23. 04. 2017.

Mrtva trka, Đuzepe Verdi, Travijata, Maria Cvetkova Madžarova, Dejan Maksimović, Ljubodrag Begović, Tamara Nikezić, Najden Todorov,...






















Mrtva trka,
ko je veći diletant,
ili dokle će da nam prodaju pakete iz Kine, Bugarske, Australije, ....????


Još se nisam oporavila od ataka i bataka takozvanog soprana Ekaterine Klementijeve, kad me snađe skoro ista  priča.
Travijata, .. večeras, .. smaračina u tri čina.
I čin..... Uvertira mlaka, najavljeni gost dirigent veseo.... ima vremena da se pokaže, bar kod mnogih. Kod mene je situacija  sasvim jasna... posle nekoliko taktova, znam šta me čeka.... uvek, pa i večeras. Elem, nakon čuvene „Vinske pesme“ koja je bila veoma bleda,  dolazi zahtevna sopranska arija „Follie, follie“..... Koliko je zahtevna za soprana, toliko je  bila  zahtevna i za večerašnje slušaoce. Zašto? Jer smo  dobili  „kopiju“ nesrećne ruskinje...... na istim mestima, ...  isti bezobrazluk. Jedina razlika je u boji glasa..... Ekaterina je imala divnu boju glasa, Maria Cvetkova, gošća iz Bugarske (na yutube ćete je uzalud traziti, kao i Katerinu, Anastasiju... i još mnoge nama podmetnute..... ali je to manir uprave, da nam dovodi anonimuse koji postoje ko zna gde i pod kakvim imenima i objašnjenjima, ali to je posebna tema), dakle Maria ima jedan odvratno limeni, direktan, povemeno prodoran, povremeno falš glas. Violeta Valeri je kurtizana, a ne alkoholičarka. Malo, malo, pa se gošća hvata za flašu. Eh, šta reći.. O pevanju..... kao da smo na skijanju.  Malo gore, malo dole, krene forte, padne u piano, krene piano, vrisne forte..... malo peva, a malo priča, kao glumi,.... bez logike, muzičkog opravdanja, baš kako joj se ćefne. A meni se ćefnulo da to i prokomentarišem.  
II čin.... I deo.... “Orlovača.“ Beskrajno spora tempa, totalno mrtvilo u svakom smislu, Violeta Valeri previše glumi i tako pokušava da prikrije svoj dilentatizam. Siroti otac Žermon (Ljubodrag Begović) u sivom odelu i isto tako sivog pevanja, je bio prilično neubedljiv, dosadan, kao đak koji je sve naučio i deklamuje od početka do kraja. Obzirom da  nismo imali debi nekog početnika, već čoveka u godinama, nameće mi se pitanje: Da li je dovoljno pevati u operi trideset godina male uloge, i iz takvih (glasnik u Aidi, Spoleta u Toski, Šonar u Boemima....)  HOP, uskočiti u jednu od kompleksnijih baritonskih rola?  Mislim da je ovaj debi bio totalni promašaj. MISLIM.... MOJE MIŠLJENJE..... Da pojasnim. A da li se dirigent Najden Todorov uspavao, ili  je i njega atmosfera sa scene ophrvala, tek, bilo je DOSADNO DO BOLA.
II deo..... Odjednom, ničim izazvani..... Buđenjeeeee..... Pojavi se neka energija, napuni se  scena, Najden se opasuljio, limeni duvači udariše kao vatrogasci, uleteše malobrojni baletski igrači, nastupi drama, haos. U svakom slučaju bolje nego na početku ovog čina.
III  čin... Ipak pogreb. Tako kaze libreto. To smo i dobili. Dokusurio nas je doktor Grenvil. Kao i uvek. On zakrklja, Violeta izdahnu, Anina šmrcnu, Žorž se pokaja, Alfred pade u očaj.
A  padoh i  ja. Opet.
Ali...... to ne beše kraj. Počeše aplauzi, zvizduci, ovacije...... Da pojasnim, nije to bilo zbog kvaliteta, neeeeee...... inicijatori su bila DECA dovedena iz Kragujevca, sve vreme predstave nesnosna, neumesna, glasna,... ali nisu kriva. Kriva je Olivera, kvočka koja ih je dovela i koja je sve vreme dremala u jednoj loži, a decu smo smirivali mi, (publika), razvodnice i obezbeđenje. Mala digresija, neophodna...... Molim upravu da dekretom reši da ovakva, ili neka druga deca (osnovna škola) ne mogu da sede  u parteru, ili na I i II galeriji i prave haos, jer im NIKO nije objasnio gde dolaze, šta slušaju i kako da se ponašaju, dok oni koji vole operu ne mogu da je slušaju. TREĆA galerija je sasvim pristojna za sve na ovu temu spomenute. Zbog  njih je nekoliko stranaca, Japanaca, potom nekoliko stranaca Nemaca i nekoliko stranaca Engleza napustilo predstaavu, vidno ljuti. Pišem, tek da  se i taj podatak sazna. E sad, da li su otišli samo zbog toga, neka ostane pitanje.......
Ja  nastavljam.......
Flora Bervoa, Tamara Nikezic...... Lepa, graciozna, sve sigurnija i bolja u svojim nastupima. Iako se povremeno oseti lagana nervoza i nestrpljenje u pulsaciji, svakako se čuje veliki pomak. Tamara samo napred, uvek se čuje kada neko radi na sebi.
I za kraj...... po meni, zapravo, večerašnja Travijata je bila u znaku Dejana Maksimovića. Siguran, poletan, energičan, odličan. U svakom pogledu. Bilo je veliko zadovoljstvo slušati  ga večeras u ulozi koju je doneo  do svog maximuma. Lepe fraze, odličan dah, nijanse od vedrog, preko besnog, do očajnog lika. Bravo Dejane, Bravo !

I eto, prođe još jedna predstava sa usponima i padovima, ali..... čekamo sledeće..... nadamo se bolje. Sa boljim, zapravo pravim  gostima. Možda nam se posreći. Ja verujem u to. A vi? 



O potpuno  istoj temi,
ali iz malo drugačijeg ugla:





.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.