16. 05. 2019.

Doniceti, Lučija od Lamermura, Snežana Savičić Sekulić, sopran, Dragutin Matić, Dejan Maksimović, Darko Đorđević, Nenad Jakovljević, Ljubica Vraneš, Igor Matvejev, Zorica Mitev Vojnović, 15.05.2019.


















Lucia di METLA,
ili
METLA di Jasmina,
ili
Ko to tamo iza scene viče,
ili
Što sam ja morala sve da vidim,  
ili
Dokle nam prodajete vaše propuste i  gluposti, umesto opere, BRE???????


 Razmišljam nešto, šarene mi misli, dok čekam da „krene“ ludilo od Lucie.... Finale.... niti je bilo ludilo, daleko od toga, niti su mi se misli pomerile sa početka pisanja..... A razmišljala sam o nekim normalnim, ali nemogićim stvarima. Recimo..... sređuje se ceo Trg, samim tim i ulica iz koje ulazimo u Operu. Možda, možda..... kada sve bude gotovo i uglancano, možda će se neko (DIREKTOR i UPRAVNIK) setiti da se pozabave malo publikom od koje (ne)žive. Boli ih. Šta, nije bitno, ali deluje da ih boli „ona stvar“. Koja? Kako za koga, svako ima odgovor. I mene boli „ta stvar“..... NEBRIGA. O svemu.
O , koliko li sam puta napisala, i evo, opet ću, o zvučnicima na vrh bine, iz kojih izleće sve i svašta, ali, TA KOLIČINA ZALEPLJENE MASNOĆE I PRAŠINE..... NEDOPUSTIVO!!!!!! A ljudi fotografišu, stranci se ježe, odlaze..... a prašina postojana. Hajde, da razumem (ovo je, ipak Balkan i velika količina primitivizma) da je prethodni V.D. Opere bio muško, ali sada..... Žena na čelu jedne kuće, operske, a dozvoljava da joj kuća bude prljava. Ili ne vidi, pošto uđe na predstavu  kao slepi miš, ušunja se u ložu, i odmah ispari iz nje, kada se završi čin, ili predstava, te nema uvid u STANJE GORE.
Gospoja..... žena li ste, šta li ste,  imate kuću, čistite li je ikada? I ovo je Vaša kuća..... Ili je, očito,   ne doživljavate tako? I gde ste VI večeras?????? Ili neko ko Vas zamenjuje? Kako ćete znati kakva je bila predstava? Od prepričavanja raznih, pa ko Vam je drag, tako ćete prihvatiti opis? Pa ne ide to tako, Gospoja.....
Vraćam se na publiku (od koje NE ŽIVITE), zato ovako sve izgleda..... sramno, smešnooo, jadno. Publika dolazi kao da je pošla na pijacu. Ko je kriv? VI. NARODNO PPOZORIŠTE, OPERA, BALET.
Ja neću da vas učim kako se postiže da se publika obrazuje u tri koraka. Pitajte Filharmoniju kako su naučili publiku da ne kasni, da stigne na vreme. Garderoba nije uspela, jer direktor ima promaju u glavi, i meša orkestar klasične muzike sa putujućim cirkusom.... ali to je njihov problem.  Vaš veliki  problem je u NEDOSTATKU ČAROLIJE.
Kako da ubedite bilo koga u publici da je TOSKA primadonna, da je Lucia poludela, da je Aida robinja, ako vam protagonisti, namerno sam opisala ženske uloge,  kače slike sa letovanja u bikiniju, iz restorana gde krkaju mesište, gde loču razna pića, gde se kreću, slikaju se sa šminkerima, konobarima, taxistima, u gaćama, sa jelkom i jajima...... Heeeeeeej...... ??????????
I tako...... čarolije odavno nema. Mi se sećamo Vlatke Oršanić, kao Lucie. I tu je kraj. Večerašnja Lucia (S.S.S.) je bila neznatno bolja nego prošli put, ali je sve to jako bedno i amaterski odrađeno, a i dalje  stoji veliki znak upozorenja što se tiče intonacije. Pitajte muzičare, pitajte kolege, pitajte publiku..... Ostali deo izvođača je bio.... bolji..... od prošlog goreg izdanja. I to nam je uteha. Biti bolji od goreg. Hvala.
Ipak, moram da napišem još nešto, jer sam to tako i doživela. Nešto je bilo nedopustivo, a doprlo iz orkestra. Na kraju I čina, orkestar divlja bez kontrole, ili bez čvrste ruke dirigenta i zbunjuje  baritona u svojoj ulozi..... avaj, to nije bilo samo tada, već tokom cele predstave su se dešavali slični propusti..... ko je kriv? I čemu probe, ako ih ima, a da se dešavaju ovakve stvari. NEDOPUSTIVE. Avaj, Yasmin se nije pojavila da to vidi, ili, ako ne ume da oceni i primeti, bar da bude tu. Da joj MI, omraženi spisatelji blogova, pojasnimo, kad već ne zna sama da primeti. A i da spremno i veoma raspooloženo saslušamo bilo koji demanti.... ali, ..... ništa od toga.... ni NJE ni NJU, ni NJA, ni BLA......
Idemo dalje.....
Večeras, moj utisak, za one koji se bune kako pišem, a, zapravo po njima,  ne znam šta se dešava...... NE ŽELIM DA ZNAM i NE ZNAM, jer pišem kao publika!!!!!! Dakle, večeras je Dejan Maksimović bio u formi, skoro do pred kraj, tada je popustio, jer nema tehniku da izdrži do kraja. Dao se ceo, ali nije stvar da se izrabiš do koske, već da budeš školovan i uigran da izdržiš jednu CELU predstavu. Ovo nije „dajem se, pa šta bude“, ovo je OPERA, u kojoj pevaju (trebalo bi) školovani i osposobljeni pevači. E sad.... ko je gde.... čujemo. Svakako, jedna od boljih Dejanovih uloga.
Dragutin Matić.  Nezaposlen i dalje. Pevač. Bariton. Školovan. Ubedljiv. Prepoznatljiv (za one koji išta znaju o operi) po frazama, dahu, toplini glasa gde treba i osornosti gde treba. Kompletan, pevački, glumački. Nema posao. Gde će vam duša, moral i profesionalnost?????? Dakle, sjajan, a sporedan (kod vas u papirima)..... Srećom, ne peva papir, već Dragutin. Da, hvalim ga, jer je zasluženo, kao što sam i SSS pohvalila da je bolja od prošlog puta..... Šta nije jasno?
Jakovljević kao sveštenik..... samo da se prekrstim. PREKRSTIM!!!!! Gde ste IKADA  čuli i videli, makar i u operi, da se sveštenik DERE? Da skače po stolu? Samo ovde, samo kod Jasmine, koja to nije uočila.....
Lord? Darko Đorđević..... ahahaaha... Ma dajte..... NULA. 00. Cirkus, ali ne ovde....
Normano.... Igor Matvejev.... penzos.... nemate drugog? Roknite se.
Alisa? Ljubica Vraneš.... Karmen, La Cenerentola, Eboli?    Hit. Mislim da ste bolesni, VI KOJI DAJETE OVAKVE PODELE... Malo sam zvezda, malo sam sobarica..... ????????  A da posetite čika Lazu? On je veoma simpa, a i razumeće vas......
I tako.....
Beše i nepredviđeni momenat, krivicom KO ZNA KOGA...... Na samom kraju jedne slike, poče zavesa da se spušta, ali  pošto čekrk ne radi, a i škripi u svom neradu, u tom metežu zvuka i padanja zavese, izleteše na scenu dve žene u keceljama i sa Džogerima kojima su krenule da brišu „latice ruža“ i..... hop.... urlik „vraćaj se“ prekide čaroliju metle u sred kraja  čina.
ČUJTE, i DOĐITE..... SAMO U VAŠEM GRADU: CIRKUS ZVANI LUCIA .... SAMO DANAS, SAMO ZA VAS..... METLA JE VAŠA, ostalo nije bitno. 
A Yasmin odsustvuje. Nedopustivo.
Sledi...... za upravu, ako uopšte reaguju na ove  članke, a reaguju, koliko vidim, mada dosta traljavo, valjda ih sramota da priznaju koliko sam u pravu...... elem....
Imate jako dobre pevače, a nezaposlene, imate loše a nadobudne i neuništive, imate  šaptače koji se čuju do treće galerije, jer, zaboga, Nenad Jakovljević nije naučio ulogu..... pa se šaptač dere, i mi svi čujemo i razaznajemo reči..... ahahahaha..... a on.... kad čuje, EUREKA..... imate najpoznatije duete koji nemaju aplauz.... imate brata i sestru u nejasnom odnosu????? Pa šta još treba da se desi, da se osvestite...... Ili ste zaslepljeni novom premijerom, ako će  uopšte da se desi, a bolje da se ne desi, Koštanom? Pa koga to zanima? To je propast u najavi, a  sa sigurnošću tvrdnje. Publika voli Travijatu, Aidu, Boeme, Tosku, Normu (koja je propala)..... Na Koštanu ćete dovoditi đake, dok ne propadne predstava kao Norma..... I???? Kakvi su vam potezi?  Skandalozni. Kao i sve oko vas. Toaleti, piće u prizemlju (limenke i slamčice kao da smo na izletu)..... Neosvetljeni „tuneli“ prema ložama na drugoj galeriji, (na prvoj svetli,) ovde je već publika za otpad, po vama, pa joj ne treba ni svetlo, ni ništa..... Pa i ne treba joj ništa, jer  ne dajete ništa...... Opera? Ova? Uprava, Upravni Odbor..... (koja reč-odbor?????) Ahahahha...... Srećom, bliži se kraj sezone..... možda, kada se odmorite i udaljite totalno.... možda vam sine i zasjaji  da i niste za taj posao, pa nam dođu neki, pravi.... Ili ja samo maštam?..... Bar mi je lepo, imam svetlo u vasem tunelu.... moje, lično, uvek sjajno i postojano..... Blago vama samnom i teško meni sa vama..... Pa ko uspe..... Ja se nadam....JA !


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.