BEZ UPEČATLJIVE IMPRESIJE
Verdijev Otello
10. 05. 2017.
Tužno je kada od cele opere, slušane pre izvesnog
vremena, ali ne tako davno da se ne bih sećala, ostane u mislima samo
scena poslednjeg čina sa neosnovano
nemaštovitim i predugim istovetnim pokretima premeštanja posteljine sa jednog kraja kreveta na drugi ???????
Ima li ovo nekog značaja? Ima ! NE SEĆAM SE
OPERE.
Večeras..... skoro isto. SKORO, jer je samo Jago, Dragutin
Matić, bio impresivan, upečatljiv, pevački i glumački jako, jako, jako dobar,
odličan, kakav je uglavnom. Večeras, po meni, najbolji. Bravo Jago! Bravo
Dragutine !
Gošca Sanja Petrović, neguje imidž plavokose,
krupnooke uplašene „crvenkapice“ (bez kapice, naravno), ali joj to nije dobar put, jer ako se usudila da
peva Desdemonu, AVAJ, SANJA...... sa tom ulogom se niko ne igra. Nije to bilo
tako loše, da bih pisala „opelo“ za njen nastup, ali, ako bi se izolovala 3-4 godine
uz DOBROG EVROPSKOG PROFESORA i mukotrpno radila na popravkama i
prepravkama nedostataka koji su jako
„čujni“, (a i pomoć logopeda ne bi bila na odmet, da se otkloni to šuštanje u
izgovoru) možda bi se taj dramski sopran u povoju i blagim naznakama i razvio,
ovako...... prilično diletantsko pevanje..... A materijal za obradu postoji.
No, publika nije na izdržavanju kazne, da bi morala da sluša SVE ŠTO JOJ UPRAVA
SERVIRA, POD OBJAŠNJENJIM: MLADI, NEAFIRMISANI, DEBITANTI.... a Uprava – DILETANTI.
Ili, ponoviću, BEZOBRAZNI. Jer ni večeras, kao ni prošlog puta kada je SANJA
gostovala kao ANASTASIJA HOLC, NIGDE !!!!!
NIGDE !!!!! NIGDE !!!!! nije NISTA pisalo o njoj. Ljudi, je li to moguće??????
Jeste, kao što se vidi. Zato ću ja da napišem
par reči o mladoj, haotičnoj pevačici, da se bar nešto zna.
Sanja Petrović, pevačica i sviračica, model i
udavača.
Svoj, ne tako loš glas, je poverila gospođi Jasni
Šajnović, najvećem diletantu koji je sa svih naših podijuma proterana i ismejana . Ali, svako
bira po svom, ili tuđem ukusu ili preporukama. Sanja svira i klavir, a pojavljuje se i kao model za venčanice
Filomena. Kažem - HAOS. Idite na yuotube.... naći ćete SVAŠTA. Od mene, vama i
njoj, dovoljno.
Otelo, večeras Dušan Plazinić, nećete verovati, ali pokušajte. Bio je mnogo
bolji nego što je uobičajeno. Iako je u
satenskom ogrtaču više ličio na kineskog mandarina, nego na Otela (nije ni
crnac, a ni kinez), ipak na samom kraju opere, ... skoro mi je izmamio suze (da
li radosnice zbog završetka opere, ili zbog veoma dirljivo odglumljene završne
scene.... neka ostane mala tajna),
dakle, večeras mnogo bolji nego do sada.
Nada se ipak pojavila. Da li zbog Sanje, li zbog mene..... rebus !
O ostalim pevačima..... nemam želju da potrošim ni jednu reč. Znate zašto? Zato
što je u SVIM operskim, baletskim,
dramskim ili koncertnim delima najveća pažnja data GLAVNIM PROTAGONISTIMA.
MELODIJI. Tako su pisana dela. Najlepše
arije, najveći dramski monolozi, ili dijalozi, bravurozni koncerti za klavir, violinu, ili violončelo. Sigurno ne jurim da bih
čula druge violine u klavirskom koncertu.....
Ja operu slušam zbog Amneris, Aide, Toske, Kalafa, Rigoleta..... svakako
ne srljam da čujem Floru, Anđelotija, ili Silvana..... niti čeznem za
kontrabasima, večerašnjim, jedan falš, drugi
nije. Ko li je? Možda viole?
Gost dirigent, Adrian Morar..... rekoh za njega i
prošli put.... ne mora da dolazi. Orkestar mu se raspadao, hor je bio postojano
užasan (piše: hor spremila Ana Zorana Brajovic! Možda je spremila svoju kuću, ali hor nije.)
Cela predstava je bila u neskladu između solista, hora i orkestra.
Dakle, predpostavljajući bar delimično šta me
čeka, konačno sam uradila nešto što sam
sebi dugo obećavala. Pronašla sam amajliju koja će me štititi od ovakvih i
sličnih predstava. PLJOSKA. Puna ili prazna.... štiti me. A
čelnici neka razmisle zašto publika na svakoj pauzi i na svakoj
predstavi pita momka i devojku koji prodaju pića, IMA LI ALKOHOLA? Možda većini treba da prežive do kraja?
Laku noć !
O istoj temi, ali iz malo
drugačijeg ugla:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.