25.01.2018.
OPELO za DEZDEMONU
Ili
1 naspram 8
(Nađoh
ovo i padoh u nesvest zbog novinara koji je OVOLIKO nepismen.)
“Muzičko
obrazovanje je stekla na Fakultetu muzičke umentnosti u Beogradu, a
usavršava ga učeći od mnogih priznatih umetnika iz inostranstva. Najvažniji
mentori od kojih uči o umetnosti pevanja su baritone David Bižić i Ajra
Sif, vokalni pedagog opera Metropoliten. Završila je studije na Filološkom
fakultetu u Beogradu, na katedri za Engleski jezik i književnost, i
posebno je ponosna na svoj rad na Fakultetu za medije i komunikacije u
Beogradu. Redovno nastupa sa Dečjom filharmonijom.”
Ana
Petrović, pokušaj u ulozi Dezdemone, večeras u Verdijevom Otelu. Daleko je Ana
od te uloge. Predaleko. Niti je glas za Dezdemonu, niti je razumela ulogu,
zapravo. Nije samo dovoljno otpevati sve note. Libretto? Scenske kretnje? Čak
ni tehnika, polupristojna, nije ništa doprinela…. intonacija nedopustivo
neprecizna, tj, falsch. Glas kao kod grlice, sa nekim nervoznim vibratom… I
tako….. Gluma? Sugestivnost? Scena? Samo jedno bledilo. Beskrvnost.
Dosada. Ne mora više da nam peva. I ovo je bilo previše. Hvala, ima drugih.
Janko
Sinadinović kao Otelo_________.
Rebus:
Nema stas, nema glas,
koliko se dere, dobiće fras .
koliko se dere, dobiće fras .
Pevač nije, glumac nije, Otelo li je?
Ljubica
Vraneš kao Emilija, standardno solidna. Jedino sam u čudu zašto neko ko je
pevao Karmen illi Eboli, opet peva male uloge?
Marko
Živković, “odličan” 3.
Slobodan
Živković, “odličan” 2.
Sveto
Kastratović…. Sakloni Bože kreature, pevačke, glumačke, hodajuće. Ali, do
penzije može opet da napreduje, i da nam se pojavi kao, možda, ne znam koji
lik, jer ne mogu da odredim koji je glas…. jer nema glas. A peva. Kod nas su
čuda ne samo moguća, već veoma rasprostranjena.
Dakle…
Nisam u skorije vreme bila očajnija na nekoj operskoj predstavi. Razvučen i
dosadan, Otelo, pod vođstvom A.Z.B. (pojavila se na sceni i prepala me
svojim izgledom, kao da se upravo vratila iz bakalnice, dronjava, u
pantalončinama i vezenoj bluzi, polupatikama….. upečatljivo scensko-kulturno
izdanje jednog pravog dirigenta koji poštuje kolege i publiku), dakle
Otelo…. trajao je “beskrajno dugo”. Jedno beskrvno izvođenje,
haotičan hor i orkestar, solisti, scena, režija….. bogu plakati. Sem!
Sem
Dragutina Matića, u ulozi Jaga, koji je i večeras bio sjajan. Kompletno
donet lik, najpre pevački, da ponovim, jer volim da ponavljam lepe
stvari, dah na zavidnom nivou, fraze do kraja izrađene, dinamika i ogroman
dijapazon raspoloženja uvek majstorski i znalački doneti, potom retko dobar
italijanski, jedan apsolutno sugestivan, moćan, lukav, prefrigan, duhovit,
dramatičan Jago. Bravo za Dragutina.
Čekamo
treći februar .
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.