05. 05. 2019.

G.Rossini, Il barbiere di Siviglia, Seviljski Berberin, Dragutin Matić, Nevena Matić, Nebojša Babić, Ivan Tomašev, Ljubomir Popović, Ivana Dragutinović Maričić, Đorđe Stanković,..









04.05.2019.



Stanković i štapić,
U neskladu skroz,
Ubi me fićfirić,
Kao spori voz

Ne mogu da se setim da li UVEK KOD NAS u trecem činu postoji to neopisivo loše izrežirano „mrtvo stanje na sceni“, zapravo prazna scena i muzička oluja......
HIT!
Nit, oluje, nit žive duše.... Rediteljko..... đe si? Nemamo mi taj orkestar u kome bi publika uźivala..... a mašta može da radi mnogo,... no.... da ne bunim ljude, ili još gore, da ih ne podstičem da me opisuju i da mi prete, jer, ah, zaboga, ko se usuđuje da im kvari imiDŽ?  Laura .
Elem, Seviljac sasvim dobar, uloge podeljene najboljim pevačima koji ovu operu mogu da izvedu. I bilo je tako, verujte, bez šale... otvara se škola.... ah, to nije to.....
Ipak, ima nešto čudno (čitaj trulo) u našem opersko - publičKom performansu (ala sam rečita).... Sve češće ne štima, ili ne štimuje taj uzajamni odnos, baš kao orkestar, ovaj, večerašnji.... (harfa u svom tonalitetu, nama nepoznatom, klarinet, oboa i flauta u svom tempu, nama nepoznatom, horna u svom lavoru, ne želimo da upoznamo, gudači kao u brzacima Tare, čela „prljava“, viole njaču.... bla,bla, bla....) Pitajte Leopolda o čemu se radi..... oTpali fen-kare („Zagrljeni, zagrljeni, Frano Lasić)  neće znati,... jer ne zna ni da je bio dirigent. Kako? Lepo. Od početka do kraja opere, nije podigao glavu prema sceni, verujte bez šale, otvara se škola... ah, to nije to. Ali gore napisano jeste. Kosa nalakirana, mozak uštogljen, vidik skučen i fokusiran na note. Dakle, gnjurac. A u notama ne piše kad će ko uživo na sceni da napravi neki iskorak iz vojničkog ritma, kada će da „udahne“, uspori, ili ubrza. Opaaaaaa...... ubrza.... možda u mašti, ali ne i  kod Ðoleta.  A svi pevači su vapili za tim. Pa i publika, npr, Francuzi u loži pored nas, ili neki Englezi, koji su na prvoj pauzi otišli, jer je „too slow and sluggish - suviše sporo i tromo“.... a mene sramota.
Zato smo imali jednu MRTVU predstavu, bez bilo kakvog tempa koji ova opera to zahteva, a pevači mogu !, bez dinamičkog, emotivnog, a najviše profesionalnog naboja. Ðole maše u krug, a vi, pevači, publika, ma ko vas ..... Da odmašem i da odem kući.  Laku noć vam.... haj’te spati, laakuu noć vam.... lalalallalalala..... pevaju u Seviljcu, a ja mislim na Đoleta. Pa on ne može ni hor da spremi za neku (ili bilo koju, ili svaku) predstavu, kako onda može da diriguje? Ovako? Hvala, ne treba. Idi kući, Đole, vreme je za spavanje. Muzičko. Od tebe.
Na svu tu muku, još jedna. Direktorska loža.... PRAZNA. Prazna mi duša, jer nemam kompletan doživljaj. Kao kada biste radili  u cirkusu, ili otišli na organizovano turističko putovanje, a nemate vodiča.... a znate da treba da bude tu negde. E naša trenutna voditeljka ove operske kuće nije došla večeras .... a morala je. To joj je posao. Ako je bolesna, mora da ima zamenu. Ako je na putu, ili ima potrebu da se razonodi.... da otpleše nešto, ili otpeva za neki dodatni honorar....mora da ima zamenu. Zaboravih da su praznici. Onda su mogli i pevači da praznuju,ali nisu. Oni pevaju. A direktor? Nema je. A ima funkciju. Ali nema..... pssssst.....  HEJ!!!!!! Šta bi bilo da se nešto nepredviđeno desi,..... a može.... Ne, neću o tome....
O pevačima ću.
Ljuba Popović, Grof Almaviva..... u nekoliko prošlih  pisanja, i sada... ista meta, isto odstojanje... s....nje. Glumački  komičan, pevački smešan.
Nebojša Babić, kao Bartolo.... postojano izvanredan, sugestivan, BRAVO.
Nevena Matić, Rozina..... odlična, komična, spontana, uverljiva. Bravaaaaaaaa......
Dragutin Matić, Figaro..... Pravi, sjajan, najbolji. I?
Oj....... Sram vas bilo. Sve u Operi i Narodnom Pozorištu.
Razumete vi mene dobro, ali se pravite .... selo moje i u njemu toša.... a uz tošu noša, a u noši.... vaša s..... DOKLE?
Da slučajno ne naudite meni, ili njemu, ili nama ili njima? Ha..... Hajde.... Ja imam sredstvo za boj.... upoznali ste ga.... a vi?
Ivan Tomašev, Bazilio. Meni, lično, večeras.... više izveštačen, nego ubedljiv, sa željom da predstava uspe, i, naravno,  postojano dobar, ali ... rekoh.... Toliko.
Ostali su zaista nebitni, bar što se naših pevača u tim ulogama tiče. Jednu divnu rolu Berte, čas slušamo, čas je izbace.... rebus? Dokle? Ili je imaš, ili je nemaš, a koliko vidim, nemaš. Pa koji se onda ..... trzaš?
Lepo i postojano sam se molila da nam još koji dan ostane sunce, jer biste tako bili pošteđeni mojih večerašnjih impresija, ali, kiša dođe i dovede me u gledalište, pa sad, šta se tu može.  
Seviljac sa dobrim pevačima, ja se ubila od dosade.
Pitajte Leopolda.... ali on  spava, umorio se od gnjuranja po notama i  veslanja za pultom.
Eto, idemo dalje, četvrtak je blizu. To, već, nema veze sa kišom, nego sa razlogom..... verujte bez šale,  otvara se škola..... ah, to nije to. A direktorka će biti na tom važnom događanju, znam. Dakle.... Dobrodošli u moj svet opažanja.






Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.