100 godina uspona i padova,
od Madame Butterfly,
od Madame Butterfly,
do Madame Butterfly
Proslava 100 godina beogradske
opere??????
ili
Jeftini trikovi
ili
i mi imamo isto što ste nam večeras
predstavili….
malo gore, malo bolje….
Čemu bacanje novca?
Ili je „deal“ u pitanju?
Mrak ima svoje čari, sve se završi,
niko ne vidi….
O tom, po tom….
„Zbrda,
zdola“, eto je za časak rola,
proslavićemo sto godina, bez plana i elana, uz kumovanje operskog klana
A i
ja ću da pišem na preskok, jer je i predstava Madame Butterfly, povodom 100
godina od prve operske predstave u Narodnom pozorištu, napravljena bez bilo
kakvog reda, bar je tako delovalo, bez poštovanja KUĆE i umetnika u njoj. Kakvi
god da su, naši su. Naša je proslava. Moja, Vaša, Naša.
A vi
dovodite goste. I za proslavu stavljate operu za koju, ako nemate glasove, a
nemate…. bolje da se sakrijete. Čemu takva površna priča? Kome? Zašto?
Postoji
li IKO, kome je stalo do stvarnog, bar pristojnog, uspeha opere?
Digresija…..
Večeras,
sasvim slučajno, a možda i „namešteno preko viših sila“, ahahhaha, upoznah
ljude koji pevaju u Operi, o kojima sam pisala, a nikada se nismo, do
večeras, upoznali, a koje sam svaki put kudila i blatila…. I
? Neki, u trenu upoznavanja, meni simpatični,
jako, promenismo par rečenica, možda sam i ja njima ok, a možda nisam, nije
važno…… A neki…. ? Nikada mi neće biti u ovom opisu. Ali će doći na red,
zasluženo, samo malo kasnije.
Da se
vratim na PROSLAVU.
Koktel
na prvoj galeriji DESNO, u pauzama, za samo odabrane zvanice…. Koktel na drugoj
galeriji, nakon predstave, samo za zaposlene….
A
publika došla da proslavi 100 godina. I
dobila…. 00, konzerve i plastične flašice i šarene slamčice, ali da plati,
naravno.
KAKO
VAS NIJE SRAMOTA LJUDI KOJI DOLAZE JER VOLE OPERU????? KAKO VAS NIJE
SRAMOTA ONIH KOJI JURE DA KUPE KARTE ZA
PREMIJERE, a karata NEMA????? KAKO VAS NIJE SRAMOTA DA PRAVITE KOKTEL ZA
ZAPOSLENE, a da tu nema PUBLIKE od koje
živite, jer bi u protivnom
zaposleni strikali, kao sto strikaju,
VEĆ.
A da
krenem od početka, sad se setih.
Koktel
nije bitan, samo pokazuje stanje propasti i ludila, jer nema pravu osnovu i
ideju.
Ako
mene pitate….100 eura kratak savet.
I sad
me prijavite, što pišem cenu, ahahahhahaha.
Dakle…..
početak svečanosti kasni, kao i svuda kod nas…. jer, zaboga, mora da se dȃ na
značaju. Kakvom, kome i zašto? Većina je
samo mislila na koktel, popili piće
u pauzi i pre kraja su se razbežali
kao bubaruse, da pojasnim…..
Početak,
kao i pre 30 godina….. Govornik pričao, nije baš sve tačno izgovorio, kao da
tekst nikada pre izlaska na scenu nije video, ali, ne zamerite, žena nije
stigla da ga obuči kako se šta izgovara, a možda i ona ne zna….. već smo bili
svedoci neznanja dotične….. ipak, moj slobodan sud o tome, ali ….. sigurna sam
u ovo što pišem….
Prozivanje
zaslužnih primadona koje su pevale ovu zahtevnu ulogu (valjda je samo to bio
cilj proslave, jer su samo one pozvane na binu i da im se uruči buket
cveća??????? Za sve što su dale tokom života u Operi?????…. Sramno! A pre toga
je išao govor o osnivanju, razvoju i sadašnjem stanju opere, uz nekakve
slike na platnu… nisam skapirala..) Primadone… Gospođe….. Radmila Bakočević,
Radmila Smiljanić, Vjera Miranović Mikić, i, na kraju spiska….. Jasmina
Trumbetaš……
Teško
mi je …. ali moram da prokomentarišem.
Primadonne
i Umetnice….. SVE, sem novokomponovane direktorke opere, koja se pojavila u
vrišteće crvenim čakširama, ili pumparicama, sa cizmicama kao totica, i crvenoj
bluzi, ili šta već, nije važno…. kao ukrotiteljica mačaka u Donjem Gospiću…..
Dakle!!!!!
Koji
vam je ……. poriv?
Upravnica
je beznadežna po pitanju izgleda, ali ima neki umetnički kredibilitet, pa
sad….. ko joj oprašta izgled, JA NE!!!!!, ali
ima vrednost, priznatu u svetu…..
Jasmina…..
ma dajte….. kič priča i izgled, komšije, stranke, bla…. bla…. bla…. Za mene….. sunovrat.
Muka
mi je !!!!!
Ja
volim UMETNOST!!!!!
OPERU,
KONCERTE, DRAMU, BALET!!!!!!
Volim
školu, gde se mladi edukuju, fakultet, da se dodatno obogate…. sve što vodi
napredovanju.
A
onda….. imamo predstavu koja nam ništa ne prikazuje.
E,
sada krećem u opis ovoga ….. NIŠTA
Svi
protagonisti, SVI, sem gošće, kao pevačice… KAO…. uobičajeni….. manje više,
solidni. Gore, dole, solidni. Navikli
smo na ovakve. Dejan Maksimović večeras bolji nego inače…. nije bio u „plačnom
stanju glasa“…… več veoma jasan, energičan…. direktan. I, zato, DOBAR.
Ostali
baš ok…. čitate dobro, OK.
A
gošća???? Kikuko Tešima.
Jedan
glasovno neuravnotežen sopran koji je nekada neuk, neusklađen i FALSCH do bola,
ali pevačko neznanje pokriva nekakvom
glumom….
Sve u
svemu, da ne ulazim u detlalje, jer su iscrpni…. JEDNA PEVAČICA IZGUBLJENA U
TRENDU.
Koliko
ima godina, šta je bila, gde je
pevala… ne zanima me.
Imali
smo je kao gošću…. utisak….. NIŠTA. ZABORAVIH JE.
A
imali smo i gosta dirigenta (Andrian Morar). Nepotrebno, uz ovakvog solistu. A
dirigent sjajan. Pokrenuo orkestar koliko god je mogao, koliko su oni hteli, a
jesu. Odličan zvuk, divna i dirljiva dinamika, jednom rečju…. BRAVO za Adriana
Morara.
I
tako, slavimo uz goste, jer naše nemamo ??? Moramo (opera) da se pokažemo NEKOME…. Sponzorima,
npr. Ili uticajnim ljudima…. Ali slabašan beše prikaz. Pored nas je, slučajno, za vreme prvog čina,
sedela trenutno najvažnija ličnost u BO, miljenica direktorke, Jasminino SVE, miljenica i mnogih koji nemaju svoj identitet, pa su se tu pronašli….. Ako već ne znate njeno u svetu
slavno ime, neće vam pomoći da ga ovde napišem i deset puta. Devojka koja KAO peva i ima ovacije po svetu
(verovaću samo kada budem čula i videla njene snimke), ovacije se
svuda režiraju,… a nevaspitana, sve vreme prvog čina, tipka mobilni telefon
koji svetli u mraku, uporno tipka i ne odustaje…. valjda čeka da joj jave, da
su potpisane diplome kojima se nada i za koje se dobro pobrinula da se preko
noći ostvare….. a meni je smetala, jer sam ja došla da nešto čujem…. a ne da me
remete neotesani „umetnici“…. I ne samo ona, smetaju mi svi ovisnici o
tehnologiji koji ne mogu da istrpe sat vremena bez svetlosti malenog ekrana.
Kada će to da se reši, da se ukinu mreže u sali, kao sto je nekada bilo u
Kolarčevoj Zadužbini… pitaćemo dve mapetovke. Aplaudirale na kraju kao
sumanute… dirnute „uspehom“ predstave, a naročito detencetom koje se našlo na
sceni, preslatko, ali totalno neumesno, maleno je, spava mu se, čačka nos, grli
„majku“, maše publici, trčkara, zapitkuje….. pravo dete. A publika zaboravi na
sve, i razdragano tapše detetu. Kakva predstava. Eh, ima dece i u drugim
operama, ali se ne pojavljuju na kraju, uz soliste. Ili se pojave, i odu. Deca
su samo „dekor“ u predstavama. A jeftinoća i površnost su kod nas uvek bili na prvom mestu. Tako se dobijaju aplauzi za NIŠTA.
Proslavismo
100 godina ovako. Kako? Onako.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.