07. 03. 2019.

Tosca, Puccini, Jasmina Trumbetaš Petrović, sopran, Nikola Kitanovski, tenor, Miodrag D.Jovanović, bariton, dirigent, Marija Jelić, sopran, Beogradska opera, Narodno Pozoriste,








06.03.2019.





Vidovita ja sam,
Karte, pasulj, šolja
Al’ važno da kažem,
Tu me prođe volja.
Lakše će mi biti
 da na papir sročim,
suze ćete liti,
  gde uz reči kročim...

    Toska,
ili razlika u
     K.G. ???

U jedva pronađenoj podeli za mart, na sajtu N.P., videh  (znam i od ranije, ali volim da proverim) da pored nekih  imena, večeras pored imena Nikole Kitanovskog, stoji k.g. Za neupućene, to je skračenica za nekoga ko gostuje (najpreciznije tumečenje te dve reci..... KAO GOST)
Ok. Mene zanima koja je razlika među tim slovima i tačkama, iako su isto napisani? ZANIMA ME RAZLIKA?????
Jer kod nekih je samo to, šturo k.g.,  a kod drugih je uz to, bogata najava na sajtu pozorišta. Meni je jasno da to mora da se naglasi za sve koji nisu zaposleni u toj kuci, ili su gosti iz inostranstva, ili čak naši, ali mora da se napravi RAZLIKA, inače umetnici dolaze u neravnopravnu situaciju.... jedne najavljuju, vode u emisije, pišu se članci po novinama, Šarenica bruji.... a za druge .... tacet.
Mislim, to je veliki problem, koji mora da se hitno rešava. Ili je  „k.g.“ isto za sve, ili menjajte slova.... azbuka ima 30 slova.... kombinujte, maštajte, budite originalni.
Raspisah se o dva slova, jer sam iznervirana da NIKO NIGDE NA SAJTU nije najavio gostovanje uglednog i našeg najboljeg tenora koji nije zaposlen u Operi, koji je profesor na FMU, koji ima divan glas, karijeru i harizmu... NIKOLA KITANOVSKI. Za njega nema mesta na prostoru sajta  Narodnog Pozorišta, a za bledunjavog dirigenta iz Rumunije ima? A oboje su „ K.G. !“
E sad.... beše Toska. Beše šugava atmosfera i na sceni, i u publici. Parter popunile neke babe koje dolaze povremeno, kada nije sala rasprodata, pa im neko omogući da slušaju operu. Lep gest. I da ne beše baba, sala bi bila skoro prazna.
A predstava sasvim solidna, da ne kažem dobra.
Tosku je pevala Jasmina Trumbetaš. Jako dobro. JAKO DOBRO, skoro najbolje do sada. Glasovno izuzetno sigurna, glumački.... za mene veliko iznenadjenje.... otvorila se Jasmina, omekšala, postala glumica.... kao Toska, izuzetna. Verovatno zbog svog anđela čuvara.... samo.... ja bih se pre uzdala u sebe nego u anđele.... njima se krila  za čas slome, a ovom Jasmininom anđelu nisu ni porasla, a već zanemoćala.... Opreznost.... ne volimo zanemoćale anđele.
Mario Kavaradosi, Nikola Kitanovski. Skoro sjajan. Mali tehnički problemi u prvom činu, iako sitni, baciše senku na ono što je moglo da bude sjajno. Ali, nije to najvažnije, to je samo opaska o mojim ušima. Važno je da nam Nikola, kao tenor, nedostaje mnogo. Jer je jedan izuzetno topao, prodoran, zvonak glas, glas divne boje, koji plovi po sceni i sali, koji pleni publiku. Greota što nam je to zadovoljstvo, da ga slušamo češće, uskraćeno, ali nam zato neki drugi kvare život svojim „pokušajima pevanja i održavanja na sceni po cenu života“. Sudbina je tako htela, da reč moja bude vrela. Da prži nezaslužne, grešne, nesposobne, neradnike, neznalice, propalitete, pridošlice, priraslice.... za srce i novčanik....
Skarpija, (moja omiljena uloga) poverena Miodragu Jovanoviću.
Bolji, mnogo bolji nego do sada. Mislim pevački, iako to nije kako treba, ali je pokriveno (večeras posebno) odličnom glumom, veoma dobrim detaljima, senzualnošću, grubošću (ali sa velikom, pravom, merom), svim detaljima koji ovoj ulozi daju celovitost i pravi izgled.
E sad, što reinkarnacija nije uspela, žalim. Onaj što je dirigovao nije, kao i prethodnik, umeo da izbalansira dinamiku između orkestra i solista na sceni, ali valjda se to prenosi iz kovčega u kovčeg. I, pošto reinkarnacija nije uspela, večeras je orkestrom „dirigovala jedna histerična,  koja je u usponu histerije“, te ja orkestru ipak čestitam na izdržanoj predstavi uz ova dva „problema“.
Ostali su bili... ne znam ko, nisam ih upamtila, čula se neka dreka, falschiranje, kašnjenje, groktanje.... zanemarljivo, jer je uvek isto.
I tako, predstava solidna, ukupan utisak otužan.
Sutra je balet. Kažu, biće vrhunski. Ja sam skromna. I skeptična. Nadam se, bar  boljoj atmosferi. 


O istoj temi, ali iz drugog ugla:




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.