30. 12. 2019.

Narodno pozorište Beograd, opera Narodnog pozorišta Beograd, Jasmina Trumbetaš Petrović, direktor opere, Ivana Vujić upravnik Narodnog pozorište, piše Laura Miletić












A evo i mene

ili
Pokušaću da ovim pisanjem doprinesem spasu Opere i delu kulture u Beogradu,
ili
Mnogo toga je  obećano,
A istina je sasvim drugačija


Pinokio se zaneo, mora da se otrezni

Ovih dana, medijski a i kuloarski, (to je uvek sastavni deo života  koji prati javne ličnosti) prilično „rabljena direktorka Opere“, Jasmina Trumbetaš Petrović (moram  da napišem puno ime i prezime, inače ne pišem po dva, tri, sedam, sedamdesetsedam prezimena kod UMETNIKA....)  ipak  i od mene, neizostavno,  zaslužuje po neku reč. Ili reči.  Kakve.... videćemo.
Dakle, pod 1.
Gospoja se, od kako postade Direktor Opere,  osilila u zvaničnim oglašavanjima, shodno ličnim nastrojenjima, te je pobrkala lončiće iz operske kuhinje.  Pinokio  korača kao u priči gde imamo „korake  od sedam milja“. Ali to je priča, bajka, basna. A ovo je realnost. A Pinokio divlja.
Dakle, pod 2.
Nije uvreda biti Pinokio. To je jedan divni lutak, i veoma poučna priča za decu. Ko je preskočio u vreme kada je trebalo da je pročita, da dobije objašnjenje i da se  ne bude takav, DANAS divlja. Genetski modifikovan Pinokio. Propust u detinjstvu, a ispaštanje danas, ali najmanje ispašta glavni lik, ispaštaju  njegovi sadašnji  podanici i svi koji imaju nadu da bi trebalo da budu na mestima koja im pripadaju, iako je redosled nadajućih totalno pomeren. Preskakačima je motka duža nego zaslužnima. Ali....
Dakle, pod 3.
Evo samo jedan od dokaza o postojanju Pinokia, uz opasku da su i  novinar, kao i Pinokio sagovornik, veoma nepismeni.
Deo intervjua iz juna 2019.

KOŠTANU ĆEMO POKAZATI SVETU:
Jasmina Trumbetaš Petrović o planovima u novoj sezoni i gostovanju jedne svetske zvezde!
SCENU ZAMENILA FOTELJOM

….. Jedna od najpoznatijih svetskih opera "Aida" bila je poslednja predstava u sezoni Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.
Publika u Srbiji prvi put je imala te noći priliku da čuje mladog basa Savu Vemić u ulozi Ramfisa, koji poslednjih godina ima uspešnu međunarodnu karijeru i peva od Njujorka preko Pariza do dalekog Japana. Iz jedne od loža je njegov nastup gledala i Jasmina Trumbetaš Petrović, nova direktorka Opere.
- Otvorena sam za mlade pevače i srećna kad imamo naše ljude uspešne u svetu. I Beograd je konačno mogao da čuje Savu. Nadam se da ćemo biti u prilici da ga ugostimo i naredne godine - kaže Jasmina za Kurir.
Posle studija Fakulteta muzičkih umetnosti u Beogradu, Vemić se usavršavao u Operskom studiju Metropoliten opere u Njujorku, gde je i započeo karijeru i debitovao rame uz rame s Plasidom Domingom. Tokom školovanja u Beogradu radio je s profesorima koji su afirmisani i kao operski pevači - Tanjom Obrenić i Nikolom Mijailovićem, a trenutna baza mu je Pariz.
U sezoni 2019/20. Opera ima velike planove.
- Do Nove godine imaće premijeru još jedna domaća opera - "Na uranku" Stanislava Biničkog, kao i "Manon Lesko" od Pučinija. Planiramo obnovu predstava "Čarobna frula", "Don Karlos", "Madam Baterflaj" i "Evgenije Onjegin", jer nas 2020. čekaju veliki jubileji. Nastojaćemo da proširimo saradnju sa operskim kućama u regionu - najavljuje direktorka.
Klasik Petra Konjevića, predstavu "Koštana" u režiji Juga Radivojević, putovaće na mnoge svetske festivale. - "Koštana" će gostovati u Istanbulu i u Italiji. Želimo da svetu prikažemo nešto nacionalno, što je po kvalitetu u rangu sa svetskim kompozitorima - objašnjava Jasmina.
Poslednji nastup u 150. sezoni Opera će imati u subotu, kada će biti održan gala koncert, ali za umetnike neće biti mnogo odmora.
- U septembru ćemo nastupiti na otvaranju trga i ponovo održati koncert u Operi na vodi. Izlaskom iz pozorišne sale približićemo se publici. Slične stvari rade u Moskvi, Berlinu i Parizu. Na takvim mestima može da se okupi veliki broj ljudi. Dobićemo jedan trg po ugledu na svetske metropole. I konačno ćemo se izboriti da se publika edukuje i da pokažemo da je Opera nešto je lepo, a ne bauk i muzika koja može da se voli i sluša - zaključuje Jasmina.”
.................................................

I, eto…. Šta bi?  Buć!
Što bi rekao Tozovac, (ali, on se nije prodavao za nešto drugo, već je bio ono što jeste i  svaka čast na tome) ….”trula građa, potopi se lađa”….
Niti je mučeni Vemić (ovoliko pominjan, a isforsiran zbog, kod nas,  jedne manje uloge, svetska klasa, možda samo za Jasminu,  jer dotična ga svrstava u “svetske pevače”), niti je Koštana odlepršala put Bosfora, niti je Manon ugledala svetlost dana u Operi do danas, a ka’će, ne znamo.
I…. kako da joj verujem?
NIKAKO !
Dakle, pod 4.
Kako da shvatim ulogu Direktora koji krši pravila, (napisano u tekstu  drugog dela “omraženih”),  koja svoju  “izabranicu političke i ostale moćne družine” plasira stalno, a ne prijavljuje da  izabranica nema “školu”, zapravo samo srednju! i da  očas posla  treba da, preko noći, magistrira, doktorira i šokira javnost svojim supermen kvalitetima. Ah da,  jes’ da su kvaliteti verifikovani tamo negde, ali…. Magistar da budem!   A posle pet minuta i doktor da budem!
Eeeeeeeeeeeeej……..
Kako da protumačim  namerni NEMAR koji se desio u vezi predstave Nabuko? Da se jedan umetnik stavi u procep, jer UPRAVA NIJE ODRADILA NA VREME ONO ŠTO TREBA!!!! Zapravo Direktor opere, a POSLE i  Upravnik Narodnog Pozorišta. Odgovornost? Sram? Stid?  A publika ispašta, kupila karte za jedno, došla i??? Ne znajući za promenu,  dobila tri puta manje. I BEZ MOGUĆNOSTI  vraćanja karata, jer većina publike nije htela  da sluša TO što je u poslednjem momentu plasirano. Došli za jedno, uvaljeno im deveto.
Možda je Gospoja zaboravila da I ONA ŽIVI OD PUBLIKE. I da nije publike, ONA bi morala da radi nešto drugo, možda da predaje ruski jezik)? Zaboravila na publiku. E, zato ja sada  pišem samo o Njoj. Nekako mi je slatko. Pred Novu Godinu. Da joj se obratim, da je pitam, da joj zamerim, da je otreznim. Da čekam demanti, odgovor ili bilo kakav znak, pre nego se odjavi sa funkcije. Ako budem imala sreće, mislim za odjavu. Ako ne, dovoljno je i ovo, za sada.
Srećna JOJ Nova Godina. Uz sve želje koje šaljem. Puno zdravlja, radosti, mira, osmeha, spokoja. Ako joj pripada. A pare, “moć” i bahatost  dolaze uz pomoć prijatelja, poznanika, saradnika i komšija. Ostalo se samo nadovezuje.  A “Manon” da bude, ako stigne. I u Koreju da ide. Ako može.
Jer, veliki su planovi, tako govorahu pre neki dan.
 “На традиционалном новогодишњем коктелу за новинаре сумирани постигнути резултати у 2019. години и најављени амбициозни планови у наредном периоду”
Ili….. koktel za novinare! Pa ko su ONI? Koktel za NJIH?   I opet, ko su ONI u odnosu na zaposlene u NP, u odnosu na publiku, glumce, baletske igrače, operske pevače????? KO SU ONI, DA IM SE PRIREDI KOKTEL?????? To su  “Oni”  koji se ne pojave na dve od deset predstava, oni koji ne haju za Operu, Balet, Dramu, sem ako im neko ne kaže da uslikaju prvih 3 minuta bilo čega….. Ko su oni da zaslužuju zvanični koktel, a NE REKLAMIRAJU  I  NE PROMOVIŠU  NP!!!!!!!!
Uigranost prevaziđenih najava…..  Pokušaj nečega što je odavno propalo. Bacanje trnja u oči ljudima, ali je pitanje kojim ljudima je u planu da se baca. A ima i onih drugih, koji se zovu  PUBLIKA!!!!!!! koji ne haju za trnje, jer  imaju dovoljno  i umetničke, a samim tim  i lične inteligencije da prepoznaju vrstu trnja….
Ili…. Bacači trnja kao pozorišne  kamikaze.
Jedina razlika je u tome, što kamikaze uništavaju i druge  ali  i   SEBE, a kod nas je samo prvi deo u igri. A to znači….  Gospoja Vujić, koja isto tako beskrupulozno “sumira i najavljuje” nebuloze ….. ali samo u MAGLI…..  i veoma neodređeno, jer i ona se zanela u obećanjima kada je došla za Upravnicu (propalih umetničkih vozova),  da će da “prečešlja” i dovede u red  stanje u Pozorištu. Ništa od toga nije bilo, kao što se vidi, veoma jasno. Ali demagogija….. Nikada nisam razmišljala o tome, da li je to, možda, nasledno stanje ili pojava  kao virus….. Jer….. ako neko (Vujić) zvanično kaže ….
….”да ће Опера националног театра први пут гостовати у Јужној Kореји. Начин гостовања је величанствен. Kорејска опера, у граду Даегу, извешће Kоштану, оперу Петра Kоњовића. Наш диригент ће раније отићи и припремити њихов Оркестар и Хор, који ће певати на српском језику. У представи ће учестовати солисти Опере Народног позоришта, а то извођење очекује се око 13. јуна“, најавила је Ивана Вујић.”……..
Он је казала да ће, по том моделу, у октобру на Великој сцени бити изведена корејска опера „Бескрајна љубав“ у којој ће учестовати Оркестар и Хор Опере Народног позоришта, те диригент и солисти Kорејске националне опере.”…. (tesktovi su kopirani sa svim greškama)

I ??????  Demagogija. Jer… Poznato već decenijama, ista meta, ista priča, isti scenario…. Razmena, kao, što rekoh,  državna, pod obavezno, jer je  i do sada bilo na tu temu, mi tamo, oni ovamo….  pa ko će da veruje u nešto drugo? Ko će da zove beogradsku operu da gostuje tek tako? Niko! Onda se ispostavi da će i oni da uzvrate u istom stilu.
A onda nam Vujić I SVI NJENI SARADNICI saopšte imaginarne planove… Da pojasnim. NIJE gostovanje opere  ako ide DEO ansambla (samo solisti i dirigent, u slučaju opere, ili samo dva glumca, ili samo jedan baletski igrač) već ide CEO ANSAMBL. To je gostovanje. Ove polutke, četvrtinke, osminke,…  se ne računaju, iako će i one da idu o punom  državnom trošku. Dakle, NEMA GOSTOVANJA BEGRADSKE OPERE. Samo deo razmene. Ja tebi gaće, ti meni čarape. I od toga se pravi FARSA.
Pa zar stvarno ti polu (u svemu) misle da mogu da zavaraju one koji vole operu,  balet?  Taj sloj ljudi, ljubitelji opere i baleta, taj sloj…. veoma je, veoma intelegentan, jer operu ne mogu prosečni, ili, ne daj Bože, oni ispod proseka da razumeju i shvate, a tek zavole, …. a takvi nam vode  opersku kuću…..  te zlo biva sve jače. Zašto? Zato što ovi koji plasiraju te nebuloze, a da dodam još jedan nonsense Upravnice …
„Све ово што смо данас најавили изискује одређена финансијска средства. Ми ћемо пробати да их пронађемо.”….. ne mogu to da prodaju kao vest, ili da ubede ljude da to  prihvate kao sigurnu stvar, jer je u pitanju samo mašta. 
Pa gde postoji bilo kakva zvanična i pompezna  najava,  bez unapred završenih “pokrića”, svake vrste? Kao, mi planiramo to, bla, bla, bla…. Imamo ideje za to… bla, bla, bla… ali….. POKUŠAĆEMO DA NAĐEMO NOVAC.
Pa koga VI ?
Pa  Dokle?
Pa Kome?
I Zašto?
Mislite da nema dovoljno LJUDI? Ima, nego vi ne poznajete takve, nisu vasa vrsta…..
Videćemo odgovore na ova četiri pitanja, ubrzo, sigurna sam.
Upravo….. Upravo sam poželela nešto. Upravo.
A to je
Srećna Nova Godina i da vas nekim čudom ne vidjamo još dugo. Nove metle bolje čiste. Srećno nam!

Laura Miletić

Cero tekst objavljen na internet magazinu:



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.