15. 09. 2019.

Koncert Opera na vodi, 2019., Sanja Kerkez, Janko Sinadinovic, Dušan Plazinić, Jelena Vlahović, Dragoljub Bajić, Sanja Anastasija, Snežana Savičić Sekulić, Nenad Jakovljević, Ivana Dragutinović Maričić, Đorđe Stankovic, Đorđe Pavlović













14.09.2019.


Hvala što me niste inspirisali
Hvala što me niste uvredili
Hvala što sam ostala bez utiska
Hvala na nečemu što se zove
NIŠTA

Niste vi, operski pevači, nekog velikog „kalibra“ pa da možete iz noći u noć da pevate iste numere i da iznova osvajate publiku. Nikako. Vi ste na nivou malih đaka koji, kada izvedu nešto jednom, drugi put, a tek treći, ne mogu ni slično da ponove. To se vežba. Da, i to se vežba, da uvek budete u top formi, a ne da pevate samo da odradite.
E, tako je bilo večeras, kada sam bila na koncertu zvanom   Opera na vodi (nelogičan naziv, ali.... idemo dalje).
Ima tu pristojnih pomaka. Stolice. Veoma važan momenat za publiku. I na otvaranju Trga je bilo isto. Lepo. Udobno. Svetski.
Veliki video-bim, solidno ozvučenje. Lepa atmosfera, mislim, vodena, kao na plaži. Ljudi galame, ćaskaju, još kada je numera nezanimljiva, a bilo ih je.... divota.... bla, bla, bla... Baba dedu zove telefonom 40 minuta, priča, objašnjava gde je ona, pita ga gde je on... viče, šeta.... ma kakav koncert. Ona traži dedu. Konačno ga nadje, mi svi odahnusmo. Samo što joj nismo aplaudirali, neka ućuti već jednom. Iza nas, tri muškarca i jedna žena.... neprekidno melju, svi ih opominju, nakon sat vremena, konačno, odoše. Malo se odmorili i.... tutanj.
Dakle, publika mora još da uči. Marljivo, uporno. Kako da se
ponaša. Ovo je dobar početak.
Idemo dalje.... Kamermani.... za odstrel. Tokom koncerta koji je počeo na vreme, bravo, i trajao sat ipo.... mi smo uglavnom gledali dve dirigentske glave u gro planu.... velikog i malog Đoku,(Stanković i Pavlović) tj, njihove glave. Oni srećni, mašu, smeju se, pevaju, divota...... možda su se dopali kamermanima.... da snime pevače, ma kakvi pevači.... tu i tamo... ali dovoljno da se vide mnoge prateće stvari.
I dobismo za svakog učesnika titl koje se delo izvodi. Ali, AVAJ, nismo znali ko peva. Ma nije bitno. Neko je prvi put došao da čuje i vidi deo operske priče. Možda je saznao šta se peva, ali KO TO TAMO PEVA????? Nismo saznali.
Propust neverovatan, nedopustiv. Čiji????
Sam program..... shodno onima koji su ga pravili. Bez ideje o dinamici koncerta, bez ideje o numerama, bez logičnog redosleda nastupa solista, pa nam se pojave dva tenora jedan za drugim, neke atraktivne numere u početnom delu koncerta, hora i orkestra previše, izbor solista..... ne zna se po kom osnovu.....
Ali..... to je što je. To nam je servirano. Poprilično bezukusno. Opera? Ne, ovo je bilo odrađivanje, iako se svaki solista zaista trudio da pokaže šta zna i koliko može. E sad, što to nije bilo dovoljno... bože moj....
Izgled pevača.... šaren.... od najklasičnijih komada odeće, preko veoma  neukusnih, kao iz Granda, do vidljivo sjajnih. Gošća.
Pevanje..... rekoh na početku... Niko me nije uvredio. Ali me nije ni oduševio. Ista meta, isto odstojanje. Svi su već dobro znani. Ko nešto može, ko ne.
I, opet, pitanje o odabiru numera i shodno numerama, pevača ???? Čemu Vladimir Andrić i Figaro? Bilo je za grohotan smeh. I bio je grohotan smeh. Čemu Dušan Plazinić i Nessun dorma? Čemu on uopšte?       A tek pevanje.... Kako vam nije dosadno da čitate jedno te isto, jer mi servirate jedno te isto, očajno. Čemu Janko Sinadinović i Dejan Maksimović jedan iza drugoga, tenor, za tenorom? Čemu SSS sa već izlizanom Arijom iz Sicilijanskih večeri, pisah več o  tome i nemam šta da dodam....
Zašto onoliko hora i orkestra, sa dirigentskim glavama u gro planu, a izvođenje.... 
Ali, neki su bili i solidni. Dragoljub Bajić kao Mefisto. Jelena Vlahović, veoma prijatno iznenađenje. Divan glas, ogroman, večeras sasvim dobro vođen. Bravo za Jelenu. Bravo i za Sanju Anastasiju,  kao Karmen (oh čuli smo na Trgu nešto što je zapevalo istu ariju... skandalozno neprepoznatljivu,  u izvođenju Aleksandre Angelov). Sanja nas je oporavila. Karmen, onako kako se peva u svetu.  Ali, iznenadih se u drugoj ariji, ariji Eboli, iz Don Karlosa... Nismo imali duet sa sopranom.... samo je flauta imitirala glas koji, valjda, nije mogao da se nađe u našoj operi.... okrnjeno, pa šta. Nije prvi put. Ko je to dopustio, neka malo razmišlja, ako ume.... Any way.... Sanja je Sanja.
Bila je još jedna Sanja, Sanja Kerkez i njena knjeginja Čardaša. Sve note tu, ali krvi i impulsa nigde. Nekako, stekla sam utisak da joj se ne peva, već samo reklamira look. A i nije baš bio otmen. No, o ukusima se ne raspravlja, ali se iznosi mišljenje.
I na sav taj estetski šareniš, pojavi se Nenad Jakovljević u kostimu iz Onjegina. Šta bi? Reditelj je zamislio, to je već prepoznatljiv manir, ali ne znači i da je dobar, da se uvek na koncetu NEKO pojavi u kostimu? Rebus? Zašto? Svi u svojim kreacijama, ali neko u kostimu? Prosvetlite me, molim vas....
I tako..... suma sumarum.... mlako pivo.

A to ne podnosim.




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.