Rigoletto... ma non maledetto
UMETNICI, HVALA !!!!!!
Doživeh i to! Dugo očekivano. Do sada najbolja
predstava Rigoleta. Od kada (opet) intenzivno
pratim operu. A finale večerašnje predstave,.... suze od jačine
doživljaja! Ima li išta lepše?
Predstava veoma ujednačenog kvaliteta, što se kod
nas JAKO RETKO događa. Naravno, ogromna je zasluga naše Zorice Mitev Vojnović, dirigenta koji, kada se pojavi i zamahne palicom,
stvori utisak da ima čarobni štapic. Uvek nasmejana, željna dobrog delanja,
znalac i poznavalac opere, pre nego i podigne ruke, oseti se energija, temperament, sigurnost,
a elan tokom predstave prikaže pravi sadržaj dela, pa orkestar, zazvuči mnogo bolje (u odnosu na druge predstave pod
drugim „dirigentima“), a većim delom i jako dobro. Bravo za Zoricu.
A muški hor? Odličan, uz sitne i
zanemarljive neusklađenosti koje moram
da primetim, dinamički sugestivan, na momente dirljiv. Dakle, MOŽE !
Rigoletto? Dragutin Matić! Rigoletto? Dragutin Matić! SUZE? Dragutin
Matić !
Ogorman bariton koji neosporno uživa u ulozi koju voli. (Ali ne i
samo ovoj). Pevački jako dobar, odličan,
sa zavidnim dahom (to sam već pisala,
ali je lepo kada se to uvek čuje, a to
znači da radi na svojoj tehnici i negovanju iste), divnim frazama, retko čujnim
pianima,.. a onda, kada treba, čujemo
moćan glas. MOĆAN ! Ali GLUMA i SUGESTIVNOST!!!!!!
ČAROBNO! Retko viđeno i u drugim operskim kućama širom sveta. Ovaj Dragutinov
Rigoletto je IZ SRCA, uz ludilo koje smo
doživeli.... Dragutin ima zavidan glumački dijapazon sa neverovatnim transformacijama...... od sarkastičnog,
zlovoljnog, izneverenog, preko ostrašćenog, nesrećnog, nežnog ili uplašenog dvoranina, oca, .... čitav
spektar emocija i doživljaja, uz najsuptilnije
detalje, ali, da ih ne
objašnjavam, jer, možda, za one
kojima ovo moje pisanje nikako ne prija,
nema razloga..... A da dodam još nešto?
Ne!!!!!!!!! Sasvim je dovoljno: Dragutin Matić je bariton koji može
da zadivi svetsku opersku scenu. Rigoletto!!!!!
A uz
njega, uglavnom ujednačena ekipa.... iako je to veoma SMELO rečeno sa
moje strane. (Ko me razume, odlično)
Dejan Maksimovic, prevazišao sebe, na opšte zadovoljstvo. Hrabar, glasan, duševan, glumac, veoma siguran u sebe i ulogu. Bravo !
Snežana Savičić Sekulić ( Izvinite na ovoj digresiji..... ali većina naših pevačica ima jedno, dva, tri
prezimena, ili međuimena..... dajući time valjda, na znanje svetu sopstveni status, bračni, ili društveni..... a
MI samo gubimo vreme na ispisivanju tih imena i prezimena,.... čemu to,... ako ste DIVA , imajte ime DIVE, ili pseudonim, mali pomak ka svetu, a ne hiljadu puta ić, ić, ić,... to nas je i
dovelo do ovolikog stanja primitivizma u svemu)..... Sledi mi ubistvo! Prestaje digresija.
Dakle, Đilda..... sasvim Đilda. U svakom smilsu
opisa. Ushićena, razdragana, srećna, uplašena, očajna, ranjiva, umiruća.... dobra
gluma, predivni piano momenti,... dirljiva,.... iako je u delu Addio, Addio, „zbunila protivnika“
(Maksimovića) svojim ne upadanjem na
vreme, ali ih je Čarobna Zorica, nekakvim čudom, a i znanjem tekuće muzike
spasla.
Slično se
dogodilo i u kvartetu.... Tamara Nikezic, posle, skoro dve godine, ponovo u ovoj ulozi.... na početku malo nesigurna,
(kao Snežana, koja ipak ima mnogo više iskustva,.... tj, Djilda) .....
ipak nam daje pravu sliku sestre
bandita, ubedljiva, šarmantna, lepa, svojeglava,
ali i vernu sliku devojke koja je u dilu sa bratom. Iako je glumački bolja nego pevački, deluje veoma prijatno, sigurno i rasterećeno na sceni, ( moram da kažem da je MNOGO napredovala u svom radu), te uz Ivana Tomaševa, koji je ROĐEN za ovu (a i
sve druge basovske uloge), a od koga me je bilo strah čak i u publici, jer je
BANDIT (sugestivan i upečatljiv, kao i u
svim drugim ulogama), i uz Đildu i Rigoleta,
dobismo retko dobro odpevan
kvartet u celini.....
I tako....... Jedan Verdijev Rigoleto, u običnoj operskoj sezoni,
u sred marta 2017, izmami mi suze svojom umetničkom dirljivošću,
zahvaljujući odličnoj postavci.
Najboljoj do sada, uz sve sitne nedostatke, što pevačke, što glumačke,... ali u ovom operskom svetu, za razliku od životnog......sitnice NISU te koje život
znače. U operi je SAMO KOMPLETAN
doživljaj pravi. BRAVI, BRAVI
!!!!!
Eto i od mene hvalospeva,.. neočekivanog, a
apsolutno zasluženog. Čekam vas u istoj
postavi ubrzo. Još jednom, SVIMA BRAVO !
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.