!!!   Sakrij takav glas duboko u šumu….. da ne remeti molbe  milozvučnih glasova …. Seljana….. svih onih koji slušaju zov prirode….. zov ljubavi…. Zov sklada…..
Usliši moju molbu…. Zahvalnost te čeka…..
Vuk Matić….. bravo…. ako ti uspe molba i moba….. ja sam na tvojoj strani ….veoma si dobar…. bori se…. zaslužuješ!!!!!!!
Čika Sveta….. Orrore…. orrore…..
Nataša Rašić…. Solidna….. spečena, iskolačena, starica…. Bolja na premijeri….. večeras…. Rekoh solidna…. I eto….
NEĆU SOLIDNE!!!
NEĆU UOBIČAJENE!!!
DAJTE MI  DOBRE!!!!! Imamo ih!!!!
Hajde da se nategnem još i za dve “pevačke nesreće”… Miroslav Markovski i Milan Mladenov… rekoh….. nesreće….
I onda… Šta reći…. sem….
Ima još “okrivljenih”….
Hor. Sramno jodlovanje. Pripremio Mali Đoka. Na premijeri, uz sve ostale, a bilo ih je, izjurio sav ponosan. Večeras nestao. Bolje. Čuli smo sve. Tj. nismo čuli više od pola napisanog, a ono što je izletalo iz neujednačenih horskih usta… ne znam kako bih opisala. Zanemela sam od užasa.
Detalji, detalji…. Balerina… imala neku povredu? Zaboravila štake? Ima valjda još koja, a da nije ovako “ćopava”?
“Ćembalista” na sceni? Imitira sviranje uz harfu (koja je bila odlična, kao i uvek)? Čovek je nesposoban i za najbedniju imitaciju…. Muzika teče, melodija ide gore, dole, a on kao gluvo-nem. Ni ritma, ni osećaja… vuče ruke kao opečen. Glumci nauče da sviraju… da SVIRAJU… ovaj ne može da ubode ništa. Hej, sve se vidi….
Ah….. bliži se kraj ovog mog pisanja,… ali je tu neizbežna i moja  noćna mora… nakon svega….
Orkestar….. Oh….
Bahati….. BAHATI!!!!!
Đoka se trudi. “Perspektivan, mlad, sposoban”…. Kažu: “Super se snašao, pokazao da ima m…” Videli smo kakva,… a i čuli zveket istih.  Zar se dirigenti na predstavama i koncertima “snalaze”? Nisam znala. Hajde BRE!!!! Kao sa gubilišta. Molim VAS… sve koje uobičejano molim … vratite ga u neki horić… I to bi bilo mnogo, ali…. Spasite muziku…
Smeta li ikome  izgled članova orkestra? Ponašanje pojedinih?… Violistkinja… žvaće, melje, priča NEPREKIDNO… mesecima…kako je ne zabole usta?
Zamenik koncertmajstora...
Od izgleda do ponašanja…
Kinezi roules!!!!
Garderoba !
Nedopustiva!!!!!!
SAVIĆU? Kako ti izgledaju podanici…..?
Kinezi ROULES!!!!
Zamenik! Neurotično-histerično-bezobrazna osoba, sem poludivljeg izgleda (kinzi roules garderoba)… ima li svrhe ikakav opis u kontekstu  adekvatno-civilizacijsko-umetnočkog, da ne pričamo o koncertnoj garderobi, šta to beše…. jede li se ?) …..
Profesionalno, svirački….. NEDOPUSTIVO DIVLJANJE u svakom  smislu…. Prva….. Prva…. Kakav dirigent…. Prva… Juri, žuri, buni ceo orkestar…. Zaboravila da popije lekove? Sve se čuje i sve se vidi… na to uvek zaboravite… Koncertmajstor… veoma solidna u solo deonici… nemoćna da zauzda divljake oko sebe. Tromboni…. Što jače, to luđe… a nisu naučili svoj deo… ma što pa da nauče. Niko im ništa ne može. Duvajte… Plata će stići.
A ti, Saviću, posmatraš….. vidim gledaš svoje stado... na kraju predstave... Klanjaju se... i oni koji su to zaslužili, a i oni  koji nisu... iskaču na scenu neke spodobe... guraju se, smeju, ne znamo ko su i šta će tu.... pobegoše... Bogu hvala...…. Posmatraš... samo to.... sem ako kroz posmatranje nemaš kombinaciju za dalje,.. ili se već iskoristio sve  blagodeti  “životne role”  onih koji su  te postavili,... videćemo...
Sveća… znate već ono o sveći……
Žalosno…. ali….. ima VAM kraja….. Da ste bili….. ahahhahahhahahaha……. “normalniji”…….
Sve je već rečeno….. idemo u život…..
Čeka nas još GALA koncert… za kraj ovosezonskog, u većem delu, mučenja, ne znamo ko će nam se ukazati???
150 godina???  Ničim niste pokazali da je došlo do ovog impozantnog broja. Možda ne znate da brojite… Ima i tu leka…. Ali prvo kod čika doktora, da vam prepiše,… ili da vam posavetuje da idete na bolovanje. Vaš izbor.
Ja odoh u šetnju.




O ISTOJ TEMI, ALI IZ DRUGOG UGLA:


.






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.