29. 11. 2018.

G.Verdi, Rigoletto, Beogradska Opera, Narodno Pozoriste, Dragutin Matić, bariton, Snežana Savičić Sekulić, sopran, Dejan Maksimović,Tamara Nikezić, Ana Zorana Brajović,...



























28.11.2018.




Bljesak u Operi
Rigoletto... Dragutin Matić

Odavno se nisu u operi čule ovakve ovacije, dugi povici „bravo“  i neprekidan aplauz  na otvorenoj sceni, kao i na kraju  predstave, koji su večeras bili  upućeni Dragutinu Matiću kao Rigoletu. Zasluženo. Dirljivo do suza. Fantastično pevački i glumački. Doživljaj za dugo, dugo pamćenje.
A sinoć je otvorena izložba u Muzeju Narodnog Pozorista, povodom osamdesetog rodjendana jednog od najvecih baritona proslog veka,  pod nazivom : Nikola Mitić, bariton 20. veka.
I jeste bio grandiozan. Odrastala sam uz njega, kao i uz velikane pored njega. Imena slavna. Svetska.
A  posle večerašnje predstave, koja je bila upriličena  povodom od sinoc,  i večerašnjeg Rigoleta,  sigurna sam da će  21. vek imati svog baritona.... Dragutina Matića.
I šta posle ovog zasluženog hvalospeva da pišem dalje.... Da je večerašnja predstava, pored Dragutina,  imala samo još dva važna aktera za  kompletnu pohvalu. 
Muški hor. Da, muški hor je bio sjajan. Ne toliko perfektan, koliko kompaktan, precizan, dinamički uverljiv... nekako uzbudljiv. Da, muški hor.
I..... Anu Zoranu Brajović sa „svojim orkestrom“.  Dobro vidite. Ana je bila za svaku, ne samo pohvalu, već je pobudila želju da nam ovako diriguje operama i da ovako lepo, elegantno, profesionalno i stilski izgleda. Bas sam srećna. Bravo Ana. Jer, zahvaljujući Ani, Rigoleto je imao energiju, sadržajnost, tok i kulminaciju, sa svim mogućim nijansama na koje smo odavno zaboravili. Orksetar uz Anu... odličan.
Znači...... SVE MOŽE. A to me neizmerno raduje. Da i kod nas bude jedna lepa predstava. U celini. A to je jako važno.
E sad, što nisu svi bili na istom nivou...
Vojvoda od Mantove, Dejan Maksimović.... korektan, dobar... standardan.
Djilda, S.S.S..... do pred kraj predstave uobičajeno drhtava , neubedljiva, nečujna, bezlična. Ali...... poslednji čin je bio njen. Poslednja scena, u duetu sa Dragutinom.... za suze. Dirljivo, sa divnim frazama, pijanima, glumom, pevanjem. Ko će da joj oprosti bledunjavost tokom  cele predstave, zbog poslednje scene.... Ja ću.
A onda, naša posla..... ne može sve da valja....
Madalena...Tamara Nikezić. Ponoviću, iako nisam htela da kvarim lep doživljaj, Tamara ne bi trebalo da peva. Nigde, ne u operi. Po  ko zna koji put, u čuvenom kvartetu, ZBUNJUJE svoje kolege, jer NIJE NAUČILA ULOGU. (Ne nauče ni drugi, ali to nije tako uočljivo, iako njima opraštaju neki tamo,  a ja nikome). Tamara ne zna da peva, pride. Ponoviću.... nemojte da nam kvarite opere puštajući je da pokušava da peva, tj, ne peva gde treba, ne upada gde treba, pravi haos na sceni..... Pa i amateri se bolje spreme... Da li nova direktorka poznaje taj čuveni kvartet, da li zna šta se desilo.... ako ne, neka pita svoje kolege, ili neka pogleda paritutru, ako je uopšte bila svesna propusta....
Mladih je bilo nekoliko, vredni pažnje su, nama već poznat i odličan Pavle Žarkov kao Marulo, a veoma prijatno iznenadjenje je bila Mina Gligorić kao Djovana. Konačno da manje uloge čujemo u dobrom izvodjenju.
I eto.... 50-ta predstava Rigoleta, Sjajni Dragutin Matić, muški hor i Ana Zorana Brajović. Bravo. Ipak smo uživali i bili dirnuti. Hvala, čekamo vas opet. Nadam se, ne predugo.


O istoj temi, ali iz drugog ugla:




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.