KRALJICA
MARGO,
ili
LONAC
“BREGOVICA PAPAZJANIJE I PSIHODELIJE “
 Za Bregovića znamo da je plagijator, ali sam
večeras kroz  muziku za balet “Kraljica
Margo” dobila  saznanje da je i  gladijator 
i manipulator. Možda se to već sve zna…. ja to tek  sada, u ovoj meri primećujem. Sve one
osobensoti i prepoznatljivosti dragog nam Brege, totalno izostaše u pokušaju da
pile ima sise, ili da žaba bude konj.  Magarci
su bili u publici. 
Početak
baleta…. četiri užasne “pevačice”: Dragana Tomić Roksandić, Zorana Kalapiš,
Suzana Todorović i Maja Pajevic…… sramno je da prođu pored Opere, a ne da se
nađu na sceni, dobivši nekakav angažman za ovu predstavu, dok mnogo bolje i
kvalitetnije pevačice ne mogu  ni da se
približe istoj sceni, ali ove četiri “jahačice po mozgu i ušima publike”
hrabro  i najstrašnije falširaju i
drhtulje svojim glasićima, dijametralno daleko od tonaliteta, ritma i
intonacije. SRAMOTA. 
Ipak,
ovo je balet, ili samo pokušaj baleta. Sadržaj nisam razumela, jer   naziv
baleta i sam balet…. mislim da su u konfuziji. Bar što se mene tiče.  Bregović je od korala, preko  angažovanja ansambla “Renesans”, od motiva iz
“Posvećenje Proleća” Stravinskog, do imitacije ritma i  rasta ekstaze iz Ravelovog “Bolera”, od zurle
i frule “izvorno poteklih  sa francuskog
dvora”, preko solo violončela,  od
omiljenih mu limenih duvača, do haosa i morbidnosti muzike za klasičan orkestar
i “kompozitorski “ više angažovane gudače, od buzukija do  sirtakija…. uz konstantno nepovezano menjanje
muzičke i
dramske logike,
pokazao jedno veliko muzičko NIŠTA. 
Nismo od njega, bar što se tiče baleta,  ni očekivali bolje, jer je on, ipak, samo
veliki, ali  sposoban estradno-paradni
šarlatan. Tužno je što se TO prodaje  za
ODLIČNU BALETSKU PREDSTAVU. 
A
baletski igrači su, sem par njih, bili uobičajeno loši. Prirediše nam neopisiv
metež i  nered  na sceni, tako raštimovani u zajedničkim
delovima, neusklađeni i haotični (ali ne po koreografiji, već po ne uvežbanosti).
Oni koji  su uvek dobri (Dejan Kolarov,
Mila Dragičević, Tejlor Klou, Milan Rus) nekako su, bar kod mene, na žalost,
ostali u senci ovog  muzičko – histerično
- neuravnoteženog ludila. 
Scena
je imala  prilično oskudan izgled, što
zbog hora koji je, valjda trebalo da izgleda kao hor u crkvi, ili zbog zamisli
režisera, motali su se nekakvi konopci, plastificirana mumija (ne znam  sta je to predstavljalo), uobičajene
poluzavese i simbolične (iako  nisam
razumela tu simboliku) trake, preovladavale su izljuštene daske koje život
znače. A kostimi…. Manje - više neodređeni i neupečatlljivi, mogli  bi da posluže i u drugim predstavama, dakle
bez osobenosti i pečata koji bi dali  baš
ovoj predstavi.  Orkestar uz Vesnu Šouc,
a uz ovu muziku…. prošao nezapaženo. 
Sve
u svemu, Bogu Hvala, razreših dilemu i 
viševremenesku žal za odlaskom na ovu predstavu…… NIKADA VIŠE.
Hvala  na ovom baletu, idem da popijem
KAFETIN. To je krajnji doživljaj. 

Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.