A evo i mene
ili
Pokušaću da ovim pisanjem doprinesem
spasu Opere i delu kulture u Beogradu,
ili
Mnogo toga je obećano,
A istina je sasvim drugačija
Pinokio se zaneo, mora da se otrezni
Ovih dana, medijski a i kuloarski, (to
je uvek sastavni deo života koji prati
javne ličnosti) prilično „rabljena direktorka Opere“, Jasmina Trumbetaš
Petrović (moram da napišem puno ime i
prezime, inače ne pišem po dva, tri, sedam, sedamdesetsedam prezimena kod
UMETNIKA....) ipak i od mene, neizostavno, zaslužuje po neku reč. Ili reči. Kakve.... videćemo.
Dakle, pod 1.
Gospoja se, od kako postade Direktor
Opere, osilila u zvaničnim
oglašavanjima, shodno ličnim nastrojenjima, te je pobrkala lončiće iz operske
kuhinje. Pinokio korača kao u priči gde imamo „korake od sedam milja“. Ali to je priča, bajka,
basna. A ovo je realnost. A Pinokio divlja.
Dakle, pod 2.
Nije uvreda biti Pinokio. To je jedan
divni lutak, i veoma poučna priča za decu. Ko je preskočio u vreme kada je
trebalo da je pročita, da dobije objašnjenje i da se ne bude takav, DANAS divlja. Genetski
modifikovan Pinokio. Propust u detinjstvu, a ispaštanje danas, ali najmanje
ispašta glavni lik, ispaštaju njegovi
sadašnji podanici i svi koji imaju nadu
da bi trebalo da budu na mestima koja im pripadaju, iako je redosled nadajućih
totalno pomeren. Preskakačima je motka duža nego zaslužnima. Ali....
Dakle, pod 3.
Evo samo jedan od dokaza o postojanju
Pinokia, uz opasku da su i novinar, kao
i Pinokio sagovornik, veoma nepismeni.
Deo intervjua iz juna 2019.
KOŠTANU ĆEMO POKAZATI SVETU:
Jasmina Trumbetaš Petrović o planovima u
novoj sezoni i gostovanju jedne svetske zvezde!
SCENU ZAMENILA FOTELJOM
….. Jedna od najpoznatijih svetskih
opera "Aida" bila je poslednja predstava u sezoni Opere Narodnog pozorišta
u Beogradu.
Publika u Srbiji prvi put je imala te
noći priliku da čuje mladog basa Savu Vemić u ulozi Ramfisa, koji poslednjih
godina ima uspešnu međunarodnu karijeru i peva od Njujorka preko Pariza do
dalekog Japana. Iz jedne od loža je njegov nastup gledala i Jasmina Trumbetaš
Petrović, nova direktorka Opere.
- Otvorena sam za mlade pevače i srećna
kad imamo naše ljude uspešne u svetu. I Beograd je konačno mogao da čuje Savu.
Nadam se da ćemo biti u prilici da ga ugostimo i naredne godine - kaže Jasmina
za Kurir.
Posle studija Fakulteta muzičkih
umetnosti u Beogradu, Vemić se usavršavao u Operskom studiju Metropoliten opere
u Njujorku, gde je i započeo karijeru i debitovao rame uz rame s Plasidom
Domingom. Tokom školovanja u Beogradu radio je s profesorima koji su afirmisani
i kao operski pevači - Tanjom Obrenić i Nikolom Mijailovićem, a trenutna baza
mu je Pariz.
U sezoni 2019/20. Opera ima velike
planove.
- Do Nove godine imaće premijeru još
jedna domaća opera - "Na uranku" Stanislava Biničkog, kao i
"Manon Lesko" od Pučinija. Planiramo obnovu predstava "Čarobna
frula", "Don Karlos", "Madam Baterflaj" i "Evgenije
Onjegin", jer nas 2020. čekaju veliki jubileji. Nastojaćemo da proširimo
saradnju sa operskim kućama u regionu - najavljuje direktorka.
Klasik Petra Konjevića, predstavu
"Koštana" u režiji Juga Radivojević, putovaće na mnoge svetske
festivale. - "Koštana" će gostovati u Istanbulu i u Italiji. Želimo
da svetu prikažemo nešto nacionalno, što je po kvalitetu u rangu sa svetskim
kompozitorima - objašnjava Jasmina.
Poslednji nastup u 150. sezoni Opera će
imati u subotu, kada će biti održan gala koncert, ali za umetnike neće biti
mnogo odmora.
- U septembru ćemo nastupiti na
otvaranju trga i ponovo održati koncert u Operi na vodi. Izlaskom iz pozorišne
sale približićemo se publici. Slične stvari rade u Moskvi, Berlinu i Parizu. Na
takvim mestima može da se okupi veliki broj ljudi. Dobićemo jedan trg po ugledu
na svetske metropole. I konačno ćemo se izboriti da se publika edukuje i da
pokažemo da je Opera nešto je lepo, a ne bauk i muzika koja može da se voli i
sluša - zaključuje Jasmina.”
.................................................
I, eto…. Šta bi? Buć!
Što bi rekao Tozovac, (ali, on se nije
prodavao za nešto drugo, već je bio ono što jeste i svaka čast na tome) ….”trula građa, potopi se
lađa”….
Niti je mučeni Vemić (ovoliko pominjan,
a isforsiran zbog, kod nas, jedne manje
uloge, svetska klasa, možda samo za Jasminu,
jer dotična ga svrstava u “svetske pevače”), niti je Koštana odlepršala
put Bosfora, niti je Manon ugledala svetlost dana u Operi do danas, a ka’će, ne
znamo.
I…. kako da joj verujem?
NIKAKO !
Dakle, pod 4.
Kako da shvatim ulogu Direktora koji
krši pravila, (napisano u tekstu drugog
dela “omraženih”), koja svoju “izabranicu političke i ostale moćne družine”
plasira stalno, a ne prijavljuje da
izabranica nema “školu”, zapravo samo srednju! i da očas posla
treba da, preko noći, magistrira, doktorira i šokira javnost svojim
supermen kvalitetima. Ah da, jes’ da su
kvaliteti verifikovani tamo negde, ali…. Magistar da budem! A posle pet minuta i doktor da budem!
Eeeeeeeeeeeeej……..
Kako da protumačim namerni NEMAR koji se desio u vezi predstave
Nabuko? Da se jedan umetnik stavi u procep, jer UPRAVA NIJE ODRADILA NA VREME
ONO ŠTO TREBA!!!! Zapravo Direktor opere, a POSLE i Upravnik Narodnog Pozorišta. Odgovornost?
Sram? Stid? A publika ispašta, kupila
karte za jedno, došla i??? Ne znajući za promenu, dobila tri puta manje. I BEZ MOGUĆNOSTI vraćanja karata, jer većina publike nije
htela da sluša TO što je u poslednjem
momentu plasirano. Došli za jedno, uvaljeno im deveto.
Možda je Gospoja zaboravila da I ONA
ŽIVI OD PUBLIKE. I da nije publike, ONA bi morala da radi nešto drugo, možda da
predaje ruski jezik)? Zaboravila na publiku. E, zato ja sada pišem samo o Njoj. Nekako mi je slatko. Pred
Novu Godinu. Da joj se obratim, da je pitam, da joj zamerim, da je otreznim. Da
čekam demanti, odgovor ili bilo kakav znak, pre nego se odjavi sa funkcije. Ako
budem imala sreće, mislim za odjavu. Ako ne, dovoljno je i ovo, za sada.
Srećna JOJ Nova Godina. Uz sve želje
koje šaljem. Puno zdravlja, radosti, mira, osmeha, spokoja. Ako joj pripada. A
pare, “moć” i bahatost dolaze uz pomoć
prijatelja, poznanika, saradnika i komšija. Ostalo se samo nadovezuje. A “Manon” da bude, ako stigne. I u Koreju da
ide. Ako može.
Jer, veliki su planovi, tako govorahu
pre neki dan.
“На традиционалном новогодишњем коктелу за
новинаре сумирани постигнути резултати у 2019. години и најављени амбициозни
планови у наредном периоду”
Ili….. koktel za novinare! Pa ko su ONI?
Koktel za NJIH? I opet, ko su ONI u
odnosu na zaposlene u NP, u odnosu na publiku, glumce, baletske igrače, operske
pevače????? KO SU ONI, DA IM SE PRIREDI KOKTEL?????? To su “Oni”
koji se ne pojave na dve od deset predstava, oni koji ne haju za Operu,
Balet, Dramu, sem ako im neko ne kaže da uslikaju prvih 3 minuta bilo čega…..
Ko su oni da zaslužuju zvanični koktel, a NE REKLAMIRAJU I NE
PROMOVIŠU NP!!!!!!!!
Uigranost prevaziđenih najava….. Pokušaj nečega što je odavno propalo. Bacanje
trnja u oči ljudima, ali je pitanje kojim ljudima je u planu da se baca. A ima
i onih drugih, koji se zovu PUBLIKA!!!!!!!
koji ne haju za trnje, jer imaju
dovoljno i umetničke, a samim tim i lične inteligencije da prepoznaju vrstu
trnja….
Ili…. Bacači trnja kao pozorišne kamikaze.
Jedina razlika je u tome, što kamikaze
uništavaju i druge ali i
SEBE, a kod nas je samo prvi deo u igri. A to znači…. Gospoja Vujić, koja isto tako beskrupulozno
“sumira i najavljuje” nebuloze ….. ali samo u MAGLI….. i veoma neodređeno, jer i ona se zanela u
obećanjima kada je došla za Upravnicu (propalih umetničkih vozova), da će da “prečešlja” i dovede u red stanje u Pozorištu. Ništa od toga nije bilo,
kao što se vidi, veoma jasno. Ali demagogija….. Nikada nisam razmišljala o
tome, da li je to, možda, nasledno stanje ili pojava kao virus….. Jer….. ako neko (Vujić) zvanično
kaže ….
….”да ће Опера националног театра први
пут гостовати у Јужној Kореји. Начин гостовања је величанствен. Kорејска опера,
у граду Даегу, извешће Kоштану, оперу Петра Kоњовића. Наш диригент ће раније
отићи и припремити њихов Оркестар и Хор, који ће певати на српском језику. У
представи ће учестовати солисти Опере Народног позоришта, а то извођење очекује
се око 13. јуна“, најавила је Ивана Вујић.”……..
Он је казала да ће, по том моделу, у
октобру на Великој сцени бити изведена корејска опера „Бескрајна љубав“ у којој
ће учестовати Оркестар и Хор Опере Народног позоришта, те диригент и солисти
Kорејске националне опере.”…. (tesktovi su kopirani sa svim greškama)
I ??????
Demagogija. Jer… Poznato već decenijama, ista meta, ista priča, isti
scenario…. Razmena, kao, što rekoh, državna,
pod obavezno, jer je i do sada bilo na
tu temu, mi tamo, oni ovamo…. pa ko će
da veruje u nešto drugo? Ko će da zove beogradsku operu da gostuje tek tako?
Niko! Onda se ispostavi da će i oni da uzvrate u istom stilu.
A onda nam Vujić I SVI NJENI SARADNICI
saopšte imaginarne planove… Da pojasnim. NIJE gostovanje opere ako ide DEO ansambla (samo solisti i
dirigent, u slučaju opere, ili samo dva glumca, ili samo jedan baletski igrač)
već ide CEO ANSAMBL. To je gostovanje. Ove polutke, četvrtinke, osminke,… se ne računaju, iako će i one da idu o
punom državnom trošku. Dakle, NEMA
GOSTOVANJA BEGRADSKE OPERE. Samo deo razmene. Ja tebi gaće, ti meni čarape. I
od toga se pravi FARSA.
Pa zar stvarno ti polu (u svemu) misle
da mogu da zavaraju one koji vole operu, balet? Taj
sloj ljudi, ljubitelji opere i baleta, taj sloj…. veoma je, veoma intelegentan,
jer operu ne mogu prosečni, ili, ne daj Bože, oni ispod proseka da razumeju i
shvate, a tek zavole, …. a takvi nam vode
opersku kuću….. te zlo biva sve
jače. Zašto? Zato što ovi koji plasiraju te nebuloze, a da dodam još jedan
nonsense Upravnice …
„Све ово што смо данас најавили изискује
одређена финансијска средства. Ми ћемо пробати да их пронађемо.”….. ne mogu to
da prodaju kao vest, ili da ubede ljude da to
prihvate kao sigurnu stvar, jer je u pitanju samo mašta.
Pa gde postoji bilo kakva zvanična i pompezna najava,
bez unapred završenih “pokrića”, svake vrste? Kao, mi planiramo to, bla,
bla, bla…. Imamo ideje za to… bla, bla, bla… ali….. POKUŠAĆEMO DA NAĐEMO NOVAC.
Pa koga VI ?
Pa
Dokle?
Pa Kome?
I Zašto?
Mislite da nema dovoljno LJUDI? Ima,
nego vi ne poznajete takve, nisu vasa vrsta…..
Videćemo odgovore na ova četiri pitanja,
ubrzo, sigurna sam.
Upravo….. Upravo sam poželela nešto.
Upravo.
A to je
Srećna Nova Godina i da vas nekim čudom
ne vidjamo još dugo. Nove metle bolje čiste. Srećno nam!
Laura Miletić
Cero tekst
objavljen na internet magazinu:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.