03. 07. 2017.

I ovde deka.....Nevena Živković, Milijana Nikolić, Gabriela Ubavić, Nevena Matić, Ljubica Vraneš, Dragutin Matić, Dragoljub Bajiić, Vojkan Borisavljević, Dom Vojske, Beograd 02.07.2017.












02.07.2017.


I... ZA KRAJ PISANJA U OVOJ SEZONI...
„DA KAŽEM“.......
PROFESIONALIZAM....ŠTA TO BEŠE ????


Pitam se, pitam se, pitam i druge..... pitam!!!!!!
Zna li iko išta o babi Jovane Š.?
Ja ne znam, ali sam večeras, sasvim slučajno, saznala o dedi Nevene Živković, koji je bio jedan od 1300 kaplara!!!!!
Tesna veza sa koncertom iz ciklusa:
„Odabrali smo za vas“
Muzika-Moj Put
Povodom 20 godina umetničkog rada pijanistkinje Nevene Živković,
a u organizaciji Ministarstva Odbrane Republike Srbije i  Umetničkog Ansambla MO „Stanislav Binički“

Tesna veza, ali samo za NJU.... Nama, publici koja nije rod ni sa kim od opisanih, nešto beše otužno i sladunjavo, ala Nole i deka. Ipak je ovo bio KONCERT, ne privatna proslava (a zapravo je BAŠ TO BILO U PITANJU), samo je namernom greškom smešteno  u ovaj prostor i još objavljeno.....ULAZ SLOBODAN.
Dakle, nije bila proslava zatvorenog tipa, pa da se ljube deka i strika, bata i tata..... komša i kuma......
Profesionalizam, na JAVNOM MESTU I POD OVIM NAZIVOM. A kod kuće.....i bez gaća... kako ko hoće.
I ne bih sve ovo pisala, da je, a za malo, bilo sjajno. Za malo. Uvek to MALO kod nas. Šteta, jer se gubi ona završna nit pravog i kvalitetnog. A moglo je da bude. Ali NIJE! Iako je opšti utisak, naravno moj, lični, dobar, vedar, radostan. Bogu Hvala.
Gosti....SVI... na veoma visokom nivou, pevačkom, glumačkom, vizuelno-estetskom, emotivno-ljudskom. Ne bih ulazila u analizu ko, kako, zasto.... rekoh, SVI su bili  maximalno kvalitetni.
Milijana  Nikolić, Gabriela Ubavić, Nevena Matić, Ljubica Vraneš, Dragutin Matić, Dragoljub Bajić......
Svi su bili Sjajni. Koliko li sam puta  u toku sat vremena, a za vreme kratkih pauzica (smena pevača, ili, grozna sam,  govornički momenti previše, nepotrebno i trapavo  korišćeni  od strane  slavljenice, za vreme i u toku koncerta),  pomislila kako bismo svi uživali da su  svi ti glasovi  NAŠI ZAUVEK.   
Primesa uvek ima..... svuda i u količini u kojoj dozvolite da se  pojave.....
Tango..... ja ga, lično, ne volim nikako... objašnjenje je predugo za ovo, ali, dozvolite da imam svoje mišljenje , a i  ukus..... a kada mi na TO dođu "deca"...... Nedostaje mi lavor.....Grubo, ali sasvim razložno i znalački potkovano........... Gde ste videli da DECA igraju tango?  Idemo dalje, jer na ovo nemam nikakav dodatni komentar....
Ne bih ni bila na koncertu, ali,  samo zahvaljujući intuiciji kojoj sam odana do kraja, ostah danas u Bg-u, jer sam  žarko želela da čujem  Divu Milijanu Nikolić. I da je vidim. I  da se upoznamo. I beše sve to. Prekrasno. Glamurozno. Iskreno. A sasvim obično i opušteno. To su prave Dive. Takve.
I još jedno otkriće, pevačko, vizuelno, profesionalno..... Gabriela Ubavić.... Iskreno, i sada , dok pišem, NE ZNAM NIŠTA O NJOJ....... ali.....Gabriela peva odlično...... Gde je, gde peva.... a kod nas, makar kao gost? Pitam Janka  Sinadinovića, koji je, iako je V.D. Direktor Beogradske Opere, došao na jubilej koleginice, ali je  sve vreme tokom  koncerta stajao blizu prozora.... a mogao je da sedi, zarad statusa i kulture..... te mi se pojavi misao...... digresija..... kakav gazda, takvi podanici...... neko stoji, neko sedi, neko ume, neko ne.....
I zato mi je i žao što je izostala ona najvažnija zavšna NOTA kvaliteta, ukusa i dostojanstva. Iako je sve bilo veoma emotivno, dirljivo i puno pozitivnog naboja i energije, neki DETALJI su bili nedopustivi.
Orkestar...... ozvučen, prezvučan! Užas. Nismo mogli da čujemo raskoš i lepotu glasova i numera ovih divnih pevača. Džabe mikrofon, kada je orkestar bio ozvučen da se čuje na Jupiteru. Vojkan Borisavljević, već prilično  star, a samim tim usporen, utihnut i umrtvljen, nije imao osećaj da su mu orkestraši  gromoglasni kao na vojnom maršu u Moskvi. Ipak je to VOJSKA. Mora da se čuje. Da grmi. I da pokrije sve oko sebe. Greota.  Ali.....
Posebno uživanje je bilo, bar za mene, slušati grupu Alogia. Ko voli..... oni su pod obavezno! Profesionalni, bravurozni. Nikolin glas te vodi do tačke smrzavanja, gitara još i dalje.....
a    posle toga  je sve jedno gde si...... Momci.... BRAVOOOOOOO!  Možda ja tek sada upoznajem  njih, a oni šibaju odavno, ipak, srećna sam. Kao da sam bila na njihovom koncertu. A bila sam..... ah da..... na proslavi. I nakon tog  ubitačno-energičnog naboja, sledi završna tačka..... Grigov koncert  za klavir i orkestar (ali ozvučen) u a molu, I stav. Joooooooooj....... otišla sam. Bezobrazno. Iskreno. Napadno.
Nisam mogla da povežem, iako je Nevena  na tome insistiirala, tu energiju hevi metala  i Griga. Nikako.  Šta bi bilo, da je bilo..... neću...... Nije  u mom, a ovotrenutnom,  domenu pisanja. A zapažanja su dobronamerna. Veoma osećajna. Ali ne i kičasta.
Deka kod bake, a koncert za PUBLIKU......
I ne rekoh glavno..... Nevenu nisam doživela  ni kao pijanistu ni kao korepetitora..... Zašto? Jer nam se nije tako predstavila...... Pardon, izuzimam Grigov koncet, koji je, PO MENI, trebalo da bude na početku, kao PREDSTAVLJANJE JUBILEJA PIJANISTE.... a posle toga, ovo šareno muziciranje, lepo, neobično......
Pošto se to nije dogodilo, Nevena je meni, u kratkom sećanju, ostala kao voditelj programa nekog dešavanja. A moglo je da bude bas dobro. Ali .....
Idemo na odmor.....VI, MI, SVI.
Zaslužili smo......


Čitajte me od oktobra......L.



O itoj temi, ali iz malo drugačije gula:





Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.