Jooooooj, ooooooooj, hajmo u boj
Tatjana
i Olga,
Dve
sestrice slatke,
Na
operskoj sceni,
Gaču
kao patke.
A moćna
dva lika,
Onjegin
i Lenski,
Kroz
pero Čajkovskog,
Postaše
bezvremenski.
Ostala
plejada
Nezahvalnih
rola,
Pošto nisu vrhunske
Ubiše
do bola.
Ipak
je sve lakše
Kad
nam balet kroči
Izmučenoj
duši
Zamazuju
oči.
I tako
uvek biva
Kad se
nadam sreći
Šta o
svemu pisati,
a
istinu ne reći.
Ruska beskrajna depresija. Nemam elana i motiva
da slušam i gledam ovu operu na ovaj način. Nije sve to uopšte bilo loše, ali
sam ja prezasićena predstavama koje, u većini slučajeva, na kraju
budu „nije loše“. Pitam se kako
je došlo do ideje da se uopšte postavi ova opera? Ako nam orkestar ima maleni
gudački sastav, ako nam dolaze dirigenti koji ne mogu ni mnogo jednostavnije
opere da odmašu, a ne umeju da izbalansiraju odnos orkestra i pevača, ako su nam glasovi
neprodorni i slabašni, ako nam je scena skučena..... ako, ako, ako...... čemu
megalomanski zahvat zvani Onjegin? Za Onjegina je potreban OGROMAN ansambl,
velika bina, gromoglasni pevači, veliki hor, veliki baletski ansambl.... kristalni
lusteri, svila i pliš, a ne bela najlon kesa na kojoj mučeni Lenski skonča.
Ali..... šta je, tu je. A sjajno nije. Mene
večeras nisu mučili pevači. Neki dobri, neki
manje dobri, uglavnom bledi i neubedljivi. Zapravo celokupna predstava
kao mapa nekakvog slikara, gde mi dobismo kopiju 100/100.
Mene je mučio metež i haos na sceni, sem u prvom
činu, gde smo dobili viseće ogolelo drveće i neprirodno zeleni pod (travu) ili
nešto slično tome, nisam razumela. Metež u drugom činu. Na sceni svi solisti, hor
i haotični balet. A prostor.... nema ga. 16 baletskih igrača, tj., 8
parova..... Jedan baletski igrač kasni, drugi se vrti kao vetrenjača, treći se
skupio kao miš, svako se koprca kako zna
i ume, nigde sklada ni u čemu. Neke balerine mršave, dve upečatljivo debele,
kostimi prepuni neukusa (kombinacija
muških crnih pantalona i teget bluzona?????) haljine, ili braon ( pored teget i
crnog, ubitačna kombinacija) ili prašnjavo sive, odrpane i neugledne.... na
balu? U carskoj Rusiji? Neće me niko
ubediti da je tako nekada bilo. Niti da se nema para. Ni da su kostimi stari. Niti
da je opradano da Lenski nosi kostim dva broja veći. A šta rade krojači? Ima li
ih u operi? Ah da, nemaju sredstva ni za konac, pa kako da rade? I tako u
nedogled....
A publika aplaudira. Svima, jer ne pravi razliku.
Nakon Olgine arije tajac, ali začu se spasonosno TAP... zna se odakle i tome se
pridruži još par dlanova... Posle arije Lenskog, ovacije....? Tatjana korektna,
Onjegin doziran u nemarnom stavu do pred kraj, kada se, konačno i pokrenuo
malo. I povici BRAVO. Udeliše nam mrvice. Ali su previše sitne, kao fine
prezle. A mi hocemo „panem et circenses”.... pevanje, ovakvo, ako baš mora.
I tako, sta reći
Sem da sam u strahu
Jer baš grozno pišem
o pevačkom fahu.
O istoj temi, ali iz drugog ugla:
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.